Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Český jazyk 6. ročník Věra Branšovská
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod mužský životný-i chlapci, vítězové se shromáždili
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod mužský životný-i Sněhuláci, ukazatelé stáli
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod mužský neživotný-y domy, ukazatele, zástupy stály
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod ženský-y dívky, děti, závodnice přišly
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod střední-a auta, housata stála
Podmět v množném číslekoncovka u příč. minul. Rod střední-a pole, náměstí se změnila
Doplň správně koncovku i-,-y, -a Na kmenech stromů vyrůstal______rostliny s přenádhernými květy. Oba muži se na chvíli zastavil________ a obdivoval____ je.
Doplň správně koncovku i-,-y, -a. V korunách stromů hnízdil_______ptáci a na provazcích lián se houpal________opice. Některé hlasitě vřeštěl_______.
Doplň správně koncovku i-,-y, -a Planoucí ohně ozařoval______tábořiště tlupy. Muži hledal________místo pod převislou skalou.
Doplň správně koncovku i-,-y, -a. Ženy připravoval_______unaveným lovcům večeři. Děti skotačil________na hřišti.
Doplň do vět vhodné podměty. Brzy ráno vyrazily ____________do lesa. ______________byly ještě zahaleny v mlze.
Doplň správně koncovku i-,-y, -a. Na drátech vedení se shromažďovali ___________ a chystali se na dalekou cestu. Hned na kraji lesa našly___________mochomurky.
Zdroje: UČEBNICE Český jazyk pro 6. ročník ZŠ SPN a.s. Praha 2004 Použití obrázků z klipartu MS Oficce