Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Tematická oblast: Prací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
POVRCHOVÁ a PODPOVRCHOVÁ VODA
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ II.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pohyb vody na Zemi.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HYDROSFÉRA.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HYDROSFÉRA Hydrosféra = vodní obal Země
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typy vodních nádrží, ať už přirozených,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Vodstvo na pevninách A) povrchová voda 1. tekoucí povrchová voda 2. voda se zpomaleným oběhem B) podpovrchová voda 1. půdní voda 2. podzemní voda.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_278_Jezera, bažiny, umělé nádrže
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Vodstvo ČR Číslo: EU DUM 6_09 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Vzdělávací materiál: Povrchová voda Operační systém:
Vodstvo České republiky
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hydrosféra – vodní obal země.
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_14_01_11 Název materiálu Voda povrchová a podzemní Jméno vyučujícího Božena Váchalová Třída 6. ročník PředmětZeměpis Datum vytvoření

Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Určeno pro: Anotace: Časová dotace: Klíčová slova:  Člověk a příroda  Zeměpis  Obecný fyzický zeměpis  6. ročník  Žák vymezí jednotlivé pojmy fyzického zeměpisu, materiál lze užít při výkladu učiva  25 – 30 minut  Hydrosféra, povrchová voda, nárže umělé a přírodní,

Obr. 1

Dělení povrchové vody Povrchová voda tvoří 0,3% vody sladké (kapalné), nepatrné množství vody sladké tvoří: –jezera a nádrže 87% –bažiny a močály 11% –řeky 2%

Na povrchu jsou 2 oběhy vody pevnina oceány z oceánů, řek, potoků, rybníků i půdy se voda vypařuje (jako vodní pára) pára stoupá vzhůru, vytvářejí se oblaka z oblaků se voda v podobě srážek vrací na povrch Země část vody se vsákne do půdy a do hornin při dešti srážková voda odtéká po povrchu vodními toky (potok nebo řeka) do oceánu pevnina = Malý oběh pevnina =Velký oběh

Vodní tok –pojmy Pramen= počátek řeky (vývěr podzemní vody) z menších toků teče voda do větších toků, rybníků, jezer či moře (voda tekoucí povrchová) Ústí– menší toky ústí do větších (tj. přítoky) podle toho z jaké strany přitékají (ve směru toku) levé nebo pravé přítoky, dohromady tvoří- říční síť Povodí– území ze kterého voda stéká do jedné řeky Úmoří- území, z kterého se voda odvádí do jednoho oceánu.

Ke kolika a jakým úmořím patří území ČR?

NÁDRŽE – umělé (rybníky, přehrady) – přirozené (jezera, bažiny) Oběh vody je zde značně zpomalen Voda se snadno znečistí Umělé nádrže často- zásobárna pitné vody, je nutno zvýšit ochranu

Jezera vznikají v prohlubních zemského povrchu většina jezer jsou průtočná (někde voda vtéká a jinde vytéká)- oběh vody je zde zpomalen bozodtoková jezera se někdy mění v bažinu jsou různého původu Přirozené vodní nádrže

Bažiny řeky přinášejí písek a hlínu do jezer, ta se zaplňují a jejich plocha se zmenšuje od břehů zarůstají pobřežními rostlinami je zde zpomalen oběh - trvale zamokřené území souvisle porostlé vlhko- milnými rostlinami Močály, slatě - rovinatá omezená území, kde hladina spodní vody se blíží povrchu půdy

Umělé vodní nádrže Rybníky –u nás nejčastější umělé vodní nádrže –zpomalují oběh vody v krajině –určeny k chovu ryb –rekreace Přehrady – vznikají přehrazením vodních toků –využití pro výrobu elektrické energie –zavodňování polí –zásobování měst vodou –rekreace

Opáčko %zastoupení povrchové vody z vody sladké na Zemi? Jak se povrchová voda dělí? Dokážeš říci rozdíl mezi malým a velkým oběhem vody Rozděl vodní nádrže- odlišnosti? Význam vody 0,3% sladké vody Jezera, bažiny a močály, M- pevnina, pevnina V- oceán, pevnina Přírodní a umělé K pití, důležité životní prostředí, očista, relaxace

Zdroje: Obr. 1 /NEZN Á MÝ. bo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4_kjUbLbLIaK4ASj54DY Cw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=933#imgrc=aV0i DRuMJ552QM%3A%3B5eyYf8hiAVy1rM%3Bhttp%253A%252F% 252Fga.water.usgs.gov%252Fedu%252Fgraphics%252Fczech%252Fe arthwheredistribution.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fga.water.usgs.g ov%252Fedu%252Fwatercycleczech.html%3B517%3B358 [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázky jsou z microsoft.com/cs. Obrázky jsou také dílem autora Dostupná verze (Microsoft Office_2010), licence zakoupena školou v roce 2011