Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Představení společnosti
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Personální managament
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Jak měřit transparentnost NNO?
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Program švýcarsko-české spolupráce Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Předběžné hodnocení návrhů projektů EUREKA Historie vývoje hodnocení projektů programu EUREKA a současný stav Ing. Pavel Dlouhý, manažer projektů EUREKA.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
JJ Mois Année IX. Celostátní finanční konference “Finance pro města a obce z evropských fondů v letech “ IX. Celostátní finanční konference.
Microsoft team. Create demand 0% Prospect 10% Qualify 20% Develop 40% Solution 60% Proof 80% Close 100% Win.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST, a. s. TISKOVÁ KONFERENCE EGAP 31. ledna 2005.
Identifikace a rozvoj talentů ve skupině PRECIOSA
Finanční perspektiva EU Ministerstvo financí, odbor Národního fondu.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
NOVÉ MOŽNOSTI V PROGRAMECH EU Sněm RVŠ - Praha,
EVROPSKá UNIE.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Praktické rady ke komunitárním programům Michal Kadera, CEBRE Jihlava, 18. prosince
© Creditreform-Group Pracovní snídaně: Škola řízení pohledávek Hotel Jalta, Praha 1,
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Struktura podnikatelského plánu
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Spolupráce organizací občanské společnosti na úrovni EU
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Organizace PR z pohledu celosvětových sítí a organizace PR v ČR Luďka Raimondová Asociace Public Relations Agentur

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Organizace PR businessu  Globální komunikační sítě  Regionální sítě  Národní „sítě“  Lokální agentury

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální komunikační sítě - 1  1. Omnicom Group Celosvětově největší komunikační holding Reklamní síť BBDO. DDB, TBWA PR síť Evropa – Fleishman-Hillard, Porter Novelli, Ketchum, Brodeur = Pleon, Fishburn Hedges PR síť USA – Cone, Gavin, Anderson&Co.  2. WPP Group 2. největší kom. holding, zaměstnanců, kanceláří, 103 zemí Reklamní síť – JWT, Ogilvy&Mather, Young & Rubicam PR síť Evropa – Burson- Marsteller, Cohn&Wolf, Hill&Knowlton, Finsbury (finance) Shire Health Int. (healthcare), Ogilvy PR, GCI Group PR síť USA – Quinn Gillespie, Robertson Lerer&Montgomery

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální komunikační sítě - 2  3. Interpublic 3. největší, zaměstnanců, 130 zemí Reklamní síť – McCann, Campbell Ewald, FCB, Hill Holliday, Lowe PR síť – Weber Shandwick (patří mezi 3 nejv. Firmy na světě), Golin Harris PR síť USA – DeVries PR  4. Incepta Tvořena PR agenturami, ag. spec. na korporátní a finanční reklamu a marketingové kom. (DM, výzkum, on-line) PR síť Evropa – Citigate, Red Consultancy PR síť USA – Citigate Sard Verbinnen

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Sdružení nezávislých agentur  Pinnacle 50 kanceláří po celé světě Knigh&Svoboda (ČR),  Public Relations Organisation International 37 kanceláří (21 Ev., 16 USA), nejstarší síť Interel (ČR, B.)  WorldCom 35 kanceláří, zaměstnanců Hallmark  Next Fifteen 29 kanceláří, 17 zemí, téměř 600 zam. Text 100, Lexis

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Největší evropští hráči  Chime Com  ECCO Group  Eurocom Worldwide  EURO RSCG Worldwide  GCF/net  Grey Global Group GCI Praha WPP  Huntsworth Group

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 A jedna výjimka  Edelman Největší nezávislá PR agentura 6. největší mezinárodní PR síť Založena vlastních zastoupení, 30 afilovaných partnerů Silná v oblasti spotřebitelského PR, péče o zdraví a PA

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Světový trh PR  Konec 80. let 20. st. Trh VB v oboru PR pár let za USA Kontinentální trh 5 let za VB  Současnost Díky globálním/celosvětovým aktivitám zadavatelů  Rozdíly se srovnávají  Největší vliv na přiblížení trhů Požadavky lokálních kanceláří zadavatelů Úroveň médií dané země Vzdělávání, politické, kulturní a historické podmínky

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Trh PR v ČR  Globální kom. sítě Člen sítě  Fleishman-Hillard, GCI Praha, Impact, Interel, Mather PR, Ogilvy PR, Weber Shandwick Přidružený člen (affilated)  AMI Com./Edelman, B.I.G./Hill&Knowlton, Donath- Burson-Marsteller, EMC/Young&Rubicam, Protocol Service/Citigate  Regionální sítě Mmd PR Hauska&Partner Interel/Interel Mariän Ewing PR  Národní „sítě“ Crest Com. Spojení s lokální reklamní agenturou – PR Point (Smart Family)  Lokální agentury AC&C PR, AGE Plus, Bílý medvěd PR, Bison&Rose, JOE PR, Previa ČR  A kdo tu není? Ketchum, Porter Novelli, Pleon, nezávislé agentury

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Nadnárodní sítě v ČR  Německo 56 agentur členy nadnár. sítě km2, 82,5 mil. obyv.  Rakousko 24 agentur členy nadnár. sítě km2, 8,2 mil. obyv.  Polsko 25 agentur členy nadnár. sítě km2, 38,7 mil. obyv.  Maďarsko 21 agentur členy nadnár. sítě km2; 10,3 mil. obyv.  Slovensko 12 agentur členy nadnár. sítě km2; 505 mil. obyv.  ČR 18 agentur členy nadnár. sítě km2; 10,2 mil. obyv.

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Mezinárodní sdružení v oblasti PR  Sdružení právnických osob ICCO  Vznik 1995  24 zemí, více než zaměstnanců  APRA – člen od roku 1998 Národní PR asociace  PRCA (VB)  Council of PR firms (USA)  Sdružení fyzických osob Global Alliance  Vznik 2000  40 zemí, více zaměstnanců  I práv. osoby – kolektivní členství IPRA (VB) PRSA (USA) IABC

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Formy spolupráce sítí s lokálními trhy  Formy práce Strategie Výkonná/exekutivní část  Formy spolupráce Agentura vlastněná zahr. sítí Agentura najata agenturou Agentura najata (lokálním) zadavatelem Agentura vyhledána na základě vlastní aktivity nadnárodní sítě

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Velikost PR trhu v ČR  Informace o trhu 25 členských agentur  12 zveřejňuje hosp. výsledky (bez DPH za rok 2004)  SOX – 6  5 nezveřejňuje  2 agentury nebyly členy v době zveřejnění AgenturaIncome fee (mil. Kč) Billing (mil. Kč) AC&C PR2358,2 AMI Com.70,4122,6 B.I.G.42,192,3 Bílý medvěd PR 0,81,6 Bison&Rose35,580,6 EMC55,289 Ewing PR49,275,3 Hauska&Part.2131,9 Impact PR&Con. 20,949,2 Media Trust C.8,422,5 Previa ČR15,320,33 T.T.V. PR812

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Vysvětlení k hospodářským výsledkům  SOX – Sarbanes Oxley Act USA, Zpřísňuje regulaci finančního výkaznictví společností kotovaných na kapitálových trzích Zaměřuje se zejména na zavedení kontrolních mechanismů ve společnostech a na vymezení vzájemných vztahů mezi vedením společností a nezávislých auditorů  Income fee (příjmy agentury) Billing leden – prosinec 2004 minus náklady pro kleinty za toto období (objem věcných přeúčtovaných nákladů klientovi) Režie leden – prosinec roku zisk za toto období  Billing Účetní údaj z výsledovky – celková sumarizace účtu 600 za leden – prosinec 2004

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Jak vypadá agentura - 1  Managing Director/ředitel/partner Account Director/ředitel zakázky  Account Manager/manažer zakázky Account Executive/výkonný pracovník

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Jak vypadá agentura - 2  PR agentura Klienti = zadavatelé/projekty  Řízení projektů Nové zakázky  Rozvoj agentury Interní chod  Obchodní plán + rozpočet

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 A čím je ještě agentura tvořena  Produkt/služba, kterou agentura prodává  Klienti/zadavatelé  Lidé/zaměstnanci/profesionálové  Organizační uspořádání

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Interní chod agentury  Obchodní plán Plán rizik  Lidské zdroje  Finanční management Strategické plány, dlouhodobé a krátkodobé plány  Marketing  Podnikový manuál

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Řízení projektu  Hlavní faktory Čas  Timesheet Peníze  Hodinové sazby  Rozpočet Zdroje  Lidské zdroje

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Výsledky řízení projektu  Account Manager Čas Rozpočet Dosažení cíle/vyřešení problému Které byly krizové momenty  Předvídání, identifikace, analýza Spokojenost/nespokojenost týmu  Account Director + Managing Director Spokojenost klienta Finanční stránka projektu Nové schopnosti/kvalifikace Využití „tradičních“ schopností a kvalifikace Služby s přidanou hodnotou Řízení projektu ze strany AM a celého týmu

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 New business  Výběrové řízení/pitch Rozhodnutí o účasti Naplnění lidskými zdroji  Průzkum  Brainstorming  Návrh  Interní výběrové řízení agentury Úspěch/neúspěch  Smlouva – zakázka/nový pitch

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Styl práce agentury  Profesionalita  Etika  CMS

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Profesionalita  Kvalitně odvedená služba/konzultanství  Kvalitně odvedená práce  Best practice

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Etika  Stockholmská charta ICCO, 2003 Objektivní poradenství a služby otevřená společnost, důvěrnost informací, pravdivost informací, dodržování slibů, střet zájmů, zastupování, jednání a pracovní postupy  Athénská charta 1965 Etický kodex pro jednotlivce  Etický kodex pro zadavatele Kodex pro právnické osoby s interním oddělením komunikace, 2005 Dobré jméno PR, vztahy s médii a práce s informacemi, výběrová řízení, pracovní postupy

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 CMS - 1  Consultancy Management Standard PRCA, UK 2004, ICCO Hodnocené oblasti  Vedení a komunikace, plánování, neustálé zdokonalování, finanční výsledky, řízení kampaní, spokojenost klientů, nové zakázky, řízení lidí

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 CMS - 2 Povinnost CMS  Povinné UK, ČR (15), Rakousko (17), Indie (3)  Povinnost do konce r Řecko, Turecko  Dobrovolné Finsko (10), Irsko (34), Italy, Nigerie, Portugalsko Švýcarsko (2) APRA  2000 Vlastní standard vycházející z PRCA  2004 povinná podmínka členství – do 24 měsíců od vstupu do APRA

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Globální PR – mýtus nebo realita?  ICCO konference, říjen 2005 Praha  Globální ne, Glokální ano Think globally, act locally Prvky jak nadnárodního řízení, tak respektování aspektů jednotlivých trhů/zemí Zástupci globálních společnosti (Coca-Cola, McDonald´s, American Tabacco)  Jednotná komunikace řízená z centra + specifická komunikace s jednotlivými komunitami po celém světě Harris Diamond, Weber Shandwick  Každý spotřebitel/zákazník v sobě zahrnuje jak globální, tak lokální aspekty, zároveň s individuálními aspekty John Saunders, prezident ICCO, Fleishman-Hillard, Irsko  Globalizace musí poskytnout možnost se vyjádřit všem. Pokud převládně pouze jedna kultura, potom se globalizace negativním jevem skutečně stává. Je nutné aby společnosti respektovaly lokální i regionální aspekty.

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Informační zdroje - svět  Odborné časopisy PR Week, Public Affairs  Odborná literatura Amazon PRCA, IPR  Hollis Report  Holmes Report  ICCO International Communications Consultancy Organisation  UK PRCA IPRA IPR  USA Council of PR Firms PRSA  Asociace Public Relations SR

UTB, FMS, katedra marketingových komunikací, Zlín, 16. listopadu 2005 Informační zdroje - ČR  Odborné časopisy Strategie Marketing&Media  Vydavatelství Grada, Portál, Computer Press  Asociace Public Relations Agentur Knihovna  PR Klub 