Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_454.
Fyzika Účinky síly.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Nonverbální úlohy - - mechanika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař KDF MFF UK PRAHA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _621 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _622 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Skládání sil opačného směru VY_52_INOVACE_18 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Síla. Skládání sil Co už víme o síle
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_28.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _601 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzájemné působení těles. Síla
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_707.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Magnetické vlastnosti látek - opakování
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_363 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
TLAČENÍ A TAHÁNÍ Věděli jste, že silou vašeho vlastního dechu můžete donutit míč překonat gravitaci nebo že lze obrátit kbelík s vodou vzhůru nohama, aniž.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání sil opačného směru
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Gravitační síla. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu síla, jaké síly na těleso mohou působit. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Gravitační síla aneb Závody padáků

Co bychom měli vědět… 1.Jaké síly působí na těleso při pádu na zem ? gravitační (Fg), odporová (Fo) 2.Jaké jsou základní jednotky působících sil? newtony ( N ) 3.Jak můžeme působící síly znázornit? šipkou : její délka představuje velikost síly, její začátek umístíme tam, kde síla působí a namalujeme ji ve směru síly

Co bychom měli vědět… 4.Zakreslete síly, které působí při pádu padáku: T… těžiště tělesa Fg…gravitační síla Fo…odporová síla

Úkol č. 1 Porovnejte rychlost dvou listů papíru: Pomůcky: 2 stejné listy papíru A4, stopky Postup práce: Vezmeme 2 listy papíru, jeden zmačkáme do kuličky. Oba papíry pustíme najednou ze stejné výšky a pozorujeme, kdy dopadnou.Měříme čas pohybu obou papírů. Měření provedeme několikrát (třikrát), výsledek zapíšeme a vysvětlíme.

Úkol č. 1 Porovnejte rychlost dvou listů papíru: Měření: POČET MĚŘENÍ ZMAČKANÝ PAPÍR HLADKÝ PAPÍR

Úkol č. 1 Porovnejte rychlost dvou listů papíru: Závěr: Oba papíry padaly – nepadaly stejně. Proč?

Úkol č. 2 Porovnejte rychlost dvou různých listů papíru: Pomůcky: Kuchyňské ubrousky, izolepa, nůžky, nit, závaží, stopky

Úkol č. 2 Porovnejte rychlost dvou různých listů papíru: Postup práce: Nastříháme dva různě velké čtverce papírových ubrousků. Lepící páskou připevníme ke každému rohu ubrousků nit (asi 15 cm), všechny čtyři nitě svážeme dohromady (tak aby lepící páska byla na vnější straně). Tak jsme sestrojili velmi jednoduché padáky. Na každý padák připevníme např. 2 sponky na papír, aby měly oba stejnou zátěž. Z výšky opatrně pouštíme oba padáky najednou, měříme čas pohybu a pozorujeme, co se děje. Měření provedeme několikrát (třikrát), výsledek zapíšeme a vysvětlíme.

Úkol č. 2 Porovnejte rychlost dvou různých listů papíru: Měření: POČET MĚŘENÍ MALÝ PADÁK VELKÝ PADÁK

Úkol č. 2 Porovnejte rychlost dvou různých listů papíru: Závěr: Oba papíry padaly – nepadaly stejně. Proč?

Protokol :

Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN