Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_454.
Vlastnosti trojúhelníku
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Těžiště tělesa (Učebnice strana 48 – 50)
Určení polohy těžiště Laboratorní práce č. 2.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
TĚŽIŠTĚ TĚLES.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Hlují čísla na desetitisíce
TĚŽIŠTĚ A ROVNOVÁŽNÁ POLOHA TĚLESA
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEZISTE.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Co vím o síle? VY_52_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Těžiště tělesa.
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
FY-sekunda Yveta Ančincová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_175_Těžiště tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Hustota dřevěného hranolu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Tuhé těleso Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Těžiště, stabilita tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Těžiště tělesa těžiště tělesa je bod, ve kterém zakreslujeme působiště gravitační síly na těleso těžiště značíme písmenem T T Obr.1 Fg.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
Vlastnosti trojúhelníku
Vlastnosti trojúhelníku
Fyzika hrou-opakování II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování.
Vlastnosti trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: 3.1.2012 ročník (obor) sekunda tematická oblast Fyzikální veličiny Předmět Cvičení z fyziky Anotace: Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Určení polohy těžiště. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu těžiště a jeho užití v běžném životě. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2-11-12

Určení polohy těžiště

Co bychom měli vědět … Co to je těžiště? BOD, ve kterém působí gravitační síla na těleso Každé těleso má vždy … těžiště. Těžiště obvykle značíme písmenem … 1 T

Co bychom měli vědět … Jak postupujeme při určování těžiště? Postupně zavěšujeme v krajních bodech tělesa a pomocí olovnice určíme přímky – těžnice, které se protnou v těžišti

Co bychom měli vědět … Odhadněte, kde bude mít těžiště mobilní telefon. Proč? Mobilní telefon = kvádr = stejnorodé pravidelné těleso

Co bychom měli vědět … Odhadněte, kde bude mít těžiště pneumatika. Proč? pneumatika = duté těleso = stejnorodé pravidelné těleso

Posune se níž, záleží na rozložení látky v tělese Co bychom měli vědět … Odhadněte, jak se změní poloha těžiště prázdné pet lahve a naplněné pet lahve do jedné čtvrtiny. Proč? Posune se níž, záleží na rozložení látky v tělese

Co budeme potřebovat k určení těžiště ? Pomůcky: Předměty, jejichž těžiště budeme určovat: kniha, pravítko, prsten papír, rýsovací potřeby, nůžky Nit, závaží

Jak budeme postupovat? Postup práce: Nejdříve si pomocí nitě a závaží sestrojíme jednoduchou olovnici. Narýsujeme dva geometrické pravidelné útvary (obdélník, pravidelný šestiúhelník, kosočtverec,…) a jeden nepravidelný útvar na papír. Pečlivě vystřihneme. Vytvoříme 3 otvory, kterými postupně provlečeme vytvořenou olovnici a zaznamenáme polohu nitě. Průsečík daných přímek označíme jako těžiště. Jeho správnost ještě ověříme.

Jak budeme postupovat? Postup práce: Pomocí základních znalostí o těžišti jednoduchým pokusem ověříme, kde se nachází těžiště knihy, pravítka i prstenu: podepřeme prstem v předpokládaném těžišti

Jak zapíšeme výsledky měření ? Vystřižené geometrické útvary nalepíme přímo do protokolu Knihu, pravítko i prsten nakreslíme i s vyznačeným těžištěm do protokolu. Připojíme vysvětlení, proč se těžiště nachází v daném bodě.

Poloha těžiště odpovídá – neodpovídá námi naměřenému bodu.(Proč) Zhodnocení výsledků Závěr: Poloha těžiště odpovídá – neodpovídá námi naměřenému bodu.(Proč)

Protokol:

galerie z office.microsoft.com Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1