Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Marketingový výzkum a jeho cíl Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu marketingový výzkum, stanovení cílů marketingového výzkumu a jeho organizace, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Marketingový výzkum a jeho cíl odvození určitých charakteristik daného trhu (úroveň poptávky, analýza podílu na trhu, cenové studie…) stanovení charakteristik zákazníka (např. věk, pohlaví, příjem, životní styl, nákupní zvyklosti…)
Organizace marketingového výzkumu zajištění sám podnikatel (malý podnik) marketingové oddělení nebo úsek odborná agentura
Úkol Cíl marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu. V rámci diskuze stanovte několik cílů, které by měl marketingový výzkum naplnit.
Řešení Cíl marketingového výzkumu (poznámka – toto je pouze příklad řešení) zda polední menu bude pro studenty, pracovníky institucí z centra města či pro náhodné kolemjdoucí jakou cenu by byli ochotni lidé zaplatit za polední menu v jakém čase by se mělo polední menu podávat o jaký sortiment jídla a nápojů by měli zákazníci v rámci poledního menu zájem zda v nejbližším či vzdálenějším okolí existuje konkurenční podnik …
Úkol Organizace marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu. V rámci diskuze stanovte, zda marketingový výzkum bude pravděpodobně provádět sám majitel restaurace, či využije jinou možnost na internetovém vyhledávači vyhledejte několik firem, které se zabývají prováděním marketingového výzkumu
Řešení Organizace marketingového výzkumu toto je pouze příklad řešení pravděpodobně si provede výzkum majitel sám v Google odpověď na dotaz „nabízíme marketingový výzkum“ vyzkumnych-agentur vyzkumnych-agentur pro-firmy/Reklamni-a-marketingove- sluzby/Vyzkum-trhu
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 vyzkumnych-agentur vyzkumnych-agentur firmy/Sluzby-pro-firmy/Reklamni-a- marketingove-sluzby/Vyzkum-trhu obrázky – kliparty sady Microsoft Office