Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Pipetování a titrace VY_32_INOVACE_CH1 – 10 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Základy laboratorní techniky
Bílkoviny VY_32_INOVACE_CH1 – 17 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Fyzikální vlastnosti nerostů
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pohyb litosferických desek I.
VY_32_INOVACE_CH1 – 14 Oxidy II AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. ročník. Téma: Zdroje.
Kovy – plamenové zkoušky
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Vodík Mgr. Helena Roubalová
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Ozonová vrstva.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_52_INOVACE_02/1/34_Chemie
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Cévní a dýchací soustava
Soli VY_32_INOVACE_CH1 – 15 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Třídění a určování hornin
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
Glukosa a její vznik.
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Schránky měkkýšů VY_32_INOVACE_CH3 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
VODÍK Příprava a vlastnosti vodíku. VY_32_INOVACE_G3 - 10
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Pozorování žížaly VY_32_INOVACE_CH3 – 05 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Krystalizace VY_32_INOVACE_CH1 – 04 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_CH Opěrná soustava AUTOR : Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO : říjen 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Laboratorní práce. Téma: Opěrná soustava. Zkoumání.
Chemické vlastnosti nerostů
Průduchy v pokožce listů
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Dýchací soustava VY_32_INOVACE_E2-08 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
její znečištění a důsledky
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
FVE.
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Transkript prezentace:

Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová VYTVOŘENO: duben 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Praktické činnosti z chemie pro 8. a 9. ročník. Téma: příprava a vlastnosti oxidu uhličitého. Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Chemie 8 a 9 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Oxidy = dvouprvkové sloučeniny kyslíku Jmenuj příklady oxidů.

Oxid uhličitý Výskyt v atmosféře: tvoří přibližně 0,03% vzduchu. Lidstvo svojí činností vyprodukuje ročně 5,5 miliard tun oxidu uhličitého. Je to jeden z plynů, které přispívají k nárůstu skleníkového efektu. Co je skleníkový efekt? Jak vzniká oxid uhličitý? Proč se zvyšuje jeho množství v atmosféře?

Světlo ze slunce - světelné záření - dopadá z větší části na zemský povrch, kde je absorbováno, odraženo nebo vyzářeno ve formě tepelného záření, které je zachytáváno skleníkovými plyny.

Jak člověk přispívá ke zvyšování množství oxidu uhličitého v atmosféře?

OXID UHLIČITÝ vzniká: Spalováním fosilních paliv: ropy, benzínu, nafty, zemního plynu, uhlí - získání energie tepelné, pohybové … Dýcháním Kácením deštných pralesů, ničením zelených rostlin …

Lastury měkkýšů

Schránky korálů

LABORATORNÍ PRÁCE Příprava a vlastnosti oxidu uhličitého POSTUP: Do baňky dej 2-3 lastury měkkýšů nebo kousek vápence.

LABORATORNÍ PRÁCE 2) Baňku uzavři zátkou s dělící nálevkou.

LABORATORNÍ PRÁCE 3) Do skleněné vany dej 2-3 různě dlouhé svíčky.

LABORATORNÍ PRÁCE 4) Svíčky zapal. 5) Do dělící nálevky nalij 9% kyselinu chlorovodíkovou a nech ji přikapávat na lastury. 6) Vznikající oxid uhličitý zaváděj do skleněné vany a pozoruj hořící svíčky. 7) Po zhasnutí svíček nalij do vany vodu, promíchej skleněnou tyčinkou a pomocí indikátorového papírku zjisti pH. 8) Přidej vápennou vodu.

Jaké vlastnosti má oxid uhličitý? Vyjmenuj zdroje oxidu uhličitého.

Použité zdroje: Vlastní foto Učebnice Chemie 8 FRAUS http://allthingx.blog.cz/0912/fotosynteza http://www.kdejinde.cz/edee/content/microsites/solarni/f2.htm http://www.krivanova.wz.cz/sklenikovyefekt.htm http://www.skolnispion.borec.cz/view.php?nazevclanku=globalni-problemy&cisloclanku=2008120001