Schůzka tvůrců materiálů v projektu EU peníze středním školám (8.11.2012)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Danuše Gregušová, Kamil Šrubař
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II říjen 2010 Marek Mikl. OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II – PROGRAM PŘEDNÁŠKY  OHLÉDNUTÍ – KONCEPCE – 7 min.  ZÁZNAMOVÝ ARCH + DUS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
EU peníze středním školám Vzdělávací materiály
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Systém kurikulárních dokumentů
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_20_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Šablony klíčových aktivit
Databáze projektových výstupů OP VK MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY Mgr. Šárka Glatzelová Oddělení publicity a archivace Odbor řízení OP VK.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Metodická podpora úprav RVP ZV
Cesta k modernímu vzdělávání
Identifikátor materiálu: EU
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342 Tým pro inovaci Pedagogický pracovník nahlásí A. Byrtusové do 5. daného měsíce písemně (elektronicky)
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální učební materiály GK DUM GK Projekt OPVK EU 1.5.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okr. Litoměřice Číslo projektuCZ.1.7/1.4.00/ Název projektu „Zlepšení kvality vzdělávání.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní výkresová dokumentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_235.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Součásti:  základní škola – 15 žáků(1 třída s 5-ti postu- povými ročníky)  mateřská škola – 34 dětí (2 třídy)  školní družina – 15 žáků  školní jídelna.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Monitorování projektu „Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji“, reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Důležité pojmy pro práci s operačním systémem Windows
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Databáze projektových výstupů OP VK
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Transkript prezentace:

Schůzka tvůrců materiálů v projektu EU peníze středním školám ( )

Program: aneb „Co dnes probereme?“ a) instruktáž k vedení šanonu (nejčastější chyby, doporučení) b) ukládání materiálů na serveru školy, zálohování dat c) nastavení standardu kvality odevzdávaných materiálů

ŠABLONY NA INOVACI ( I/2, II/2, III/2, IV/2)  sady inovativních vzdělávacích materiálů ověř. ve výuce a sdílené s ost. pedagogy  1 sada = ucelený soubor materiálů v JEDNÉ tématické oblasti (2 sady – 2 vzdělávací oblasti!!!).Celkem 2x32 sad/2 roky (3x20 DŮM). Zaměření tématické oblasti se uvádí v zázn. archu. Tématická oblast musí být navázaná na ŠVP  vzdělávacím materiálem není pouhá příprava na hodinu, musí to být např. pracovní list.  při tvorbě prezentace v PowerPointu neplatí, že jeden snímek je 1 vzdělávací materiál!!! Musí to být celá sada prezentace na hodinu.  vzdělávací materiál musí být - inovativní a kvalitní!!!- inovativní a kvalitní

Sada Jedna sada je ucelený soubor vzdělávacích materiálů v jedné tematické oblasti. Tematická oblast je ucelená část - logický celek - učiva.  Zaměření tematické oblasti se uvádí vždy ve formuláři záznamového archu, který slouží jako příloha monitorovací zprávy.  Tematická oblast, ve které jsou inovativní vzdělávací materiály vytvářeny, musí být navázaná na ŠVP. Pokud škola nemá zavedený ŠVP, postupuje se obdobně ve vazbě na platný vzdělávací dokument školy.  Příklady:  Při členění podle RVP pro gymnázia může být tematická oblast ucelenou součástí tematického okruhu, celku, tématu nebo vyučovacího předmětu.  Tematická oblast může být i ucelená část průřezového tématu, případně může být logicky propojena jinými kritérii, která odpovídají potřebám školy.

inovativní a kvalitní (Příručka pro střední školy…)Příručka pro střední školy… V šablonách I/2, II/2, III/2, IV/2, V/2 a VI/2 je očekávaným výstupem sada vzdělávacích materiálů, popsaná detailně v každé šabloně.  Vzdělávací materiály musí vždy sloužit ke vzdělávání žáků. Za vzdělávací materiál není možné považovat pouze metodiku, učební plán, přípravu pedagogického pracovníka na vyučovací hodinu nebo kopie stávajících textů a schémat. Proto, aby tyto materiály mohly být uznatelné jako vzdělávací materiál, je vždy potřeba je doplnit pracovními listy, testy, interaktivními vstupy, jinými výukovými pomůckami nebo evaluačními nástroji pro přímou práci žáků. Za jednotlivé vzdělávací materiály v sadě se pak počítají unikátní výukové pomůcky pro žáky. Sadu tak může tvořit např. metodika a 32 pracovních listů pro žáka.  Vzdělávacím materiálem není ani jednotlivý snímek z prezentace v Powerpointu – za vzdělávací materiál se považuje pouze celá prezentace.

(Příručka pro střední školy…)Příručka pro střední školy… Při přípravě a ověřování vzdělávacích materiálů je nutné dodržovat tyto zásady: 1. Vzdělávací materiály vznikají v souladu s projektovým záměrem školy. 2. Vzdělávací materiály vznikají jako výsledek inovované přípravy pedagogického pracovníka na hodinu – pedagogický pracovník používá nové zdroje informací nebo informace zpracovává novým způsobem. 3. Rozsah a obsah vzdělávacích materiálů je adekvátní vzhledem k výši stanovené jednotkové ceny v příslušné šabloně. 4. Příprava vzdělávacích materiálů je v souladu s autorskými právy. 5. Vzdělávací materiály jsou unikátní pro školu, která je vytvořila, nejde o kopie nebo subdodávky pro více škol. 6. Vzdělávací materiály jsou kvalitní. Při posuzování kvality vzdělávacích materiálů se posuzuje zejména: a) kontext využití – jak vzdělávací materiál odpovídá věku a vzdělávacím potřebám žáků a zařazení do učebního plánu b) využívání ověřených informací, dodržování autorských práv a správné citace použitých zdrojů. c) zkvalitnění výuky – na základě anotace k využití vzdělávacího materiálu, anebo po ověření v hodině by mělo být zřejmé, v čem je přínos vzdělávacího materiálu ke zvýšení kvality výuky d) možnost využití vzdělávacího materiálu žákem nebo dalším učitelem – vzdělávací materiál je návodný pro použití (obsahuje jméno autora; datum /období/ vytvoření VM; ročník; tematická oblast, předmět /lze konkretizovat např. klíčovými slovy/; výstižný popis způsobu použití výukového materiálu ve výuce) e) vzdělávací materiály slouží k dosažení výsledku, který byl stanoven v projektovém záměru. Kvalitu nově vytvořeného/inovovaného produktu, je oprávněn posuzovat poskytovatel podpory (zejména z hlediska, zda vynaložené finanční prostředky odpovídají kvalitě produktu).

KVALITA VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU Pojem INOVACE znamená…. nová varianta vyjadřuje změnu a novinky, např. zavádění vědeckého a technického pokroku, nových druhů výrobků. Inovace Jedná se o produkty, ve kterých provedené změny v jejich cílech, obsahu, metodách a formách zvýšily jejich kvalitu (nové / inovované vzdělávací programy, nové vzdělávací moduly, studijní materiály, pilotní ověřování, analýzy, studie, syntézy, učební pomůcky, e-learningové kurzy, webové portály. Nově vytvořený / inovovaný produkt je výstupem projektu, který může dál být cíleně využíván pro další účely vzdělávání.

Archivace v elektronické podobě – Co je předmětem kontroly?  Prokázání, že jsou sady archivovány v elektronické podobě.  Digitální archiv vzdělávacích materiálů musí být doplněn seznamem jednotlivých vzdělávacích materiálů pro každou sadu.  V tomto seznamu musí být u každého vzdělávacího materiálu uvedeno označení a krátká anotace o možnosti využití.  Za archivaci sad vzdělávacích materiálů a jejich zpřístupnění všem pedagogickým pracovníkům zodpovídá ředitel školy.

Jak to uděláme my… Každý pedagog zapojený do šablon INOVACE (I/2, II/2,III/2, IV/2) má na serveru na disku Plány/EU-SŠ-INOVACE/INOVACE(12,22,32,42) složku se svým příjmením: např. Hatlapatka (32) V této složce najde níže uvedenou strukturu složek:

Jak to uděláme my… Do své složky bude každý „INOVÁTOR“ ukládat své materiály. Je třeba přesně dodržovat pravidla označení materiálů uvedená v následujících obrazovkách Data budu pravidelně zálohovat ale zároveň je třeba, aby si každý autor zálohoval své materiály nezávisle na serveru (na disk PC, flash paměť, cloud aj.

Jak to uděláme my… Do složky anotace/2012_13 vkládáme anotace jednotlivých materiálů s označením odpovídajícím tomuto materiálu Příklad: VY_32_INOVACE_Hat01anotace.doc Do složky Vzdělávací materiály/2012_13 vkládáme vzdělávací materiály v původním formátu (DOC, DOCX, PPT aj.) s označením odpovídajícím tomuto materiálu Příklad: VY_32_INOVACE_Hat01.doc Poznámka: pokud je součástí jednoho vzdělávacího materiálu(DUMu) více souborů, značíme 01a, 01b atd.) Do složky CD/2012_13 vkládáme vzdělávací materiály ve formátu PDF (texty, prezentace, Smart aj.) případně JPEG (fotografie), PNG, TIFF, MPEG-2 (video), MPEG-1, GIF, MP3, MP2 nebo WAW (audio). Příklad: VY_32_INOVACE_Hat01.pdf Poznámka: pokud je součástí jednoho vzdělávacího materiálu(DUMu) více souborů, značíme 01a, 01b atd., já si je pak sám spojím do jednoho PDF)

Do složky Záznamový arch/2012_13 vkládáme záznamový arch Příklad: VY_32_ZAZNAM_Hat doc (záznamový arch za první měsíc – září, říjen atd.) Vzorem nechť je Vám imaginární kolega Hatlapatka Poznámka: Ti kolegové, kteří vytvářejí materiály do více šablon odliší materiály takto: 1.Šablona - VY_32_INOVACE_Hat01.doc a dál 02,03,04 atd. 2.Šablona - VY_32_INOVACE_Hat001.doc a dále 001, 002, 003 atd. Obdobně postupují u záznamového arch, anotace a materiálu ve složce CD

PRAKTICKÉ UKÁZKY – PŘEVOD MATERIÁLŮ DO formátu PDF Odkazy: Citace Typografie Spojování PDF

DOTAZY Děkuji za pozornost…