Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Základní podmínka života
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Aktivita č.5: Tajemství chemie
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Integrovaná střední škola, Slaný
Základní vzdělání - 2. stupeň
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Domácí ekologie – pitná voda
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Voda Veronika Drzková, 2.E.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 6 Autor: Lenka Poláková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Druhy vod Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VODA.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní podmínka života
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV54 Název školy.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
H 2 O - vlastnosti : - nejrozšířenější sloučenina kyslíku - dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku - je jednou z nejstálejších sloučenin - rozklad vyžaduje.
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_05_CH7 TémaRozdělení vody podle použití RočníkSedmý.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VODA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Autor: Stejskalová Hana
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Eva Zaplatílková Lucie Vostárková ZŠ Chrastava
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1 Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_09 Spotřeba vody v domácnosti Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: Druhy vod Průměrná spotřeba vody v domácnostech k určitým účelům Protokol k výpočtu spotřeby vody Metodika: interaktivní prezentace

Spotřeba vody v domácnosti

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova:  objem, litr, voda Ověření ve výuce: 5. 1. 2012

1. Podle obsahu minerálních látek Druhy vod 1. Podle obsahu minerálních látek 2. Podle obsahu nečistot Pitná Užitková Odpadní Destilovaná Minerální Tvrdá Měkká Slaná

Pitná voda Zdravotně nezávadná Získává se úpravou z podzemní vody Získává se úpravou povrchové vody Úprava vod je prováděna v úpravnách vody, tzv. vodárnách

Užitková voda Voda z podzemních a podpovrchových zdrojů Neobsahuje látky poškozující zdraví Použití: praní prádla napájení zvířat mytí koupání Nejsou na ni kladeny tak přísné požadavky jako na vodu pitnou

Odpadní voda Vzniká činností člověka: v domácnostech v zemědělství v průmyslu

Destilovaná voda Destilovaná voda Destilovaná voda je zbavena solí Čirá, bezbarvá (v silné vrstvě namodralá) Bez chuti Bez zápachu Destilovaná voda

Mattoni VINCENTKA Aquila EVIAN Poděbradka Minerální voda Mattoni Obsahuje rozpuštěné minerální látky Obsahuje plyny – převážně CO2 Mívá léčivé účinky VINCENTKA Aquila EVIAN Poděbradka

Tvrdá voda Voda obsahuje rozpuštěné vápenaté a hořečnaté soli Tvrdou vodu poznáme, že mýdlo netvoří pěnu, ale sráží se

Měkká voda Neobsahuje rozpuštěné soli Mýdlo tvoří pěnu

Slaná voda Tvoří většinu HYDROSFÉRY Obsahuje rozpuštěné minerální látky (soli)

Cena za kubík vody 1 m3 = 1 kubík 1m3 = cca 67 Kč 1 m3

Úkol: přiřaď spotřebu vody Čištění zubů Umývání nádobí Praní prádla WC Vaření Zalévání zahrady Umývání rukou 1 litr 50 litrů 230 litrů 3 litry 5 litrů 6 litrů 40 litrů

Spotřeba vody: mytí: 100 l sprchování: 40 čištění zubů: 1 l WC: 6 l zalévání domácích květin: 2 l zalévání zahrady: 230 l/hodina ruční mytí nádobí: 40 l myčka: 15 l pračka: 50 l pití: 2 l vaření: 5 l umývání rukou během dne: 3 l

Spotřeba vody v naší rodině (protokol) Rodina: Cena za m3 vody: cca 67 Kč (1 m3 = 1000 l, m3 = kubík, l = litr) 1 EURO = 24,5 Kč 1. Proč musíme vodou šetřit? 2. Jakou má spotřebu vody naše rodina? Období Spotřeba (l) Cena v Kč Cena v € DEN TÝDEN MĚSÍC ROK 3. Jak můžeme vodou šetřit?

Zdroje: Fyzika 6, Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1, str. 41 - 44 Microsoft PowerPoint 2010