Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Základní podmínka života
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
podmínka života na Zemi
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Voda Veronika Drzková, 2.E.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Voda a vzduch = základ života
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 6 Autor: Lenka Poláková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Druhy vod Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Voda Mgr. Helena Roubalová
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
SMĚSI HRA.
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : Člověk a příroda Třída : 8.A Vyučující : Mgr.Daniela Gongolová Datum : 7.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Druhy vod „ Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor

Druhy vod

Dělení vody podle obsahu minerálních látek

Destilovaná voda Vlastnosti získává se destilací vody čirá, bezbarvá, kapalina bez chuti a zápachu za normálního tlaku 101 kPa má teplotu tání 0 °C a teplotu varu 100° C. Největší hustotu 1 g/cm3 má voda při 4 °C Použití : v laboratořích dále např. do chladičů a akumulátorů v automobilech nebo do napařovacích žehliček

Úkol pro tebe Zdůvodni, proč není vhodné do chladiče v automobilu nebo do napařovací žehličky nalévat vodu z vodovodu či ze studně? Proč je k těmto účelům vhodnější voda destilovaná? Odpověď :Destilovaná voda neobsahuje rozpuštěné látky.Voda z vodovodu nebo ze studně obsahuje rozpuštěné látky a při jejím používaní se na stěnách varných nádob usazuje vrstva pevných látek (kotelní kámen) .

Měkká voda je voda dešťová a voda v potocích a řekách, která obsahuje velice málo rozpuštěných minerálních látek je vhodná k praní, napájení kotlů

Tvrdá voda je voda, která prochází vrstvami zemské kůry a obsahuje větší množství rozpuštěných minerálních látek při praní sráží roztoky mýdla, rozpuštěné látky způsobují při varu tvrdnutí bílkovin(maso, luštěniny) a vylučují se jako tzv. kotelní kámen. Kotelní kámen lze pozorovat i v nádobách ve kterých se delší dobu vaří voda-konvičky na kávu. lze ji změkčit povařením nebo pomocí sody.

Minerální voda je voda s neobvykle vysokým obsahem rozpuštěných látek obsahují rozpuštěné plyny : 1. CO2( oxid uhličitý)…těm říkáme „kyselky“ 2.H2S (sirovodík)…těm říkáme „smraďavky“ jsou dobré k pití mají léčivé účinky, u jejich zdrojů byly stavěny lázně

Slaná voda tvoří 97 % hydrosféry obsahuje velké množství rozpuštěných solí, především chloridu sodného v Atlantském oceánu připadá na 1 l asi 28 g solí

Dělení vody podle obsahu nečistot

Pitná voda Musí splňovat speciální požadavky: musí být čirá, bez barvy, bez zápachu, nesmí obsahovat choroboplodné zárodky musí být zdravotně nezávadná, to znamená, že ani při dlouhodobém používání nesmí být příčinou poruch zdraví či onemocnění člověka získává se z podzemní nebo povrchové vody úprava vody na vodu pitnou se provádí ve vodárnách

Schéma čištění vody ve vodárnách Nejprve se čistí několika filtracemi- cedí se přes vrstvy písku.Tím se zbaví nejhrubších nečistot Poté se z vody odstraní pevné látky usazováním Příliš malé částice se odstraňují čeřením- do vody se přidávají látky, které jsou schopny se shlukovat ve větší celky, na něž se nežádoucí jemné částice „přilepí“. Směs s nečistotami se filtruje přes pískový filtr Přefiltrovaná voda se zbavuje choroboplodných zárodků dezinfekcí chlórem či ozónem.Nevýhodou chloru je, že zůstává částečně rozpuštěn ve vodě a způsobuje její nepříjemnou chuť.Ozón tuto vlastnost nemá, ale jeho použití je podstatně dražší.

Užitková voda je voda čerpaná z podzemních i povrchových zdrojů, která neobsahuje látky poškozující lidské zdraví můžeme ji používat k mytí, koupání, praní prádla a k napájení zvířat nesmíme ji používat k pití, k přípravě potravy a k mytí nádobí !!!!!!! na její čistotu a biolog. nezávadnost nejsou kladeny tak přísné požadavky jako na vodu pitnou

Odpadní voda vzniká činností člověka v laboratořích, v domácnostech, v průmyslu i v zemědělství před vypuštěním do řeky je ji třeba čistit. Její čistota má být alespoň taková, jaká byla čistota odebírané vody při nedostatečné úpravě odpadní vody se znečišťují odpadní toky – to má za následek narušení přírodní rovnováhy a ve vodních tocích úbytek organismů odpadní voda je zdraví škodlivá, a proto se budují čistírny odpadních vod Čištění odpadní vody Biologické čištění- nejprve se odpadní voda zbavuje největších nečistot usazováním nebo filtrací Poté následuje chemické čištění pomocí chem. látek. Poté biologické čištění při němž se některé látky se rozloží působením kyslíku a mikroorganismů. Vedlejším produktem jsou biologické kaly (používají se jako hnojivo) a plynné produkty(ty se spalují a používají k ohřívání vody v čistících nádržích) Samočištění vody – velmi pomalý proces.Odstraňování nečistot z vody činností kyslíku a mikroorganismů

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Netradiční forma výuky Názornost Možnost vracet se k probrané látce Postupné zobrazení textu v závislosti na rychlosti výkladu učitele Atraktivnost, oživení pro žáky, animace

Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům i učiteli orientaci v textu Je lepší tuto prezentaci rozdělit na dvě.Velké množství učiva zvládají pouze třídy s výborným prospěchem