ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 11. Obsah cvičení  Prezentace  Opakování (Viditelnost,Stínování těles)  Robertsův algoritmus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Advertisements

J. Pokorný 1 DOTAZOVACÍ JAZYKY slajdy přednášce DBI006 J. Pokorný MFF UK
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
1 Vnitřní řazení s využitím dynamických struktur Tvorba spojového seznamu je vcelku triviální záležitostí: a)Vytvořím prázdný seznam příkazem LIST:=nil.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a] [a,n,n,a]
10. Dynamické datové struktury
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
1/12 ALGO – Algoritmizace 5. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
ALGO – Algoritmizace 7. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Analýza dostupností signálů GPS s ohledem na konfiguraci terénu Analýza současných standardů formátu pro GPS, návrh algoritmu pro analýzu viditelnosti.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
ADT Strom.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
1 Vyhledávání Principy vyhledávání Klasifikace klíče:  Interní klíč – je součástí prohlížených záznamů  Externí klíč – není jeho součástí, je jím např.
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Digitální technika Tematická oblast:Mikroprocesorová technika Téma:Atmel AVR – větvení programu Ročník:4.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
ALGO – Algoritmizace 2. cvičení
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Algoritmy a programovací techniky
FRAKTÁLY JSOU MNOŽINY JEJICHŽ GEOMETRICKÝ MOTIV SE OPAKUJE V ZÁKLADNÍM TĚLESE AŽ DO NEKONEČNA. (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
(pravidelné mnohostěny)
Jiří Znoj - zno Tvorba konkordace Algoritmy II 3. projekt, 5. zadání Jiří Znoj - zno
Informatika I 7. přednáška RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
Informatika I 8. přednáška RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
KIV/PRO Cvičení Částečný součet v posloupnosti Najděte maximální částečný součet v posloupnosti Vstup: – Reálná čísla Výstup: – Maximální.
Pascal - cykly.
Látka a těleso.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Povrch, objem, proporce Jindřiška Svobodová
Výpočetní geometrie v problematice detekce kolizí Ivan Soukup MFF UK
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Počítačová grafika a CAD 2
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Voroného (Voronoi) diagramy
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
VISUAL BASIC PRALG.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Didaktika matematiky – KAG/MDIM7
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
Pascal - větvení.
Počítačové zobrazování fraktálních množin
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
Fraktály.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
13. Gravitační pole – základní pojmy a zákony
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Fraktální geometrie.
Počítačová grafika: pohled pod pokličku
© Copyright Radim Štefan
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
program TextovySoubor;
ALG 07 Selection sort (Select sort) Insertion sort (Insert sort)
Fraktální geometrie.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

ZPG - Základy Počítačové Grafiky cvičení 11

Obsah cvičení  Prezentace  Opakování (Viditelnost,Stínování těles)  Robertsův algoritmus

Opakování

Robertsův algoritmus  pro konvexní plochy a tělesa, jejichž povrchy jsou rovinné části  řeší hranovou viditelnost ve scéně

Robertsův algoritmus Vstup: scéna s konvexními mnohostěny. Výstup: viditelné hrany {a neviditelné hrany } for všechny hrany objektů na scéně do begin if hrana je průsečnicí dvou neviditelných hran then Hrana je neviditelná else begin Vytvoř prázdný seznam viditelných hran; Ulož hranu do seznamu viditelných hran; for všechny mnohostěny na scéně do if seznam viditelných hran není prázdný then

Robertsův algoritmus for všechny hrany ze seznamu do begin Vyjmi hranu ze seznamu viditelných hran; Otestuj hranu na zakrytí mnohostěnem case výsledek_test of jeden, dva viditelné úseky: Zařaď tyto úseky do seznamu viditelných hran neviditelná hrana: nedělej nic { hrana je vyjmuta ze seznamu viditelných hran } end {case} end {for } else exit for cyklu pro mnohostěn; if seznam viditelných hran není prázdný then Vykresli viditelné hrany ze seznamu end end;

Ukázky  …\UKAZKY\CV7\ROBERTS\3D_ROB\ULOHA3.exe  …\UKAZKY\CV7\Warnock\Warnokův algoritmus\KOT144- ZPG\Warnock.exe  …\UKAZKY\CV7\RAY-GREL\RAYTRACE.exe

Fraktály  v přírodě se vyskytují nepravidelné vlastnosti  topologicky velmi obtížně popisují objekty jako např. hory, mraky, stromy,..., pohyb - např. Brownův pohyb mikroskopických částic  zaveden pojem soběpodobnost (útvarů – objektů( př. kámen))  mírou soběpodobnosti byla zavedena Hausdorffova dimense

Cantorovo diskontinum  První čtyři iterace

Sněhová vločka

Ukázky  …\UKAZKY\CV9\IFS\IFS.exe  …\UKAZKY\CV9\IFS\generator\Fraktaly.exe  …\UKAZKY\CV9\STROM_FR\PROKT1.exe  …\UKAZKY\CV9\KOCHBROW\FRAKTALY.exe  …\UKAZKY\CV9\Hory Zlý