1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Řízení lidských zdrojů
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Klíčové kompetence. Styly vedení. Pravomoci. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
KOMPETENCE V EDUKAČNÍM KONTEXTU
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Národní konference kvality ve veřejné správě
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Komunikace a prezentace KOPRD
Komunikativní dovednosti Téma: Komunikace – 1 z klíčových kompetencí Autor: Mgr. Michaela Škodová MVČ – I. ročník,
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MAnagement.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Delegování. Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Osobní management – modul č.4
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2011

2 PhDr. Pavla Kotyzová, Co je management Týmová práce TYMP 2/ C3 Management je zajišťování určitých činností: Plánování Organizování Personalistika - Výběr rozmístění a hodnocení pracovníků Kontrolování Vedení, delegování, motivace Cíl: řídit a zefektivnit procesy.

3 PhDr. Pavla Kotyzová, Co je leadership - vedení lidí Týmová práce TYMP 2/ C3 Vedení je určování cíle, schopnost motivování, hodnocení, delegování, ovládání koučování, umění vedení porad a podpory týmové práce. Především je to znalost sebe sama a druhých.

4 PhDr. Pavla Kotyzová, Jaký je rozdíl mezi manažerem a leaderem? Týmová práce TYMP 2/ C3 Cvičení: Nakreslete, vytvořte koláž, popište: Znalosti Dovednosti Vlastnosti každého z nich.

5 PhDr. Pavla Kotyzová, Co je management? Co je leadership? Týmová práce TYMP 2/ C3 Roztřiďte tyto pojmy do obou kategorií: Kultura, plán, nebezpečí, související problémy, připevnit, instrukce, postupné zlepšování, vliv, metody, představy, slabé stránky, vize, metody, uvolnit, jednoduchost, nezávislost, autorita, aktivovat, zachovávat rovnost, skeptický, urovnání, věda, umění, závislost, izolované problémy, inspirace, radikální změny, silné stránky, příklady, konfrontace, reagovat, experiment, riskovat, hierarchie, optimistický, povinnosti, příležitost, strategie, fakta.

6 PhDr. Pavla Kotyzová, Klíčové kompetence manažera a leadera Týmová práce TYMP 2/ C3 Komunikace a spolupráce (40,2%) Samostatnost a výkonnost (26,9%) Řešení problémů a tvořivost (18,6%) Odpovědnost, spolehlivost, myšlení a učení (9,9%) Zdůvodňování a hodnocení (6,9%) Klíčové kompetence požadované v inzerátech na pracovní místa ( , Švýcarsko, denní tisk, 3420 inzerátů) Blíže: Belz, H,, Siegrist, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, Praha, Portál 2001,375 stran. Klíčové kompetence přesahují hranice odbornosti.

7 PhDr. Pavla Kotyzová, Struktura klíčových kompetencí Týmová práce TYMP 2/ C3 SOCIÁLNÍ KOMPETENCE KOMPETENCE VE VZTAHU K VLASTNÍ OSOBĚ KOMPETENCE V OBLASTI METOD Získávání klíčových kompetencí je celoživotní, individuální proces, který slouží k rozvoji osobnosti.

8 PhDr. Pavla Kotyzová, Sociální kompetence Týmová práce TYMP 2/ C3 1.Schopnost týmové práce 2.Kooperativnost 3.Schopnost čelit konfliktním situacím 4.Komunikativnost Co to znamená?

9 PhDr. Pavla Kotyzová, Kompetence ve vztahu k vlastní osobě Týmová práce TYMP 2/ C3 1.Kompetentní zacházení se sebou samým 2.Být svým vlastním manažerem 3.Schopnost reflexe vůči sobě 4.Vědomé rozvíjení vlastních hodnot a lidského obrazu 5.Schopnost posuzovat sám sebe a dál se rozvíjet Co to znamená?

10 PhDr. Pavla Kotyzová, Kompetence v oblasti metod Týmová práce TYMP 2/ C3 1. Plánovat a organizovat 2. Se zaměřením na cíl uplatňovat odborné znalosti 3.Vypracovávat tvořivé řešení 4.Strukturovat a klasifikovat nové informace 5.Dávat věci do kontextu, poznávat souvislosti 6.Kriticky přezkoumávat v zájmu dosažení inovací 7.Zvažovat šance a rizika Co to znamená?

11 PhDr. Pavla Kotyzová, Přehled základních kompetencí Týmová práce TYMP 2/ C3 1.Komunikace 2.Kooperace 3.Řešení problémů 4.Kreativita 5.Samostatnost 6.Výkonnost 7.Zodpovědnost 8.Schopnost přemýšlet 9.Schopnost učit se 10.Schopnost zdůvodňovat 11.Schopnost hodnotit

12 PhDr. Pavla Kotyzová, Otestujte vaše základní kompetence Týmová práce TYMP 2/ C3 1.Komunikace 2.Kooperace 3.Řešení problémů 4.Kreativita 5.Samostatnost 6.Výkonnost 7.Zodpovědnost 8.Schopnost přemýšlet 9.Schopnost učit se 10.Schopnost zdůvodňovat 11.Schopnost hodnotit

13 PhDr. Pavla Kotyzová, Deset pravidel úspěšného vedení Týmová práce TYMP 2/ C3 1.Buďte přístupní stížnostem a problémům. 2.Při zadávání instrukcí buďte rozhodní. 3.Personální problémy řešte okamžitě. 4.Buďte důslední. 5.Zachovejte si klid. 6.Nemluvte o podřízených za jejich zády. 7.Mějte smysl pro humor. 8.Nebuďte přátelé, buďte spolupracovníci. 9.Dbejte, aby podřízení věděli, co se od nich očekává. 10.Umožněte podřízeným, aby pomáhali s řešením problémů.