Projekt 1. stupně – ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov. 30.-31.10. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Advertisements

Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Identifikátor materiálu: EU
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Ing. Bohuslava Vitekerová
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
22. základní škola Na Dlouhých 49 Plzeň
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Hodina Prvouky- Rok, roční období
Hrou proti AIDS Je interaktivní projekt primární prevence HIV/AIDS, jehož cílem je dát mládeži možnost netradičním způsobem, tj. hrou, osvojit si základní.
OLYMPIJSKÝ VÍCEBOJ ZŠ ZBRASLAVICE.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Alternativní a augmentativní komunikace
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
SLUŽBA PREVENCE KRIMINALITY A DOPRAVNÍ VÝCHOVY
Perníková chaloupka aneb
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Didaktika geografie.
Výchova ke zdraví Projekt POHYB.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Název projektu: Moderní škola
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Měření rychlosti zvuku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Konstrukce trojúhelníku
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_29_Lidské smysly
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor © Žaneta Prošková
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Protahovací cvičení pro dolní končetiny
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Jak si hrát v hodinách slohu?
Sociální čtení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
KOLEKTIVNÍ SPORTY MATEMATIKA.
Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Transkript prezentace:

Projekt 1. stupně – ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov

Cíl projektu přiblížit dětem život mentálně, tělesně, zrakově a sluchově postižených lidí. prostřednictvím her prožít pocity handicapovaných pomocí věkově různorodých družstev podpořit kooperaci po zhodnocení prožitku přemýšlet o hodnotě vlastního zdraví naučit se správně vnímat potřeby handicapovaných spoluobčanů, být ohleduplní

Já a mé kolegyňky Jmenuji se Pavlína Proková a poznáte mě podle žluté mikiny Porada před projektem – Anička, Maruška a Gábina

1. Dílna – MALUJ ÚSTY A NOHAMA (pod mým vedením) V úvodní besedě probíhala diskuse o tělesných postiženích a jejich důsledcích v životě, zejména šlo o uvědomění praktického dopadu dysfunkční (chybějící) končetiny. Postupně byly vymezeny konkrétní omezení a činnosti pro jednotlivá postižení. Následně si skupina vytvořila na velký plakát nákres člověka s popisem končetin a jejich funkce. Finální činnost – malba nebo kresba ústy, oběma rukama a nohama – výstavka, reflexe ve skupině.

1. Dílna – MALUJ ÚSTY A NOHAMA (pod mým vedením) Označení dílny – žáci procházejí dílny ve smíšených skupinách 8 dětí (1. až 5. ročník) Skupinová práce – kresba a popis postavy (na co potřebujeme ruce a nohy)

1. Dílna - Kresba domečku – pusou, pravou rukou, levou rukou, nohou Veliké zaujetí Rukou to jde určitě lépe

1. dílna

1. Dílna – výstupy skupin Pracuje poslední skupina Ještě, že jsme zdraví

2. Dílna – Herna ve tmě Práci vedla Gabriela Kamírová v učebně 2. A. Nejprve se dvojice slepec+navigátor svlékly z bundy, našly přezůvky a po cestě došly do vymezeného prostoru. V další činnosti kreslily děti poslepu podle zadání – strom, dům, obloha. Pomocí hmatu vyhledaly vhodné barvy pastelek, jež byly uloženy v různých krabicích. Informaci o poloze jednotlivých barev získaly prohlídkou a z pokynů učitelky před zavázáním očí. Ve zbylém čase prováděny hromadná hra KUŘÁTKO, PÍPNI! Jde o poznávání spolužáka podle hlasu. Plánovaná hra „SEŘAĎ SE PODLE VELIKOSTI“ – hmatem – nebyla provedena z časových důvodů.

2. Dílna – HERNA VE TMĚ Hry a cvičení na zdokonalení kinestetického, hmatového a sluchového analyzátoru. Vstupte prosím… Úkol – kreslení poslepu, najdi správnou barvu podle obalu (červená – talířek, zelená – plastový kelímek, atd.) – nakresli zelený strom, červený dům a modrou oblohu.

2. dílna Povedlo se … Oči jsou určitě potřeba!

2. dílna – dvojice navigátor a slepý Dva kroky rovně, krok doprava. Kde je ten háček?

3. Dílna - JAK SE CÍTÍ ROZUMOVĚ OPOŽDĚNÝ Práci vedla Anna Kraftová v učebně 1. A. V první skupině děti zkoumaly velmi obtížné různé texty s mnoha cizími slovy, jejichž smysl se snažily verbálně vysvětlit poté, co si jej potichu přečetly. Nahlas děti četly jen krátkou ukázku. Dále pracovaly s textem podle vlastního uvážení (opis, přepis, fantazijní doplnění, ilustrace, výpis cizích nebo naopak známých slov). Jakékoli řešení získalo bod (odměna), jen pasivita a nerozhodnost nebyly oceněny. Ve druhé skupině zpracovávaly děti příklady z vysokoškolské matematiky, jež vůbec nechápaly. Pomocí známých slov nebo čísel a znaků sestavovaly a řešily vlastní příklady, případně opisovaly apod. Na závěr všichni kreslili a popisovali sami sebe, jak se cítili, když většinu textu nechápaly a jak je taková práce bavila. Většinu žáků práce znechutila a odradila. Protože tomu nerozuměli, ani jednoduché úkony jako opis, podtržení aj. neudělali. Jen malé procento (3 žáci) byli při práci spokojeni a bavili se. Negativní pocity z činnosti rozptýlila učitelka pomocí požívání LENTILEK.

3. Dílna Jak se asi cítí člověk rozumově opožděný? Chápete to?

3. Dílna Po přečtení těžkého textu vhodného pro vysokoškoláka měly děti nakreslit, jak se cítily, když ničemu nerozumí To už je na nás vážně moc…

4. Dílna - JSME HLUŠÍ A NĚMÍ Práci vedla Marie Horváthová ve školní družině. Většina činnosti byla věnována znakové řeči – podle obrázku s návodem se děti snažily vyjádřit slovo ve znakové řeči. Následně provedena skupinová reflexe formou rozhovoru, vyjádřeny emotivní zážitky.

4. Dílna – sluchové postižení ‚,znaková řeč‘‘. Žáci si uvědomují, že řeč je provázena posunky, řečí těla. Předvádění znakové řeči. Jak to ukázat?

4. dílna Dětem se znaková řeč velmi líbila!,, Bolí mě to …‘‘

Závěr – zpětná vazba, diskuse na téma paraolympiáda, vyplňování dotazníků a vyprávění o postižených lidech, které znám.

Závěr Tento projekt probíhal i na 2. stupni. Žáci si zahráli mnoho her (fotbal – dvojice měla svázané vnitřní nohy,račí fotbal, vybíjená – svázané vnitřní nohy). Žáci si vyzkoušeli jízdu na invalidním vozíku a překonávali překážky např.: dveře a úzkou uličku. Žáci měli možnost shlédnout filmy o tělesném a mentálním postižení.

2. Stupeň - Jízda na vozíku

2. Stupeň - Fotbal se svázanýma nohama