PŮDA PŮDA PŮDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

Půdy:.
Vznik, složení a význam půd
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vznik půd.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Elektronická učebnice - I
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pedosféra.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
PŮDA.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Pedosféra.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŮDY.
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název prezentace (DUMu): Půda
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Transkript prezentace:

PŮDA PŮDA PŮDA

KDE SE VZALA PŮDA ? Půda není na světě odjakživa. Tisíce let trvalo,než se vytvořila ze skal, štěrku a písku. Horniny a nerosty se totiž vlivem vody,vzduchu a změn teplot drolí na menší a menší části. Mluvíme o zvětrávání. Na vzniku půdy se podílejí také rostliny a živočichové. Ze zbytků jejich těl se v půdě tvoří humus.Čím je ho více, tím je půda úrodnější.

Zde vidíte příklad zvětrávání. (Tyto skály najdeme ve Francii)

Co můžeme v půdě najít ? V půdě je obsažena voda a vzduch. Jsou v ní kořeny rostlin, žijí v ní houby a někteří živočichové. Je v ní obrovské množství půdních bakterií, které mají velký význam pro vytváření humusu.

Je půda všude stejná ? Půdy mohou být různé. Písčité půdy - snadno propouštějí vodu - nejsou příliš úrodné Jílovité půdy -zadržují vodu Hlinité půdy - jsou nejúrodnější Obdělávaná vrstva půdy se nazývá ornice.

Písčitá půda

Jílovitá půda

Hlinitá půda

Odpověz na otázky. 1.Z čeho vznikla půda ? 2.Co je to ornice ? 3.Jaké znáš druhy půd a co o nich víš ? 4.Co můžeme v půdě najít ? 5.Vysvětli pojem zvětrávání. 6.Proč jsou jílovité a písčité půdy neúrodné ?

Jaký druh půdy je na obrázku ?

http://francie.slantour.cz/informace/zajimavosti/korsika/calanche www.gvoz.cz/pk/zemepis/dudova/pudy.ppt http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BD%C3%AD%C5%BEala_obecn%C3%A1 http://cs.wikipedia.org/wiki/Krtek_obecn%C3%BD