Jak vytvořit onen ekosystém ticha, slova, obrazů a zvuků? SCS. Lic. Kateřina Regendová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Týden modliteb za duchovní povolání, od 8.do 15.května 2011, ukončen 48. světovým dnem modliteb za povolání o 4. neděli velikonoční – neděli Dobrého pastýře.
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
DĚJINY a etika. Dějiny nejsou  prostým sledem událostí  řetězcem důsledků v sobě uzavřených kauzalit  objektivní daností  změnou.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
1. Jedno jsme, v Duchu svatém, jedno jsme v Ježíši
Teologický rozměr majetkového vyrovnání. Co je církev Existuje mnoho pohledů na církev.  Instituce s hierarchickými i demokratickými prvky  Kristovo.
Charakteristika ekosystému
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Centrum pro katechezi Olomouc, 2013
Mezinárodní Ekumenická Fraternita „Mistře, na tvé slovo spustíme sítě.“ (Lk 5,5)
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Čidla receptory.
Složky krajiny a životní prostředí
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Průřezová témata.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
KOMUNIKACE.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Ježíš.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sebepoznání a sebepojetí
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Psychické procesy - vnímání
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Psychologické působení barev
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základní filozofické otázky
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Jak vytvořit onen ekosystém ticha, slova, obrazů a zvuků? SCS. Lic. Kateřina Regendová

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ komunikace získá hodnotu a význam rovnováha následování doplnění při vzájemném vyloučení komunikace chátrá, způsobuje ohlušení nebo chlad

 původní vývojová forma poznávání  prostřednictvím vnímání naplňujeme základní potřebu organizmu: orientaci v životním prostředí  vnímání je předpokladem komunikace Vnímání  vlastnosti prostředí, objekty, vztahy mezi nimi  obraz celé situace, v níž se organismus nachází Co vnímáme:

Vnímání  prostřednictvím určitého senzorického (smyslového) kanálu: zrak, sluch, hmat, chuť, čich Jak vnímáme: Poměry dopadu vnímání mezilidské komunikace  55 % je určeno jazykem těla (pozice, gesta, postoj, práce s prostorem, pohledy apod.)  38 % tónem hlasu (barva, rytmus, tempo, apod.)  7 % obsahem slova používaných v procesu komunikace

OBRAZ – ZVUK – SLOVO – TICHO  nesrozumitelnost  monotónnost (modlitba řádových sester ano, ale…)  redundance (nadbytečnost) gest, slov, obrazů, zvuků  asymetrie v aktivitách komunikujících  neudržování zájmu o komunikanta a komuniké  chybějící vzájemný respekt (vztahový i prostorový) Faktory narušující vnímání čili proces komunikace

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ TICHO  prostor pro mne: poznáváme sami sebe  prostor pro druhého: umožníme mu se vyjádřit  prostor pro vztah: jeho kvalitu, plnost, autentický dialog  prostor pro uvažování: rozlišení, souvislosti, analýzy, hodnocení a následné autentické sdílení promyšleného

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ „Ekosystém“  udržuje v rovnováze ticho, slovo, obrazy a zvuky  vhodné prostředí pro autentické sdílení poznání SLOVO „Ekosystém“ ZVUK TICHO OBRAZ

Ekosystém  základní funkční jednotka přírody  vzájemný vztah živých organizmů a jejich neživého prostředí  dynamický cirkulační koloběh hmoty a jednostranný tok energie  4 složky: stanoviště, producenti, konzumenti a dekompozitoři (rozkladné procesy)

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ PROUD ENERGIE  náš vztah: prostředí, komunikační situace  u mne: sděluji sebe  u druhého: umožním mu se vyjádřit  prostor pro uvažování: dekompozice - rozlišení, souvislosti, analýzy, hodnocení a následné autentické sdílení promyšleného

Nerovnováha „ekosystému“  PŘÍRODA: přemnožení, ztráta původní fauny a flóry, kyselost či zásaditost apod.  ČLOVĚK: přílišné namáhání vede k přetížení organizmu: bolesti zad, záněty karpálních tunelů, únava očí a zhoršení zraku, poškození sluchu  KOMUNIKACE: jednostranné přetěžování vede k ukončení komunikace Řešením je rovnováha ekosystému

Vzájemné poměry obsahu  poměr obrazu a zvuku (i jeho prostředků) kolísá  každý prostředek na nás nemůže klást stejné nároky OBRAZ ruchy hudba mluvené slovo ZVUKY

Citlivá práce s výrazovými prostředky obraz prostor, kde se zvuk a obraz překrývají zvuk volný prostor pro vlastní myšlení Kapacitu vnímání nelze využívat stále zplna: bylo by to únavné a pozornost by ochabla

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ Vyhledávače a sociální sítě  výchozí bod komunikace pro velké množství lidí  hledají názory, podněty, rady a informace  od otázek k odpovědím: smysl lidské existence  odpovědi na otázky, které jsme si nekladli TICHO je v této souvislosti drahocenné

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ TICHO na internetu  umožní rozpoznat skutečně podstatné otázky  umožní dialog, který jde na hlubinu Nezbytným předpokladem je kultivace vlastního nitra

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ Bůh mluví k člověku i v TICHU  v tichu kříže mluví výmluvnost Boží lásky  v tichu zůstává zem na Bílou sobotu, kdy Král budí ty, kteří po staletí spali Tiché rozjímání o Bohu  vypoví o velikosti Boží lásky víc než jakýkoliv jazyk  dá vyniknout věčnému Slovu, které stvořilo svět  vyobrazí spásu prostřednictvím slov a gest, která Bůh konal v průběhu dějin lidstva

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ V TICHU  nachází zásadní otázka po smyslu lidského života uklidňující odpověď v osobě Ježíše Nazaretského  poznáváme pravou Tvář Boha Otce  se rodí misijní poslání Církve, které vede křesťany k tomu, aby hlásali naději a spásu, byli svědky lásky, hájili důstojnost člověka, spravedlnost a mír

Vztah mezi tichem a slovem Poselství Benedikta XVI „Ticho a slovo: cesta evangelizace“ Vychovávat se ke komunikaci  znamená nejen učit se mluvit  ale také učit se naslouchat, uvažovat a rozjímat Ticho a slovo  základní a doplňující se prvky komunikativního jednání Církve  umožňují obnovené hlásání Krista v současném světě Mariino ticho naslouchá a nechává vykvést Slovu

Jak onen ekosystém tvořit?  Formovat sebe (duchovní cvičení, sebereflexe…)  Pracovat s myšlenkou na ekosystém (zpětná vazba v práci)  Vzdělávat sebe (semináře, publikace – inspirace v Itálii)  Vzdělávat druhé (výchova ke komunikaci)