Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Města ČR – orientace na mapě
Advertisements

Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
Prvočísla a čísla složená
Lomené algebraické výrazy e-learning
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
metoda dosazovací, sčítací
Nejmenší společný násobek
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dělitelnost přirozených čísel
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek
Únorové počítání.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Dělitelnost přirozených čísel
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Znaky dělitelnosti.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
VY_42_INOVACE_383_DĚLITELNOST Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_09 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
AUTOR: Martina Dostálová
Kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Digitalizace výuky Příjemce
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Trojúhelník těžnice, výška
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Dělitelnost - test 6. třída.
Transkript prezentace:

Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel

Sleduj násobky dvou. Co jsi vypozoroval(a)? DĚLITELNOST DVĚMA Sleduj násobky dvou. Co jsi vypozoroval(a)? 2, 4, 6, 8, 10 12, 14, 16, 18, 20 22, 24, 26, 28, 30 32, 34, 36, 38, 40 42, 44, 46, … Čísla dělitelná dvěma jsou všechna taková přirozená čísla, která končí na 2, 4, 6, 8, 0. Čísla, která jsou dělitelná dvěma, se nazývají SUDÁ. Čísla, která nejsou dělitelná dvěma, se nazývají LICHÁ.

Sleduj násobky tří. Co jsi vypozoroval(a)? DĚLITELNOST TŘEMI Sleduj násobky tří. Co jsi vypozoroval(a)? 2 + 1 = 3 2 + 7 = 9 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, ……….. 1 + 2 = 3 1 + 5 = 6 1 + 8 = 9 2 + 4 = 6 Čísla dělitelná třemi jsou všechna taková přirozená čísla, která mají ciferný součet dělitelný třemi.

DĚLITELNOST ŠESTI Čísla dělitelná šesti jsou všechna taková přirozená čísla, která jsou dělitelná dvěmi a zároveň třemi. Tzn. jsou sudá a mají ciferný součet dělitelný třemi. Př.: 2 4 6 0 6 číslo je dělitelné dvěma 2 + 4 + 6 + 0 + 6 = 18 číslo je dělitelné třemi číslo je dělitelné šesti

DĚLITELNOST ČTYŘMI Čísla dělitelná čtyřmi jsou všechna taková přirozená čísla, jejichž poslední dvojčíslí je dělitelné čtyřmi. Př.: číslo JE DĚLITELNÉ 4 číslo NENÍ 4 1 5 9 3 6 2 8 8 1 8 1 5 9 3 6 : 4 = 3984 2 8 8 1 8 : 4 = 7204,5

Př.: Čísla dělitelná čtyřmi zakroužkuj červeně. 100 812 15632 1444 1230 464 128 304 465

Př.: Napiš alespoň čtyři čísla, která jsou dělitelná: Svoje odpovědi zdůvodni.

Co mají násobky deseti na první pohled společného? ZNAK DĚLITELNOSTI DESETI Co mají násobky deseti na první pohled společného? Násobky deseti + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 10 20 30 40 50 … Čísla dělitelná deseti jsou přirozená čísla, mají na místě jednotek nulu.

Co mají násobky pěti na první pohled společného? ZNAK DĚLITELNOSTI PĚTI Co mají násobky pěti na první pohled společného? Násobky pěti + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 5 10 15 20 25 … Čísla dělitelná pěti jsou přirozená čísla, mají na místě jednotek nulu nebo pětku.

Př.: Čísla dělitelná pěti zakroužkuj červeně, čísla dělitelná pěti a deseti zakroužkuj modře. 100 885 15630 1465 1230 485 125 303 465

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lukáš Doležel. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068