Model CAF a jeho budoucnost nový model CAF 2006 plán práce skupiny národních korespondentů CAF.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Ing. Štěpánka Cvejnová Ing. Lubomír Baláš
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Obchodní akademie Liberec
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Hodnocení škol a školských zařízení
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
TQM, model EFQM a model CAF
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
marketingové poradenství
Systémy řízení jakosti ve veřejné správě
Management systému řízení kvality
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Management kvality (jakosti). Reforma VS – modernizace ve VS Ekonomičnost – účinnost - efektivita veřejných rozhodování a řízení 1. Produktové inovace.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
Systém managementu jakosti
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Intenzivní podpora škol
Transkript prezentace:

Model CAF a jeho budoucnost nový model CAF 2006 plán práce skupiny národních korespondentů CAF

CAF v čem je změna? Větší důraz na modernizaci a inovaci (Lisabonská strategie) Úvod a mnoho nově formulovaných příkladů lépe ilustruje, jak řízení kvality přispívá k dobrému vládnutí (good governance). 2 systémy bodování Další rady k sebehodnocení a plánům zlepšování Doporučení k benchlearningu

Postup prací nad CAF 2006 řešili vybraní národní korespondenti CAF za koordinace EIPA aktivní zapojení 15 zemí (vč. ČR) a EFQM práce probíhala od září 2005 do června 2006 (Talinn, Sevilla, 2xVídeň, Kodaň)

Struktura CAF 2006 V Ý S L E D K Y 1. VEDENÍ I N O V A C E A V Z D Ě L Á V Á N Í P Ř E D P O K L A D Y 4. PARTNERSTVÍ A ZDROJE 6. OBČANÉ / ZÁKAZNÍCI výsledky 5. PROCESY 3. PRACOVNÍCI 2. STRATEGIE A PLÁNOVÁNÍ 7. PRACOVNÍCI výsledky 8. SPOLEČNOST výsledky 9. KLÍČOVÉ VÝSLEDKY VÝKONNOSTI

kriterium 1 - Vedení 1.1. Nasměrování organizace vypracováním jejího poslání, vize a hodnot 1.2. Vytvoření a uplatňování systému pro řízení organizace, výkonnosti a změn 1.3. Motivování a podpora pracovníků v organizaci a vedení příkladem 1.4. Řízení vztahů s politiky a jinými zainteresovanými stranami s cílem zajistit sdílenou odpovědnost

kriterium 2 - Strategie a plánování 2.1. Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran 2.2.Vypracování, přezkoumání a aktualizace strategie a plánování s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje 2.3. Uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace 2.4. Plánování, uplatňování a přezkoumávání modernizace a inovace

kriterium 3 - Lidé/pracovníci 3.1. Transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2. Zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí pracovníků a slaďování cílů jednotlivců s cíli organizace 3.3. Zapojování pracovníků rozvíjením otevřeného dialogu a udělováním větších pravomocí

kriterium 4 - Partnerství a zdroje 4.1. Rozvíjení a uplatňování klíčových partnerských vztahů 4.2. Rozvíjení a uplatňování partnerství s občany/zákazníky 4.3. Řízení finančních prostředků 4.4. Řízení informací a znalostí 4.5. Řízení technologií 4.6. Řízení prostředků a zařízení

kriterium 5 - Procesy 5.1. Průběžná identifikace, navrhování, řízení a zlepšování procesů 5.2. Rozvíjení a poskytování služeb a produktů orientovaných na občana/zákazníka 5.3. Inovace procesů, do nichž jsou zapojeni občané/zákazníci

kriterium 6 - Výsledky orientované na občana/zákazníka 6.1. Výsledky měření spokojenosti občanů/zákazníků 6.2. Ukazatele měření orientované na občana/zákazníka

kriterium 7 - Lidé / pracovníci - výsledky 7.1. Výsledky měření spokojenosti pracovníků a motivace 7.2. Ukazatelů výsledků organizace ve vztahu k pracovníkům

kriterium 8 - Společnost - výsledky 8.1. Výsledky měření vlivu na společnost v oblastech stanovených zainteresovanými stranami 8.2. Ukazatele výkonnosti ve společenské oblasti stanovené organizací

kriterium 9 - Klíčové výsledky výkonnosti 9.1. Externí výsledky : míra efektivity politik a služeb/produktů z hlediska schopnosti zlepšovat podmínky přímých příjemců: dosažení klíčových aktivit v oblasti výstupů – služby a produkty – a výsledků – vliv hlavních aktivit organizace na externí zainteresované strany (efektivita) 9.2. Interní výsledky : posouzení interního fungování organizace, a to jejího řízení, zlepšování a finanční výkonnosti (ekonomická účinnost a hospodárnost).

Rekapitulace struktury revize kriterií a subkriterií (28 namísto 27) reformulace definicí a úvodních slov u kriterií nové, vhodnější příklady subkriteria v 2 - Strategie a plánování posilují význam změnového řízení důraz na soustavné zlepšování procesů rozlišení výstupů a výsledků v 9 – Klíčové výsledky výkonnosti

Panely hodnocení rozšíření rozsahu na 0 – 100 bodů orientace na PDCA cyklus 2 typy bodování klasické bodování – jasnější formulace, jedna úroveň PDCA pokročilé bodování – poskytuje víc informací, ale je složitější, hodnotí všechny úrovně PDCA

Klasický panel předpokladů FázePANEL PŘEDPOKLADŮ 1Počet bodů Úroveň 2002 V této oblasti nejsme aktivní. Nemáme žádné podložené informace. 0 – 100 PLANMáme vypracovaný plán činnosti.11 – 301 DOProbíhá vlastní realizace/provádění.31 – 502 CHEC K Prověřujeme/přezkoumáváme správnost činnosti a způsobu provádění. 51 – 703 ACTNa základě prověření/přezkoumání v případě potřeby přizpůsobujeme. 71 – 904 PDCAVšechno co děláme, plánujeme, provádíme a průběžně přizpůsobujeme a učíme se od druhých. Jsme v cyklu neustálého zlepšování. 91 – 1005

Klasický panel výsledků PANEL VÝSLEDKŮ 1Počet bodů Úroveň 2002 Výsledky se neměří a/nebo nejsou k dispozici žádné informace. 0 – 100 Výsledky se měří a ukazují na negativní trendy a/nebo výsledky nesplňují relevantní cíle. 11 – 301 Výsledky vykazují nevýrazné trendy a/nebo některé relevantní cíle jsou splněny. 31 – 502 Výsledky svědčí o zlepšujícím se vývoji a/nebo většina relevantních cílů je splněna Výsledky ukazují na značný pokrok a/nebo všechny relevantní cíle jsou splněny. 71 – 904 Byly dosaženy vynikající a trvale udržitelné výsledky. Všechny relevantní cíle jsou splněny. Porovnání všech klíč. výsledků s odpovídajícími organizacemi je pozitivní. 91 – 1005

PANEL PŘEDPOKLADŮ 2 FÁZEStupnice Důkazy Žádné důkazy nebo pouze některé myšlenky Některé nepřesvědčv é důkazy týkajících se některých oblastí Pár dobrých důkazů týkajících se důležitých oblastí Pádné důkazy týkající se většiny oblastí Velice pádné důkazy týkající se všech oblastí Nejpřesvědčiv ější důkazy týkající se všech oblastí, srovnání s jinými organizacemi PLAN Plánování vychází z potřeb a představ zainteresovaných stran. Provádí se průběžně v příslušných útvarech organizace. Počet bodů DO Provádění je řízeno pomocí definovaných procesů a odpovědností a průběžně se rozšiřuje do příslušných útvarů organizace. Počet bodů CHECK Definované procesy jsou v příslušných útvarech organizace průběžně monitorovány pomocí příslušných ukazatelů a přezkoumávány. Počet bodů ACT Po obdržení výsledků kontroly se ve všech příslušných útvarech organizace průběžně provádějí činnosti zaměřené na nápravu a zlepšení. Počet bodů Celkem / 400 POČET BODŮ / 100

Udržitelný pokrok PANEL VÝSLEDKŮ 2 Stupnice TRENDY (směr vývoje) Žádné měřeníNegativní trendNevýrazný trend nebo mírný pokrok Výrazný pokrok Pozitivní srovnání všech výsledků s příslušnými organizacemi Počet bodů CÍLE Žádné nebo pouze nepodložené informace Výsledky neodpovídají cílům Splněno málo cílůSplněny některé relevantní cíle Většina relevantních cílů splněna Všechny cíle splněny Počet bodů Celkem/200 Počet bodů/100

Pokyny pro práci s CAF i Fáze 1 – Začátek práce s modelem CAF Krok 1ROZHODNĚTE JAK ORGANIZOVAT A PLÁNOVAT SEBEHODNOCENÍ Krok 2INFORMUJTE O PROJEKTU SEBEHODNOCENÍ

Pokyny pro práci s CAF ii Fáze 2 – Proces sebehodnocení Krok 3VYTVOŘTE JEDNU NEBO VÍCE SKUPIN PRO SEBEHODNOCENÍ Krok 4POŘÁDEJTE ŠKOLENÍ Krok 5PROVEĎTE SEBEHODNOCENÍ Krok 6VYPRACUJTE ZPRÁVU S POPISEM VÝSLEDKŮ SEBEHODNOCENÍ

Pokyny pro práci s CAF iii Fáze 3 – Plán zlepšování / stanovení priorit Krok 7VYPRACUJTE PLÁN ZLEPŠOVÁNÍ Krok 8INFORMUJTE O PLÁNU ZLEPŠOVÁNÍ Krok 9REALIZUJTE PLÁN ZLEPŠOVÁNÍ Krok 10PLÁNUJTE DALŠÍ SEBEHODNOCENÍ

Doporučení pro benchlearning definice BLN, od BMK k BLN proč CAF a BLN BLN cyklus možná úskalí

Výkladový slovník pojmů 91 položek (namísto 50) podrobnější popisy jasnější jazyk

Česká verze CAF 2006 již jsou připravené 2 „hrubé“ verze překladu máme k dispozici anglickou a slovenskou příručku připravuje se pracovní skupina (zástupci ÚV ČR, MV, ČSJ, odborníci s praxí) na optimalizaci češtiny – konečná verze předpokládaný termín dokončení – prosinec 2006

Plán práce skupiny národních korespondentů CAF jedné z odborných skupin IPSG na roky 2007 – 2008

Oblast 1 – šíření CAF střednědobý cíl: 2100 registrovaných uživatelů ve světě do roku 2100 registrace CAF jako obchodní značky 3. Konference CAF v Lisabonu, organizace CAF centra na 5.QC v Paříži 2008 rozvoj CAF eComunity a databáze dobrých praxí pod EIPA

Oblast 2 – lepší využívání CAF průběžná aktualizace FAQ kurzy – CAF v akci, CAF a BSC, CAF v oblasti justice publikace registrace uživatelů CAF, vylepšení CAF databáze CAF webside, e-Community

Oblast 3 – externí hodnocení analýza užívaných systémů externích hodnocení mezi státy EU – dotazník půjde o nezávazné doporučení

Oblast 4 – benchlearning s CAF nový běh projektu ve střední Evropě, začátek 2007 (původní 4 účastníci: ČR, Slovensko, Rakousko a Maďarsko + noví zájemci: Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko a Bulharsko) odzkoušení pokynů pro mezinárodní CAF benchlearning projekty

Oblast 5 – stále aktivity CAF centra EIPA organizace porad národních korespondentů raporty pro IPSG zodpovídání dotazů CAF noviny/leták e-Learningový kurs CAF na DVD video film o CAF

Prosím o dotazy Děkuji za pozornost Ing. Pavel Kajml MV ČR Odbor modernizace veřejné správy tel.: