Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti spolupráce a sdílení dat v cloudu
Advertisements

MSN vs. Skype MSN vs. Skype souboj IM. MSN vs. Skype MSN vs. Skype IM souboj Instant Messaging • zasílání textových, okamžitě zobrazovaných zpráv mezi.
Úvod Roviny bezpečnosti Softwarová bezpečnost AntiviryFirewall Bezpečnost na internetu PhishingSpam Datová komunikace Soutěž Bezpečně na netu 2014.
Webové nástroje, komunikace
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Tomáš Lipovský. Peer-to-peer způsob sdílení Seed – uživatel s kompletním souborem Peer – uživatel bez kompletního souboru Leech – uživatel s nízkým UD.
Závěrečná zpráva projektu Stanislav Filipčík Asistent projektového manažera © 2010 IBA CZ, s.r.o.
INTERNET.
Internet Definice Historie Použití Programy pro práci s internetem
Projekt empirického výzkumu
Elektronická komunikace
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
M-Cloud.cz Groupwarové řešení pro malé a střední podniky.
Návrh a realizace komunikačního protokolu mezi robotem a senzorickou soustavou , Brno Autor práce: Josef Kolaja Vedoucí práce: Ing. Jan Kolomazník.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Metainformační systém založený na XML Autor: Josef Mikloš Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička, Ph.D. V/2004.
Služby internetu internet nabízí několik standardních služeb, jejichž prostřednictvím fungují jednotlivé uživatelské aplikace k používání jednotlivých.
Autor: Petr Řezníček Vedoucí práce: Mgr. Dana Majerová Ph.D. ČVUT FJFI v Děčíně1 / 10 Elektronická žákovská knížka.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Operační systém Windows Mobile
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské.
XMPP a firemní komunikace Lukáš Jelínek
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Co je to skype ? je peer-to-peer program, umožňuje provozovat Instant messaging, internetovou telefonii(VoIP), videohovory a přenos souborů instalace.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Formy komunikace na internetu. 1. Elektronická pošta -  Jeden z nejstarších způsobů komunikace na internetu  - odděluje v ové adrese.
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Obhajoba bakalářské práce
Inf Elektronická komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Aplikace nových forem marketingu
Obhajoba bakalářské práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
České Budějovice, červen 2016
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Obhajoba diplomové práce
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Autor práce: Michaela Janová
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Transkript prezentace:

Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Petr Jedlička, Ph.D.

strana 2 Cíl práce  Zhodnotit technologii IM a vybrat vhodné aplikace jejího využití, včetně vhodných programových prostředků.  Hodnocení probíhalo ve dvou rovinách: pro běžné uživatele v rámci podnikové sítě

strana 3 Metodika 1/2  Analýza současného stavu  Stanovení vhodných kritérií hodnocení včetně jejich vah (dvojí hodnoty vah )  Analýza nejčastěji používaných klientů a sítí (protokolů, služeb) v České republice, jejich vlastní testování a experimenty  Kvantitativní a kvalitativní hodnocení sítí a klientů

Metodika 2/2  Návrh jejich využití v praxi v podnikové sítí pro běžné uživatele  Průběžně realizace průzkumu mezi uživateli názory a zkušenosti s IM technologií používané sítě a klienty předpokládaný budoucí vývoj  Vyhodnocení průzkumu a porovnání s vlastními závěry v podobě diskuze strana 4

Analyzované sítě, klienty a webové aplikace strana 5 Sítě Jabber (XMPP) ICQ (OSCAR) IRC Skype Klienti Miranda ICQ7 Jabbim mIRC PSI Pidgin QIP Infium Skype Webové aplikace Meebo Facebook chat ICQ2go

Alternativy k výsledkům  Rozdílní uživatelé mohou mít rozdílné nároky, proto byly navrženy možnosti použití alternativních IM nástrojů: Začátečník – ICQ7 Středně pokročilý uživatel – přes multiprotokolového klienta (Mirandu, Pidgina) provozovat více sítí (Jabber, ICQ) Pokročilý uživatel – síť Jabber, klient Miranda nebo Pidgin Volání a audiovizuální komunikace – Skype strana 6

Shrnutí výsledků průzkumu  Odpovědělo 212 respondentů  Nejpoužívanější sítě ICQ (15 hodin týdně), Facebook chat, Skype  Nejpoužívanější klienty ICQ 7, QIP, QIP Infium, Miranda  Nejdůležitější vlastnosti posílání souborů, bezpečnost, absence reklam, přehlednost, intuitivnost strana 7

Příklady vhodného využití IM  Posílání malých souborů (řádově v desítkách MB).  Audio (vizuální) komunikace.  Zanechávání vzkazů momentálně nepřítomným lidem.  Sdílení informací o aktuální činnosti a možnosti zastižení pomocí statusů.  Realizace více paralelních konverzací s různými lidmi. strana 8

Závěr  Progresivní oblast s rychlým vývoj především klientů.  Webové aplikace nejsou konkurence schopné klasickým klientům.  Problémem je nekompatibilita sítí a klientů.  Konkurence klasického IM v podobě sociální sítě Facebook a její IM aplikace.  Vhodné provést analýzu dalších sítí (Yahoo!, Google Talk, Windows Live Messanger). strana 9

Děkuji za pozornost. Petr Horák 2010 strana 10 Zde je prostor pro vaše dotazy.