Zralost a podnikatelská perspektiva. Watson: „Má-li se firma stát vynikajícím podnikem, musí se začít jako vynikající podnik chovat dávno předtím, než.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Spolupráce v týmu pro společnost Chodura Spolupráce v týmu pro společnost Chodura.
Zlepšování jakosti.
Zralost a podnikatelská perspektiva. Podnikatel musí utvářet firmu podle své vize. Podnikatel musí začít od představy jasně definované budoucnosti a následně.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Hodnocení škol a školských zařízení
Analýza a popis pracovního místa
Co by rodiče měli udělat před podáním žádosti o vyšetření v poradně. Několik rad rodičům.
IveHale s.r.o..
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Systém managementu jakosti QMS
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Zralost a podnikatelská perspektiva
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
MARKETING.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Dokonalá konkurence (DK)
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Zralost a podnikatelská perspektiva. Watson: „Má-li se firma stát vynikajícím podnikem, musí se začít jako vynikající podnik chovat dávno předtím, než.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Management systému řízení kvality
Poradenství v obecném řízení
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo / dětská léta, embryo / dětská léta, dospívání.
Zralost a podnikatelská perspektiva. Podnikatel musí utvářet firmu podle své vize. Podnikatel musí začít od představy jasně definované budoucnosti a následně.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Podnikatelský nápad, vize, mise
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Absolventi na trhu práce
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo /zárodečné stadium, embryo /zárodečné stadium,
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Time mng. a osobní efektivita Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA 12. června 2015.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Praktické zkušenosti z Českého systému kvality služeb Specializované pracoviště ČSKS Výroční konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března.
Co je to projekt? Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Management a řízení hotelu
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Rezervy, podmíněné závazky a podmíněná aktiva
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Zralost a podnikatelská perspektiva

Watson: „Má-li se firma stát vynikajícím podnikem, musí se začít jako vynikající podnik chovat dávno předtím, než se jím skutečně stane“. Důležitý není předmět činnosti podniku ani samotná práce. Důležitý je podnik jako takový: to, jak vypadá, jak se chová, jak to dělá.

Podnikatel modeluje firmu podle své vize. Podnikatel začíná od představy jasně definované budoucnosti a pak se vrací k současnosti se záměrem změnit ji tak, aby té budoucnosti dosáhl. „Dělníkova“ firma je modelována podle jeho současného poznání. „Dělník“ začíná od současnosti a pak se dívá kupředu do nejisté budoucnosti v naději, že se nebude od současnosti příliš lišit.

„Dělník“ postupuje tak, že vychází ze svých dovedností a teprve pak se rozhlíží, komu je prodá. „Dělník“ ani nehledá souvislost mezi jeho firmou a budoucností. Svůj podnikatelský model buduje krok po kroku na základě dosavadních zkušeností - buduje model práce. Programem je rutina. Nesleduje žádný vyšší cíl. To co je třeba udělat, nemá žádný jiný smysl než prostě to, že se to udělat musí. Dělníkova firma se pomalu odřezává od vnějšího okolí.

Model podniku Model podniku se musí budovat od zákazníka, pro něhož má být podnik vytvořen. Bez jasné představy o tomto zákazníkovi nemůže být žádný podnik úspěšný. Váš podnik tu není proto, že poskytuje příležitost uplatnit Vaši práci – uplatnit sebe sama. Podnik je tu proto, že zákazník má problém, který chce u vás vyřešit a vy jste tu od řešení jeho problému! Vypracujme model podniku, který si počíná tak, jak potřebuje zákazník, nikoli jak potřebuje výrobek.

Klaďme si tyto otázky: „Jak bude podnik vypadat v očích zákazníka?“ „Čím bude podnik vynikat nad všechny ostatní podniky?“ „Čím se bude odlišovat?“ Nezabývejme se pouze tím, co se v podniku dělá, jako spíše tím, jak se to dělá. Důležitý je způsob, jakým se vyrábí a prodává.

Z hlediska podnikatele je produktem podnik. Zákazníka bere jako příležitost. Z hlediska dělníka je produktem to, co prodává zákazníkovi. Z jeho pohledu je zákazník problém, zdá se, že zákazník nechce právě to, co mu nabízí. Podnikatel má pracovat na svém podniku a ne v něm. Smyslem je vybudovat podnik jako systém, který je nezávislý na lidech a jejich kvalitách. Podnik, který dokáže fungovat i bez účasti majitele.

Budovat model podniku jako - licenční prototyp Prototyp testuje různé nápady na skutečném předmětu. Jediným kritériem jeho hodnoty je: Funguje to? Funkční licenční prototyp podniku je systém, který integruje všechny prvky podniku tak, aby podnik řádně fungoval. Transformuje podnik na stroj nebo organismus, kde všechny jeho jednotlivé části pracují sladěně a směřují k dosažení vytýčeného cíle. A protože je to odzkoušeno na prototypu, funguje to a mohu „prodat licenci“.

Pravidla konstrukce modelu podniku: Model bude poskytovat zákazníkům, zaměstnancům, dodavatelům, věřitelům důsledně takovou hodnotu, která přesahuje jejich očekávání - NadHodnotu. Model bude provozován lidmi s co nejnižší možnou kvalifikační úrovní. Model je místo dokonalého a nenarušitelného řádu. Každá práce bude popsána v provozním manuálu. Model bude každému zákazníkovi poskytovat jednotné a předpověditelné služby. Model bude využívat jednotnou image.

NadHodnota NadHodnota je něco, co se dotkne každé osoby, s níž podnik je v kontaktu, která vdechne podniku život. NadHodnotou může být výjimečné slovo při vstupu či odchodu zákazníka, drobný dárek zaměstnanci či zákazníkovi, slovo uznání zaměstnancům, angažovanost s jakou se vysvětluje funkčnost zboží zákazníkovi atd. NadHodnota je životně důležitá pro podnik.

Kvalifikační úroveň „Vynikající podniky nebudují neobyčejní lidé, ale obyčejní lidé, kteří dělají neobyčejné věci.“ Musím vytvořit nástroje, které definují způsob, jakým bude jejich práce plněna a zaměstnanci se budou bezpodmínečně těmito manuály řídit. Podnik nesmí být závislý na rozmarech a náladách zaměstnanců. Je třeba vybudovat takový systém, který přiměje obyčejné lidí k neobyčejným výsledkům.

Dokonalý a nenarušitelný řád Ve světě panuje „chaos“ a většina lidí touží po pořádku. Jednotlivec potřebuje nějakou pevnou strukturu. Tu právě musí poskytnou podnik. Podnik, který vypadá uspořádaně, dává zákazníkovi najevo, že zaměstnanci vědí co dělají, že mu může důvěřovat. Podnik, který vypadá uspořádaně, dává zaměstnancům najevo, že podnikatel ví co dělá a proč a že mohou důvěřovat ve svou budoucnost po jeho boku.

Provozní manuály Manuál dává písemný návod jak zajistit splnění přiděleného úkolu tím nejlepším a nejúčinnějším způsobem. Manuál dává zaměstnancům najevo, že se rozhodli pracovat v prostředí, kde existuje určitá logika, pracovní postupy, jejímž prostřednictvím se produkují výsledky. Manuál je potvrzením řádu. Manuál popisuje účel vykonávané práce, specifikuje konkrétní kroky, které je třeba při zabezpečování této práce vykonat a stanovuje standardy pracovního procesu i jeho výsledek. Stanovuje kvalitu, odpovědnost a důsledky jejího nedodržení. McDonald´s. Heslem firmy je disciplína, standardizace a řád

Jednotné a předvidatelné služby Nejenže podnik musí vypadat uspořádaně, ale musí si tak i počínat. Musí se chovat předvídatelně ke svému okolí a jednotně. Zákazník musí vědět, co od podniku může očekávat a že to co dostane bude vždy stejné, ne-li lepší. Pokud budou zaměstnanci dodržovat pracovní manuál, nenastane nepředvidatelnost pro zákazníka.

Jednotná image Zákazník je stimulován k rozhodnutí barvami a tvary. Jsou barvy a tvary které se osvědčují a které se neosvědčují. Model prototypu podniku musí mít stejně pečlivě připravený „obal“ jako luxusní krém kosmetické firmy. Jednota barev, oblečení, loga…

Budování podniku je nepřetržitý proces podnikového rozvoje, jehož základem jsou: Inovace, Její vyhodnocení - kvantifikace. Většina firem se nezajímá o vlastní číselné údaje. Je nezbytné vyjádřit číselně vše, co nějak souvisí s činnostmi podniku (Kolik přichází zákazníků denně? Kolik dopoledne? Kolik odpoledne? Kolik jich volá? Kolik se jich ptá na cenu? Kolik produktů se denně prodá? Které dny jsou nejúspěšnější? - Postupně se budou i zaměstnanci zajímat o tyto čísla.) Postupně poznáme, která čísla jsou kriticky důležitá. A následná harmonizace s očekáváním zákazníka. Pokud v každém jednotlivém případě nedostane přesně to, co chce, půjde si to opatřit jinam.