Dopravní infrastruktura a její hodnocení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Seznam doporučené literatury
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Příprava nové dopravní politiky ČR
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
pro integrovaný projekt
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Dopravní síť České Republiky
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Silnice nebo železnice
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY 3. ÚPLNÁ AKTUALIZACE ODBOR ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A STAVEBNÍHO ŘÁDU KÚ ÚK.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Chytrý Jihomoravský kraj ?
PRAŽSKÝ OKRUH.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Populační vývoj Dobříšska
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
osobní doprava patří do sféry služeb
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Systém vodních staveb v Evropě
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Územně analytické podklady
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Dopravní infrastruktura a její hodnocení

Předmět řešení Hodnocení dopravní infrastruktury a jejích funkcí z hlediska udržitelného rozvoje území - součást ekonomického pilíře.

Hlavní řešená témata Hodnocení infrastruktury pro jednotlivé typy dopravy silniční dopravu železniční dopravu leteckou dopravu vodní dopravu

Východiska řešení Rozbor a hodnocení udržitelného rozvoje území – koncept Cílem bylo zejména ověřit platnost obecných principů udržitelného rozvoje a způsobu stanovení a hodnocení indikátorů udržitelného rozvoje

Cíl prezentace Stručné nastínění postupu řešení hodnocení jednotlivých jevů/procesů vymezení hlavních problémů

Postup řešení Vymezení dopravní infrastruktury – silniční a železniční sítě, letišť a vodních cest – v daném území Zhodnocení stávajícího stavu s využitím zvolených indikátorů, tvorba karet jevů/procesů Vymezení hlavních rozvojových záměrů a jejich pozitivních/negativních vlivů z hlediska udržitelného rozvoje řešeného území Formulace doporučení pro územní plánování (zejména pro tvorbu ÚP obcí) Zpracování SWOT analýzy

Zhodnocení stávajícího stavu dopravní infrastrutury na území krajů s využitím zvolených indikátorů Úroveň dopravní infrastruktury Dopravní výkon nákladní dopravy Dopravní výkon v přepravě osob

Úroveň dopravní infrastruktury HP1: Hustota silniční sítě HP2: Hustota železniční sítě (km/km2) VP1: Počet km dálnic a rychlostních komunikací VP2: Délka silnic I. třídy VP3: Délka silnic II. a III. třídy VP4: Tratě železničních koridorů VP 5: Provozní délka železničních tratí

Úroveň dopravní infrastruktury

O skutečném podílu ekologicky méně náročné dopravy a jeho vývoji pak do jisté míry vypovídají indikátory (resp. indexy) stavu/vývoje podílu přepravy osob/věcí po železnici v relaci k přepravě veřejnou osobní a nákladní automobilovou dopravou. Vyšší vypovídající schopnost by měly údaje o výkonech jednotlivých typů dopravy (osobokilometry, tunokilometry), jež by navíc umožnily i hodnocení efektivity dopravy (nejsou zatím k dispozici).

Dopravní výkon nákladní dopravy Hlavní údaje HP1: Množství přepraveného nákladu v tunách celkem (součet hmotností věcí vyvezených z / přivezených do / přepravených v rámci regionu) HP2: Množství přepraveného nákladu v tunách po železnici HP3: Množství přepraveného nákladu v tunách po silnici

Trendy ve vývoji VP2: Index železniční nákladní přepravy ( HP2 t + 1 / HP2 t=0 ) VP3: Index silniční nákladní přepravy ( HP3 t + 1 / HP3 t=0 ) VP4: Index nákladní přepravy celk. ( HP1 t + 1 / HP1 t=0 )

Vývoj přepravní náročnosti HDP VP5: Indikátor přepravní náročnosti HDP (HP1/HDP) VP6: Index přepravní náročnosti HDP HP1/HDP t + 1 / HP1/HDP t=0

VP6: Index přepravní náročnosti HDP I2006/2005 = 176/194 = 0,907 VP5: Indikátor přepravní náročnosti HDP (HP1/HDP v tis.t/1mil.Kč HDP ) I = 26 493 / 150 207 = 0,176 (2006) I = 27 219  / 140 036 = 0,194 (2005) VP6: Index přepravní náročnosti HDP (HP1/HDP t + 1 / HP1/HDP t=0 ) I2006/2005 = 176/194 = 0,907 Indikátor přepravní náročnost v nákladní dopravě vyjadřuje poměr dopravního výkonu nákladní dopravy k HDP v daném roce, jeho vývoj v čase vypovídá o rostoucí nebo klesající dopravní náročnosti tvorby HDP. O klesající přepravní náročnosti vypovídá i index VP6 (I < 1 ).

Environmentální náročnost přepravy VP8 : Indikátor environmentální náročnosti přepravy (HP3/HP1) I (2006) = 24 635 /26 493 = 0,930 /podíl silniční přepravy na přepravě celkem, t.j cca 93%/

Dopravní výkon v přepravě osob HP1: Celkový počet cestujících ve veřejné autobusové dopravě a po železnici uvnitř regionu HP2: Přeprava cestujících po železnici v rámci kraje HP3: Celkový počet cestujících ve veřejné autobusové dopravě uvnitř regionu HP4: Celkový počet přepravených osob v MDH

Hodnocení dopravní infrastruktury na území SO ORP HP1: Dopravní obslužnost území veřejnou osobní dopravou HP2: Hustota silniční sítě využívané pro hromadnou automobilovou dopravu – km/km2 VP1: Intenzita silničního provozu (zatížení)

Silniční doprava Charakteristika stávající silniční sítě - vymezení Výpočet hlavních indikátorů Počet kilometrů dálnic a rychlostních komunikací, silnic I., II. a III.třídy (celkem km) Hustota silniční sítě na území SO ORP (km/km2 ) Podíl jednotlivých typů silnic na délce celkem (%) Hustota silniční sítě na k.ú. obcí (dle typů silnic) Intenzita dopravy – nejvyšší hodnoty v intravilánu a na průjezdu městy/obcemi (RPDI - tis.voz/km)

HP1: Dopravní obslužnost území veřejnou osobní dopravou HP2: Hustota silniční sítě využívané pro hromadnou automobilovou dopravu – km/km2 VP1: Intenzita silničního provozu (zatížení)

Železniční doprava HP1: Dopravní obslužnost území železniční dopravou – počet spojů/den HP2: Dostupnost obsluhy území železniční osobní dopravou – docházkové vzdálenosti VP1: Hustota železniční sítě využívané pro hromadnou přepravu osob – km/km2

Verbální hodnocení Hlavní přednosti/nedostatky (resp. nevýhody) stávající silniční sítě Poloha území SO ORP na hlavních silničních tazích evropského a celostátního významu Způsob napojení na dálniční síť, rychlostní komunikace Propojení území se sousedními regiony, Dostupnost krajských sídel, případně významných sídel v rámci regionu Obce – dostupnost sídla ORP

Základní nedostatky na jednotlivých (konkrétních) komunikacích: směrové, šířkové poměry, technický stav a povrch vozovek, nevhodná křížení, absence obchvatů, nechráněné železniční přejezdy, úseky s vysokou nehodovostí, stav mostů, příp. opěrných zdí apod.

Dopravní obslužnost hromadnou osobní dopravou

Děkuji za pozornost