Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výzkumný záměr Kontrolní den prosinec 2006 Vedoucí řešitel projektu: PhDr. Milada Švecová Projekt č.
Advertisements

Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Akreditace v DiV Modul č. 5: Akreditace v DiV.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
Online jazyková výuka v praxi. rychlost srozumitelnost efektivita Přenos informací.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
OBHAJOBA ZÁVĚREČNÉ PRÁCE MENDELOVA ZEMĚDĚLSKÁ A LESNICKÁ UNIVERZITA V BRNĚ KOORDINACE V OBLASTI ICT 2008.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
>>. CONSULTECH Kritéria posuzovaná při zavádění e-learningu ve firmě Ing. Erik Dianiš ConsulTech s.r.o.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
ošetřovatelství a porodní asistence
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Token - Ring I. Ročník:4. Datum vytvoření:září.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Distanční vzdělávání na VŠFS
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0. IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
Powerpoint Templates Page 1 Powerpoint Templates Profesionalizace práce koordinátorů EV a jejich další vzdělávání Inovace ŠVP doc. PaedDr. RNDr. Milada.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Efektivní Knowledge management
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
elektrotechnických měření
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání

Proč Rapid eLearning? Požadavky na čas a prostředky u klasického eLearningu převyšují jeho výhody. Často je potřeba vytvořit kurz ve velmi krátkém čase. Často se jedná o informace s velmi krátkou „dobou životnosti“.

Subject-matter expert (SME) Stává se středem malého realizačního týmu. Přímé sdílení znalostí se studenty.

Definice Rapid eLearningu Je definován pomocí následujících kriterií:  Obsah kurzu může být vytvořen za méně než tři týdny  Jako základní zdroj vývoje působí právě SME  Použití obecně známých nástrojů nebo „user- friendly“ šablony (tempaltes)  Multimediální prvky jsou zahrnuty pouze takové, které netvoří technologické bariéry  Jednotlivé učební bloky musí být vytvořeny do jedné hodiny  Mohou zahrnovat synchronní i asynchronní modely

Kdy použít Rapid eLearning? studium rozdílů v dříve studovaných znalostech či dovednostech obsah má jen krátkou dobu platnosti, brzy bude změněn témata vyžadující časté aktualizace problémy, které musejí být vysvětleny bezprostředně úvodní kapitoly v prezenční výuce nebo uvádění detailních informací v kombinované výuce

Úskalí Rapid eLearningu Bariéra malého porozumění technologiím Velké zaneprázdnění SME, takže nevěnují tvorbě materiálů takovou pozornost, jaká je zapotřebí Malé nebo žádné zkušenosti SME s výukou on-line

A jaké je řešení? Vyškolit potenciální autory (výběr platformy pro tvorbu obsahu) Poskytněte šablony (templates): Umožnit efektivitu předávání informací Podpora tematických diskuzí Zajištění žádoucích pravidel (fonty, barvy…) Připravte SME pro virtuální výuku Podněcujte tvorbu aktualizací Vytvořte jakési „best practices“ pro SME

Tato práce byla vytvořena pro projekt Akademie Distančního Vzdělávání a slouží k demonstraci jedné z alternativ využití eLearningu v praxi. Děkuji za pozornost.