OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Význam informací v podnikání
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
ÚČETNÍ SYSTÉM PODNIKU.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Veronika Němcová xnemv08 Koupě bytu v Praze. Veronika Němcová xnemv08 Osnova Rozhodovací fáze –Parametry bytu –Možnosti financování Výběr bytu Vyřízení.
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Trh Pavel Šuranský.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nákupní chování spotřebitele
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Nauka o podniku Bod zvratu.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
Podnikatelský záměr Název prodejny: Sweet Cupcakes
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cena Napiš na malý lísteček, kolik jsi ochoten(na) maximálně.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Příjmy a výdaje v domácnosti
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…

MERCHANDISING Tento obor se zabývá rozložením zboží v prodejně. Cílem je útočit na zákazníka tak, aby (aniž si to zákazník uvědomuje) si v prodejně nakoupil více zboží, než původně plánoval. Staňte se na chvíli manažery prodejny a vytvořte merchandising prodejny s potravinami. Porovnejte své strategie navzájem, pokuste se vytvořit jednotnou třídní strategii, porovnejte vaši strategii prodeje se skutečnou prodejnou, kterou znáte z vašeho okolí.

NÁKUPNÍ ROZHODOVÁNÍ Pokuste se zamyslet nad tím, jak (by) u vás probíhá (-l ) proces rozhodování při koupi mobilního telefonu, počítače, auta. Promyslete si postup u všech 4 následujících situací: A)Kupujete z vlastních uspořených peněz výrobek pro svou vlastní spotřebu (tj. své peníze, výrobek pro sebe). B)Jste podnikatel a ze svých peněz (firemních peněz) kupujete výrobek pro zaměstnance (tj. své peníze, výrobek pro cizí). C)Jako podnikatel získáte dotaci na vybavení své kanceláře (tj. cizí peníze, výrobek pro sebe). D)Zprostředkováváte zařízení a vybavení firmy pro někoho cizího (tj. cizí peníze, výrobek pro cizí). Jak se mění vaše rozhodování? Nakoupili by jste vždy stejně? Jak by se měnily parametry zboží (cena, výkon apod.)?

Faktory ovlivňujíc nakupování V tabulce jsou uvedeny pojmy, které ovlivňují nákupy. (Ujistěte se, že všem pojmům rozumíte a popřípadě je doplňte). Seřaďte si pořadí 5 nejdůležitějších a 5 nejméně důležitých pojmů při nákupu (např. auta, potravin, nemovitostí, počítače atd.). Srovnejte žebříček u ostatních. Teď už tušíte co vaši třídu ovlivňuje při nákupech. Pokuste se vytvořit reklamní kampaň na vybraný výrobek.

Ceny výrobků v různých typech prodejen Udělejte si vlastní průzkum cenové úrovně ve vašem regionu (obci). Pokuste se porovnat a vyhodnotit jednotlivé výsledky. Kde se vyplatí nakupovat jednotlivé zboží?

Měsíční výdaje domácnosti Zkuste si spočítat, kolik peněz stojí fungování vaší domácnosti (rodiny), kolik vychází vaše výdaje na jeden den či měsíc za všechny členy rodiny a kolik na vás samotné… Pokuste své výdaje porovnat s částkou za kterou musí žít lidé v nejchudších částech světa – s příjmy nižšími než 2 a 1 USD (přibližně 20 Kč) na den. Myslíte si, že by jste za stejnou částku mohli žít i vy, ale ne jen den, ale třeba měsíc nebo rok? Čeho všeho by jste se museli vzdát?

Projektový úkol: Otevřete si svou prodejnu Rozdělte se do skupin – každá představuje podnikatelský tým, který chce ve vašem okolí zřídit novou prodejnu, služby apod. K tomuto úkolu získá každá skupina od banky úvěr Kč, který nesmíte překročit. 1)V čem budete podnikat (berte v úvahu skutečnou konkurenci v obci i imaginární konkurenci ve třídě). 2)Rozhodněte o velikosti a vybavenosti prodejny. Jak ji pořídíte (novostavba, pronájem, rekonstrukce atd.), kolik bude mít zaměstnanců apod. 3)Pomocí map a znalostí okolí určete lokalitu. 4)Zajistěte si dodavatele pro zásobování. 5)Pokuste se nalákat do vaší firmy zákazníky pomocí akcí, reklamy atd. 6)Nezapomeňte na logo, slogan a grafický návrh. Navštivte si prodejny ve třídě a navzájem se ohodnoťte body, podle toho jak vás zaujala. Vyberte vítěze, který bude nejúspěšnější v tvrdém konkurenčním boji tržního hospodářství?!