Zasvěcení do problematiky TIZ Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat? Výběr projektu, získávání informací Postup zpracovávání – myšlenkové mapy Osnova bakalářské práce
Průběžné konzultace - každých 14 dní Výběr naslepo = krok do neznáma = tvorba něčeho nového Získávání znalostí -InternetAvinorICAO (AFIS Manual) Myšlenkové mapy
Předpokládaný růst = malý růst je třeba povzbuzení Zaměření na potenciál IFR Zpřístupnění více letišť IFR provozu = nárůst provozu 84 VS. 8 IFR postupy na VFR letištích – bezpečnost? To řeší TRAFFIC INFORMATION ZONE
Současná situace – ATZ = 3 NM radius, 4000 ft AMSL Pro IFR provoz nedostačující! Vize – TIZ = Neřízený prostor, mandatorní obousměrná radiová komunikace, nedefinované rozměry, AFIS dohled. Není to nereálné – viz Norsko Norsko: Zpřístupnění neřízených letišť při špatném počasí
Koordinace ACC a AFIS Zásada No.1 = Za vše v TIZ odpovídá PILOT, nikoliv AFISO AFIS poskytuje POUZE informace: provoz, počasí… Bezpečnost? Omezení počtu letounů v prostoru Nevýhoda – velký objem komunikace AFISO-PIC Volací znak, typ letadla, pozice, výška, záměr, požadavky…
Navrhnout a vypracovat TIZ postup pro vybrané české letiště Navrhnout změnu předpisů pro TIZ (L2, L11, AIP) Možnost rozpracovat Approaches with vertical guidance (APV ) Spolupráce s letišti LKCS (České Budějovice), LKHK (Hradec) Nutno zpracovat bezpečnostní analýzu TIZ Zvážit klady a zápory – např. SWOT analýza
Rozpracování tématu TIZ a Approach with vertical guidance Současná situace na neřízených letištích - AFIS Definice TIZ; její využití a aplikované postupy Navržení legislativní změny pro akceptaci TIZ Bezpečnostní analýza TIZ (SWOT) Analýza vhodnosti zavedení TIZ v ČR Vypracování předpisu pro TIZ pro vybrané letiště