Kateřina Dobisíková 3.ročník MRS © 2011. Autoři myšlenky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství.
Advertisements

Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Princip a popis jaderných reaktoru
Úvod 1/9 Pro ubytování slouží osm místností, rozdělených na chlapecký a dívčí blok. Uprostřed je hala, kuchyně a sklady. Hlavní vstupy budovy míří.
Klimatizační zařízení
Změny teploty těles tepelnou výměnou
CHLADÍCÍ STROJ.
TEPELNÁ ELEKTRÁRNA.
Pevné látky a kapaliny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Chování částic v látkách při různých skupenstvích
Solární systémy třetí generace
KEE/SOES 4. přednáška Aktivní solární systémy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _12
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Solární systémy Solární systémy, které využívají jako hlavní zdroj energie SLUNCE, jsou v současné době jednoznačně nejefektivnějším a nejekonomičtějším.
Voda Co o ní víme?.
Digitální učební materiál
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Teplo Ing. Radek Pavela.
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
Teplo.
Vypařování a kapalnění
Kapalnění Do sklenice nalijeme vodu.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Vnitřní energie II. část
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Renewable energy Energie z obnovitelných zdrojů
Uhlí Výroba paliv a energie.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST 2011
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Užití elektrické energie
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Magnetická lednička Jan Válek UČO:
Šíření tepla TEPLO Q.
PŘÍPRAVA TEPLÉ VODY (TUV)
Izolace potrubí Střední odborná škola Otrokovice
Transport tepla tepelnými trubicemi
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK II.
FYZIKA Změny skupenství.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Tepelné akumulátory.
Využití energie Slunce
Fotočlánky Fotoelektrický jev byl poprvé popsán v roce 1887 Heinrichem Hertzem. Pozoroval z pohledu tehdejší fyziky nevysvětlitelné chování elektromagnetického.
VYPAŘOVÁNÍ, KAPALNĚNÍ, SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Ostatní způsoby vysoušení
Na této prezentaci spolupracovali:
ROTEX Solaris pokrokový solární systém Ing. Ivo Zabloudil product manager.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické chladničky.
Vypařování a kapalnění
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Joulův-Thomsonův jev volná adiabatická expanze  nevratný proces (vzroste entropie) ideální plyn: teplota se nezmění a bude platit: p1p1 V1V1 p 2 < p 1.
Leden  proces rozptylování částic v prostoru (čaj)  v kuchyni, chemii  vznik: smíchání dvou látek, kde se jedna v druhé rozpustí(např. hypermangan.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Vypařování a kapalnění
zpracovaný v rámci projektu
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Vocásková Aneta Le Duc Dung
CHLADÍCÍ STROJ.
Transkript prezentace:

Kateřina Dobisíková 3.ročník MRS © 2011

Autoři myšlenky

Princip  Hlavní myšlenka solární chladničky si protiřečí: Využití slunečního záření k uchování věcí v chladu.

Jak to funguje..  Aby mohla lednička fungovat, je zapotřebí materiál, který vydrží studený i za pokojové teploty. Studenti univerzity v Michiganu se rozhodli použít etanol (stejně tak by mohl posloužit i metanol).  Dále je potřeba vakuově izolované potrubí, které zajistí nízký tlak. To zpomalí molekuly etanolu a jeho teplota klesne na necelé 2°C. Etanol se nahromadí ve „výparníku“, což jsou měděné trubky uvnitř chladícího boxu.  Nad ránem je teplota v chladicím boxu kolem 3,8°C, což je dost na to aby jeho obsah zůstal studený i během dne s tropickými teplotami.  Když etanol ochlazuje box, tak zároveň probíhá ještě jeden proces – etanol prudce vře.

Jak to funguje..  Etanol za nízkého tlaku dosáhne bodu varu a přechází do plynného skupenství. Tento plynný etanol je veden potrubím nad chladicí box, odkud je unášen a zadržen nahoře v boxu připomínající dětské pískoviště. Pískem v tomto boxu je aktivní uhlí, které etanol zadrží v pevném skupenství.  Potom ráno vyjde slunce, které ozáří solární panel na vrchu celého zařízení. Přímo pod tím solárním panelem se začne zahřívat vrstva aktivního uhlí a co se děje je, že etanol se znovu začne odpařovat.  Pouze v tento moment je možné, že rozpínající se plyn způsobí vyšší tlak v potrubí a etanol tak může znovu přejít do plynného skupenství.

Jak to funguje..  Naplní kondenzátor – to zvláštně uspořádané potrubí uprostřed nákresu –který má velkou povrchovou plochu a který rozptýlí sluneční teplo a ochladí etanol tak, že znovu přejde do kapalného skupenství.  Během dne etanol pomalu stéká potrubím zpět do „výparníku“. Na sklonku dne je všechen etanol nahromaděn zpět ve „výparníku“ a ráno začíná celý cyklus nanovo.

Solární kolektor  Solární kolektor je vyroben z plátu oceli o tloušťce 1,5 mm což zajistí minimální hmotnost a maximální vodivost tepla. Box, ve kterém je panel uložen, je rozdělen proděraveným plátem, na kterém je umístěno aktivní uhlí. Otvory umožní, aby se etanol dostal a vstřebal do uhlí.

Solární kolektor se vloží do tohoto dřevěného rámu a celá plocha se překryje skleněným plátem nebo alespoň igelitem, aby se zvýšila akumulace sluneční energie.

Kostra celého zařízení  Pro konstrukci chladničky bylo použito dřevo, nicméně může být nahrazeno ocelí nebo podobným kovem. Celou konstrukci drží čtyři podpěrné sloupky, jejichž délku je potřeba přizpůsobit tak aby plocha solárního kolektoru přijímala co nejvíce slunečního záření.

Kondenzátor  Celý systém potřebuje velkou plochu pro kondenzaci, proto byly k potrubí přidány plátky navíc.

Výparník  Díky měděným trubkám ve výparníku je zajištěna dobrá vodivost tepla. Všechny trubky jsou propojené, což zajišťuje rovnoměrný rozvod kondenzujícího se etanolu.

Funkčnost a udržitelnost  Tento model je zatím pouze prototypem z roku 2009  Byl sestrojen v Guatemale, pouze z tamních dostupných materiálů, proto je možné ho aplikovat ve více rozvojových zemí (s dostatečným slunečním zářením)  Vedoucí tohoto projektu ovšem tvrdí, že sluneční záření by se v případě oblačnosti mohlo nahradit ohništěm rozdělaným přímo pod chladničkou (to by ovšem nemohla být kostra chladničky ze dřeva)  Studentské projekty by dle mého názoru měly být dotaženy do konce..

Zdroje  =true =true  refrigerator/ refrigerator/  s.html#calculator s.html#calculator