Opakování učiva o nerostech I. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Liberec, Křížanská 80, p. o. Vypracoval:. Mgr
Advertisements

Mineralogický systém.
VLASTNOSTI NEROSTŮ 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Opakování učiva o nerostech II. část
Testík znalostí z mineralogie
MINERALOGIE Fotografie minerálů.
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
RISK Minerály.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
MINERALOGIE II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s chemickým složením a použitím nerostů. Materiál je plně.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Geologie věda o zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Nerosty Markéta Smetanová
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
CZ.1.07/1.1.10/
Geologie věda o zemi.
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
OXIDY Ec.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
nejdůležitější minerály
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Dudíková Nikola Bezvodnaté Oxidy
Odrůdy křemene Mineralogie IV
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
Halogenidy, sulfidy Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (zástupci) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Oxidy sloučeniny prvku s kyslíkem A.Bezvodé B.Vodnaté vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
MINERÁLY základní stavební jednotky neživé přírody dají se vyjádřit chemickým vzorcem (prvky, sloučeniny) z minerálů jsou složeny horniny většinou vytváří.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 144_Kovové nerosty TEMA: Neživá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití oxidů VI TÉMATICKÝ CELEK:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
ZLATO Přírodní zlato je jen málokdy ryzí, většinou obsahuje příměs Ag (1 – 15 %) a jiných prvků. Odrůdy zlata s 20 – 50 % stříbra jsou označovány.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_P9-005 MINERALOGIE 5 – OSTATNÍ OXIDY Název školy
3)Sulfidy a 4)oxidy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Poznávání nerostů.
Mineralogický systém IV. Oxidy
Fyzikální vlastnosti nerostů
část pevná, část polotekutá
VLASTNOSTI NEROSTŮ Opakování na test.
Poznávačka minerály.
MINERALOGIE.
Třídění podle chemického složení
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
Třídění podle chemického složení
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Transkript prezentace:

Opakování učiva o nerostech I. část Kliknutím označ správnou odpověď. Spustit TEST

1. Který z uvedených nerostů se těží jako měděná ruda? sfalerit galenit chalkopyrit pyrit

2. Sůl kamenná má složení, které se dá vyjádřit chemickým vzorcem: KCl NaCl CaF2 CaCl2

3. Který z uvedených sulfidů se používal na výrobu kyseliny sírové? pyrit galenit chalkopyrit sfalerit

4. Který z nerostů se využívá jako surovina ve sklářském a chemickém průmyslu a při výrobě hliníku a oceli (snižuje totiž teplotu tání)? halit galenit fluorit chalkopyrit

5. Sůl kamenná má mineralogický název: galenit fluorit selenit halit

6. Urči nerost podle popisu: Je to nejtvrdší známý nerost, využívá se jako drahý kámen a k vrtání a obrábění materiálů: tuha síra diamant zlato

7. Jako olovnatá ruda se těží: galenit pyrit fluorit chalkopyrit

8. Urči nerost podle popisu: Využívá se v klenotnictví, mincovnictví, zubním lékařství, mincovnictví či elektrotechnice. Jeho hustota je cca 19 g/ cm3. diamant tuha antimonit zlato

9. Mezi vlastnosti tuhy NEPATŘÍ: odolává vysokým teplotám je kujná je měkká (má tvrdost 1) dobře vede elektrický proud

10. Olovo se využívá například pro: výrobu tužkových baterií výrobu plastů a hnojiv vrtání a obrábění tvrdých materiálů ochranu proti rentgenovému a radioaktivnímu záření

11. Hnědel (limonit) a krevel (hematit) se těží zejména jako: drahý kámen surovina chemického průmyslu železná ruda sklářská surovina

12. Jeden z nejběžnějších nerostů, křemen, se využívá především: jako kovová ruda ve sklářském průmyslu a šperkařství jako surovina na výrobu umělých vláken jako umělé hnojivo

13. Zrnitá odrůda korundu používaná zejména jako brusný materiál se jmenuje: smirek ocelek brousek topas

magnetovec (magnetit) 14. Z uvedených nerostů je nejvýznamnější a nejkvalitnější rudou železa (až 72% Fe): krevel (hematit) hnědel (limonit) magnetovec (magnetit) ocelek (siderit)

15. Bezbarvými a čirými krystaly se vyznačuje odrůda křemene: morion citrín chalcedon křišťál

16. K získávání uranu jako paliva pro jaderné elektrárny se u nás v minulosti těžil nerost: sfalerit smolinec safír slída

17. Urči nerost podle popisu: Jedná se o vodnatý oxid křemičitý (SiO2 · nH2O), který má využití především jako drahý kámen. Je to amorfní nerost s lasturnatým lomem. opál křišťál rubín cínovec

18. Označ NEPRAVDIVÉ tvrzení: Safír je modrá odrůda minerálu korundu. Červená odrůda korundu je rubín. Safír ani rubín nejsou odrůdy korundu. Safír a rubín jsou drahé kameny.

19. Fialová odrůda křemene se jmenuje: ametyst jaspis achát křišťál

20. Mezi tzv. různobarevné odrůdy křemene patří: citrín, růženín, safír hematit, limonit, magnetit achát, jaspis, chalcedon záhněda, morion, křišťál

Toto není správná odpověď. Zkus to znovu!

Konec TESTU!