Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu
Jak přistupovat k mobilnímu marketingu oproti marketingu na ostatních médiích? Jak pracovat s mobilními médii v rámci mediálního mixu? Jaké jsou trendy v mobilním marketingu na českém trhu? Co nás čeká?
Mobilní marketing je efektivní a měřitelný
Jak toho dosáhnout? Nástroj osobní komunikace Vždy s vámi, vždy po ruce Vyjádření životního stylu Osobní „Hned teď potřebuji něco zjistit.“ „Čekám, nudím se – chci se zabavit.“ Použití „Mobil je mé spojení se světem.“ Kontakty na přátele, rodinu, kolegy… Sociální Nejefektivnější mobilní kampaně jsou Dobře cílené Přínosné pro příjemce Relevantní, osobní Jednoduché Virální Čím se mobil liší od ostatních médií Mobilní telefon je unikátní médium s unikátními schopnostmi.
Nike Photo ID Dobře cílená? Přínosná pro příjemce? Relevantní, osobní? Jednoduchá? Virální?
Fanta – Stealth Sound System Dobře cílená? Přínosná pro příjemce? Relevantní, osobní? Jednoduchá? Virální?
ING VT Dobře cílená? Přínosná pro příjemce? Relevantní, osobní? Jednoduchá? Virální?
Sony Ericsson – Find your tent Dobře cílená? Přínosná pro příjemce? Relevantní, osobní? Jednoduchá? Virální?
A další…
Jak přistupovat k mobilnímu marketingu oproti marketingu na ostatních médiích? Jak pracovat s mobilními médii v rámci mediálního mixu? Jaké jsou trendy v mobilním marketingu na českém trhu?
Mobil a ostatní média Zdroj: MADS, Mobile Web 2.0 Summit, UK 2009 Mobil je unikátní ale ne samostatné médium – má specifickou roli v rámci media mixu.
Role mobilního telefonu Propojení médií, okamžitá interakce Konverze zákazníka (návštěvnost obchodní sítě, zákaznické linky, nový prodejní kanál) Pokračování práce se zákazníkem
Příklady
Pokračování práce se zákazníkem BMW – 30% konverze
Co na to Vodafone? Drink PEPSI, Win Prizes Receive confirmation message Text the password under the cap Credits uploaded within 24 hours VF – AMVG Platform Answer this question win more! Reply message with an answer. Information Message Additional digital prizes Stay connected to the network Partnerská řešení (Vodafone Turecko)
Jak přistupovat k mobilnímu marketingu oproti marketingu na ostatních médiích? Jak pracovat s mobilními médii v rámci mediálního mixu? Jaké jsou trendy v mobilním marketingu na českém trhu?
Jak tam dojdeme? OperátořiAgenturyInzerenti Transparentní datové tarify Penetrace mob. internetu a kvalitních zařízení Cílení - zákaznická data Zájem o mobilní reklamuTestovací kampaně Standardizace a měření Zákaznické segmenty Partnerská řešení Mobil v rámci media mixu Kreativní koncepty a realizace Otevřenost Mobil v marketingových plánech a rozpočtech Případové studie Média Kvalitní mobilní obsah Různé reklamní formáty Další růst uživatelské báze Propojení médií Případové studie Český trh je na dobré cestě, ale ještě má před sebou hodně práce. Co umíme Co nás čeká
Shrnutí Mobil je efektivní médium s unikátními schopnostmi. Mobil je unikátní ale ne samostatné médium – má specifickou roli v rámci media mixu – propojení, interakci a konverzi. Český trh je na dobré cestě, ale ještě má před sebou hodně práce.
Děkuji za pozornost