PROVOZNÍ INTERVALY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Nemožné dorozumění se závorářem s dirigujícím dispečerem
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Představuje se vám Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace.
k mimořádné události ČD A1
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Microsoft Office OneNote
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Předpis SŽDC D1 Účinnost od
Grafikon vlakové dopravy
ŠKOLA STROJVEDOUCÍ duben/květen 2013 Marek Poustka
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Dispečerské řízení pražského metra
Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory.
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Jindřichohradecké místní dráhy, a. s
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Modernizace záp. části ŽST.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Železniční doprava Základní pojmy
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K611XMZG možnosti zavedení integrálního taktového.
ŽST Jedlová.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Změna předpisu SŽDC Z11 od Posun v GSM-R Z DKV do žst. na vlak Komentář: -změna předpisu SŽDC Z11 -změna Doplňujícího.
Výprava vlaku a určení vjezdových kolejí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Nákresný jízdní řád Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dopravní charakteristiky
Dopravní kurz Vlakové cesty
Modernizace trati SŽDC č. 120
Tabulky traťových poměrů
poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Navrhování tunelových staveb
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Princip zabezpečení vlakové dopravy
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
Předpis D2 Výprava vlaku.
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

PROVOZNÍ INTERVALY

PROVOZNÍ INTERVAL je nejkratší čas, který je nezbytný pro splnění všech úkonů pro zajištění plynulé jízdy vlaků a bezpečnosti železniční dopravy s ohledem na místa vzájemného ohrožení v dopravnách a na stanovištích jde tak o nejkratší čas mezi jízdami dvou po sobě těsně jedoucích vlaků

SLOŽKY PROVOZNÍCH INTERVALŮ STATICKÁ (staničních operací) čas pro vykonání všech potřebných operací souvisejících s bezpečnou jízdou vlaku DYNAMICKÁ čas daný vzdálenostmi a rychlostí jízdy vlaku τ = tst1 + tst2 + t d1 + td2 PRO VÝPOČET SLOŽEK SE UŽÍVAJÍ TECHNOLOGICKÉ ČASY

STANIČNÍ INTERVALY interval křižování τk interval postupných vjezdů τpv interval postupného odjezdu a vjezdu τov interval postupného vjezdu a odjezdu τvo interval postupných odjezdů τpo

INTERVAL KŘIŽOVÁNÍ nejkratší čas mezi příjezdem prvního vlaku a odjezdem druhého opačného směru do téhož prostorového oddílu žst. B 1 2 žst. A

INTERVAL POSTUPNÝCH VJEZDŮ nejkratší čas mezi příjezdem (průjezdem) prvního vlaku a příjezdem (průjezdem) vlaku druhého. žst. B 1 závisí na zebezpečovacím zařízení, povolení současných vjezdů atp. žst. A 2

INTARVAL POSTUPNÉHO ODJEZDU A VJEZDU nejkratší čas mezi odjezdem (průjezdem) prvního vlaku a příjezdem (průjezdem) druhého vlaku. žst. B, C žst. A

INTERVAL POSTUPNÉHO VJEZDU A ODJEZDU nejkratší čas mezi příjezdem (průjezdem) prvního vlaku a odjezdem (průjezdem) vlaku druhého u vlaků stejného směru tehdy, nejsou-li povoleny současné vjezdy a odjezdy žst. B, C 1 2 žst. B žst. A žst. C žst. A

INTERVAL POSTUPNÝCH ODJEZDŮ nejkratší čas mezi odjezdem (průjezdem) prvního vlaku a odjezdem (průjezdem) druhého vlaku do různých prostorových odd., a to vlaků stejného i opačného směru žst. B, C u vlaků opačného směru tehdy, nejsou-li povoleny současné odjezdy, probíhá-li výprava výpravčím atp. 1 žst. B 2 žst. A žst. C žst. A

INTERVAL NA NÁSTUPIŠTÍCH TRAŤOVÉ INTERVALY interval následné jízdy τnj interval protisměrné jízdy τpj INTERVAL NA NÁSTUPIŠTÍCH postupný průjezd a následný vjezd vlaku zastavujícího τpr – v postupný odjezd zastavujícího vlaku a následný průjezd τo - pr

INTERVAL NÁSLEDNÉ JÍZDY nekratší čas mezi okamžikem příjezdu (průjezdu) prvního vlaku v přední dopravně a okamžikem odjezdu (průjezdu) druhého vlaku stejného směru v zadní dopravně do prostorového oddílu, jejž první vlak v přední dopravně opustil varianty provážení: 1.vlak projíždí v přední, 2.vlak projíždí v zadní dopravně 1. vlak projíždí v přední, 2. vlak odjíždí ze zadní dopravny 1. vlak zastavuje v přední, 2. vlak projíždí v zadní dopravně 1. vlak zastavuje v přední, 2. vlak odjíždí ze zadní dopravny

1. vlak projíždí v přední, 2. vlak projíždí v zadní dopravně τnj td 1 tst 1 td 2 tst 2 2

INTERVAL PROTISMĚRNÉ JÍZDY a)nejkratší čas mezi příjezdem (průjezdem) prvního vlaku k místu, kde uvolňuje traťovou kolej a odjezdem druhého vlaku ze sousední dopravny do téhož prostorového odd. b)nejkratší čas mezi příjezdem prvního vlaku do dopravny a odjezdem vlaku opačného směru vstupujícího do téhož prostorového oddílu místo opuštění traťové koleje není dopravnou !!!

INTERVAL NA NÁSTUPIŠTÍCH zjišťuje se tam (žst., zast), kde přístup cestujících k vlaku os. dopravy na koleji vzdálenější od VB by mohl být ohrožen vlakem jedoucím po koleji blíže VB úrovňová nástupiště v žst. poloperonizace v žst. zast. s jednostranným přístupem k úrovňovým nást.

NÁSLEDNÁ MEZIDOBÍ „I“

NÁSLEDNÉ MEZIDOBÍ je nejkratší čas mezi odjezdem (průjezdem) prvního vlaku a odjezdem (průjezdem) druhého vlaku z té samé stanice (odbočky) po téže traťové koleji do totožného prostorového oddílu Prostorové oddíly mohou být pevné nebo pohyblivé

TELEFONICKÉ DOROZUMÍVÁNÍ, POLOAUTOMATICKÝ BLOK

AUTOMATICKÝ BLOK - trojznaký

AUTOMATICKÝ BLOK - čtyřznaký

PROVOZNÍ INTERVALY A NÁSLEDNÁ MEZIDOBÍ JSOU JEDNÍM Z NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH PODKLADŮ PRO TVORBU GVD výpočty viz cvičení