Budoucnost letecké dopravy v Evropě Magda Gregorová, Eurocontrol STATFOR Praha, 16. června 2010
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Stabilní růst?
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Rovnoměrný růst? 2.8% (±1.2%) 3.7% (±1.5%)
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha : Změny klimatu 4: Institucion. a soc. změny 3: Zahlcená dopravní síť 2: Dopady na životní prostředí 1: Kapacita letišť Dlouhodobá předpověd Možnosti řešení Přehled kapacity letišť Životní prostředí Další výzvy Challenges Of Growth 08 Výzvy budoucího růstu
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Letiště na hranici kapacitních limitů
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Dopady na provoz Požadované lety Uskutečněné lety Neuspokojené požadavky Letiště na maximální kapacitě 8-10 hodin denně LetyProcenta Počet letišť Ovlivněné lety 20.4 miliony18.2 miliony2.3 miliony11%2050% Každý druhý let přistává nebo odlétá z letiště bez jakékoliv rezervní kapacity 6500 letů denně = přibližně 10 velkých letišť
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Časová distribuce letů 10% Rozšíření vysokorychlost ních vlaků 2% Ještě větší letouny <2% 2.3 miliony neuskutečněných letů Alternativní letiště 40% SESAR & investice na letištích 40% Možnosti řešení
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Vliv na životní prostředí Globální: CO 2, NO x, … Lokální: hluk, kvalita ovzduší, ….
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Klimatické změny Průměrné a extrémní teploty Dešťové a sněhové srážky Sucha, povodně, větrné bouře Zvyšování mořské hladiny
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Provozní obtíže
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Ohrožení infrastruktury
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Závěry Poptávka Kapacita
Budoucnost letecké dopravy v Evropě – Magda Gregorová, Praha Více informací