 Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d...

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Mikroekonomie II – přednáška č. 2: Analýza spotřebitelské poptávky
 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
3. září 2013VY_32_INOVACE_100207_Nabidka_poptavka_a_trzni_mechanismus_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha.
 Podstata  Dodatečné nákupy (snížení ceny)  Dostupnost (snížení ceny)  Zdroj:
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Způsoby stanovení ceny
Chování spotřebitele a formování poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Poptávka na trhu zboží a služeb
D) Substituční a důchodový efekt
D) Užitek a optimální rozhodnutí
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Ekonomická gramotnost
2. Tržní systém A. Zboží B. Peníze C. Nabídka, poptávka D. Konkurence.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Elasticity poptávky a nabídky
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Analýza chování spotřebitele Jak se chová racionální spotřebitel?
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Littles pet shop popis a povídání. Littles pet shop jsou malá roztomilá zvířátka. Je mnoho různých druhů na zbírání. Například:kočka,pes,mrož,křeček,štěně,kotě,
Trh Pavel Šuranský.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Náklady obětované příležitosti (opportunity cost)
Základní předpoklady lidského jednání
Auta na elektriku  2011.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Poptávka a poptávané množství
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Struktura přednášky Analýza poptávky
Základy ekonomie Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Formování poptávky Faktory ovlivňující individuální poptávku
Úvod do problematiky, definice základních pojmů 1. přednáška.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.13 Ročník1. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Spotřebitelská volba a utváření poptávky
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

 Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj:

 Lidé se snaží nedostupný výrobek nahradit (substituovat) nějakým jiným, zkrátka najít nějakou náhražku  Koncerty jsou příliš drahé, raději si pořídím CD a poslechnu si to  Ceny vstupenek jsou příliš drahé, raději si pořídím DVD  Zdražili benzín, do práce se nedopravuji svým autem, používám MHD

 Vyjadřuje situaci, kdy při zvýšení cen musím omezit svoje potřeby, neboť se vzrůstajícími cenami klesá můj příjem (důchod) = výplatu mám stejnou, ale méně toho nakoupím  Již nejsem ochoten si koupit například nový televizor, ten starý sice už nemá ostrý obraz, ale zatím musí stačit Růst cen elektřiny (www)

 Vliv na poptávku mají i ceny tzv. komplementů  Komplement je výrobek, který nějak souvisí s jiným výrobkem.  Komplementem k autu je benzín. Pokud bude velmi drahý benzín, bude se prodávat méně aut (auta a benzín se prodávají u odlišných obchodníků)  Komplementem k tiskárně je náplň (tiskárnu i náplň mohu koupit u stejného obchodníka)