Zdroje získání základních životních potřeb a energie Vypracoval: Lukáš Žovinec Třída: 2.L Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

ELEKTRÁRNY.
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Jaderná energie.
Autor: Andrea Bartoníková
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Autor: Petr Melicherík Spoluautoři: Iveta Suchá
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Sluneční elektrárna.
Globální oteplovaní.
EKO KVÍZ.
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Země ve vesmíru.
Kyselý déšť.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
22.Března. VODA Dnes má totiž svátek voda - životodárná tekutina. Pro někoho samozřejmostí, pro jiné vzácnost. Přejeme vodě, aby si každý člověk denně.
Termonukleární fúze Předpověď nárůstu spotřeby energie v blízké budoucnosti.
Zdroje energie.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Sub-projekt BRIE Potštát 12. října Praktické využití obnovitelných zdrojů energie v rodinných domech Ing. Libor Lenža Regionální energetické centrum,
Voda Co o ní víme?.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE
JUPITER Zuzana Al Haboubi.
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Vypracovávání nové mezinárodní dohody EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Změna klimatu.
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Atomové elektrárny.
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Tepelné elektrárny Vypracoval: Lukáš Najvar Třída: 2L
VODA.
Jaderné Elektrárny.
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
RF 1.1. Klasifikace jaderných reaktorů Podle základního jaderného procesu, který probíhá v jaderném zařízení, lze jaderné reaktory rozdělit na dvě základní.
Jaderné reakce Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , duben.
Petr Kessler Gymnázium Rumburk
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Stále častěji se i kvůli obavám z vývoje ceny ropy hledá náhrada za komoditu. Podle Světové energetické agentury má být nejrychleji se rozvíjejícím.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
aneb ,,Proč neušetřit?“ Vypracoval: Filip Gigal Jaroslav Horníček
Odvětví průmyslu Česka
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
VODÍK 1H.
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Využití energie Slunce
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana vod – voda jako zdroj Voda jako zdroj.
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
+. Adam Mach 12 let, 7.A Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ VYPRACOVAL: ŠIMON HARTMANN OBOR: TECHNICKÉ LYCEUMTŘÍDA: 2.L PŘEDMĚT: BIOLOGIEŠKOLNÍ ROK: 2015/16 VYUČUJÍCÍ: MGR. KAŠPAR LUDVÍKDATUM VYPRACOVÁNÍ:
NEKOVY: uhlík, síra, fosfor Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_10_Vodík Téma: Chemie 8.
Znečištění vzduchu dopravou
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_231_PR5 Předmět: Přírodověda.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
EKOLOGICKÁ LIKVIDACE PLEVELE.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
GLOBALIZACE.
Obnovitelné zdroje energie a blízká budoucnost
Fyzika 4.A 25.hodina 02:22:51.
Transkript prezentace:

Zdroje získání základních životních potřeb a energie Vypracoval: Lukáš Žovinec Třída: 2.L Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar

Energetické zdroje v budoucnosti Informace o tom, jaký zdroj nám zajistí dostatek energie v blízké i vzdálené budoucnosti jsou poměrně časté. Je však třeba brát je s rezervou, zvláště pokud jsou prezentovány zcela nové nebo dosud nevyvinuté technologie. Například o jaderné fúzi se už asi 50 let prohlašuje, že možná za 20 let by mohla být zavedena do praxe. Někteří dodávají, že tomu tak bude navždy. Podobně je nutné přistupovat k různým informacím o našívání ohebných fotovoltaických panelů na oblečení nebo batoh, výrobě solární energie pomocí speciálního nátěru na různých plochách, o větrných elektrárnách – létajících dracích a dalších technologiích.

Solární či větrné elektrárny ani při těch nejoptimističtějších přáních nedokáží zásobovat další generace člověka energií tak, aby mohl její nárůst pokračovat v posledních letech. Spasí nás nové technologie nebo se budeme muset uskrovnit a zpomalit spotřebu pomalu ubývajících fosilních paliv? Jedno z nadějných řešení se skrývá ve hvězdách. Doslova. Slunce je od nás vzdálené celých 150 mil. kilometrů, a i když je mocné, na metr čtvereční solárního panelu může například v našich zeměpisných šířkách dopadnout za rok energie maximálně okolo tisíce kWh. To je skutečně směšné procento v porovnání se skutečným výkonem Slunce. Proto vědce napadlo, že by možná nebylo špatné pořídit si takový menší model Slunce přímo tady na Zemi. Termojaderná fúze – energetická spása, nebo armagedon?

Vzpouzející se Slunce Roku 1939 dokázal Hand Bethe, že hvězdy se během svého života krmí energií, kterou získají syntézou malých vodíkových jader na jádra většího helia. Podmínky, nutné pro zážeh samovolné reakce, jsou však na Zemi nerealizovatelné. S teplotou kolem 10 miliónů °C, při níž fúze přirozeně probíhá, se ještě smířit lze, ale háček, který brzdí slibný projekt termojaderné elektřiny aneb „Slunce do každé domácnosti“ se jmenuje tlak. Museli bychom nashromáždit palivovou hmotu o rozměrech, které hravě schovají do kapsy planetu Jupiter. Proti umístění takového zařízení by ale pravděpodobně mnoho ekologů protestovalo. Fúze může naštěstí probíhat i při mnohem menších tlacích, pokud budeme na oplátku o něco štědřejší při zahřívání paliva. Stačí zhruba 200–300 mil. °C a vše bude v nejlepším pořádku. Tedy kromě stěn reaktoru, v němž bude tak horká látka (plazma) umístěna. Slitina takových kvalit byla příliš i na scénáristy amerických sci-fi filmů, proto se vědci snažili jít na věc jinou cestou: V 50. letech navrhl ruský disident a fyzik Andrej Dmitrijevič Sacharov pro zvládnutí kontrolované jaderné fúze roztomilý přístroj nazvaný výmluvně „toroidní komora v magnetických cívkách“, zkráceně a v ruštině TOKAMAK. Jde v podstatě o důmyslnou magnetickou klec ze supravodivých materiálů, která má horké plazma udržet na řetězu a nepustit do přímého kontaktu se stěnami reaktoru.

Voda - strategická surovina budoucnosti Nedostatek vody v různých oblastech zeměkoule mohou být příčinou budoucích konfliktů a válek. Některé odhady hovoří o milionech migrantů, kteří opustí své domovy kvůli nedostatku pitné vody. Podle slov Miroslava Ouzkého (EPP-ED) je nutné si uvědomit, že musíme změnit náš tradiční pohled na zacházení s vodou: "Voda dnes již v některých oblastech světa je strategickou surovinou. V Evropě je vody dost … Na rozdíl od mnoha světových regionů má Evropa dostatečné zásoby pitné vody. Hlavní problémy zde tvoří znečištění a zacházení s odpadovou vodou. Do evropské diskuze vstupují i otázky jako zneužívání vodních zdrojů, jako například údržba golfových hřišť v oblastech, kde může dočasně docházet k nedostatku pitné vody. Ve Španělsku představuje například vodní spotřeba golfových hřišť stejný objem, jako spotřeba města s 12,000 obyvateli. Problémy představuje i cestovní ruch. V průměru je spotřeba vody turistů o třetinu větší než místních obyvatel. Přístup k vodě je lidské právo "Voda je život a každý má právo na přístup k vodě," potvrdili účastníci mezinárodního setkání v Evropském parlamentu. "Nelze proto zacházet s vodou jako s komerčním produktem," řekl italský sociální demokrat Giulietto Chiesa. Další problém představují zásahy do krajiny, které mají negativní dopad na vodní toky a zásoby spodních vod v různých oblastech. Miroslav Ouzký se vyjádřil i k tomuto tématu: "Je nutno změnit celou koncepci nakládání s povrchovými vodami spočívající v regulaci všech toků, ubývání nezalesněných ploch a zvětšování množství zpevněných tedy nevsakových povrchů, což vede k rychlému odtoku vod do moře. Tento negativní trend je nutné zvrátit a v rámci krajinotvorby počítat s větším zadržováním vody v krajině."

Vodík – prvek budoucnosti Vodík bude zdrojem energie budoucnosti. Má v záloze řešení nejdůležitějších úkolů a největších výzev pro příští generace. Vodíkem se dá zcela ekologicky zajistit globální zásobování energií, aniž by došly zdroje, neboť vodíku je dostatek Vodík je s 98 % výskytu nejčastější prvek vesmíru. Vodík tvoří převážnou část hmoty ve vesmíru. Vodík je nejjednodušší ze všech prvků, je bez barvy, zápachu a chuti a je 14krát lehčí než vzduch. Vodík kapalní při -252,9 °C. V reakci s kyslíkem je vodík za uvolnění energie spalován pouze na vodu. Tato reakce neprodukuje žádné emise, jako je tomu například v případě uhlíku, hlavního původce změny klimatu. Vodík je tedy čistý a zároveň velmi efektivní zdroj energie. Ale: Vodík se v přírodě prakticky nikdy nevyskytuje izolovaně, ale pouze ve sloučeninách s jinými prvky. Nejčastější sloučeniny jsou s uhlíkem ve formě zemního plynu a s kyslíkem ve formě vody. Aby bylo možné využít vodík, musí být izolován.

Zdroje gie-budoucnosti-obnovitelne-zdroje-nebo- jaderna-energie.aspx gie-budoucnosti-obnovitelne-zdroje-nebo- jaderna-energie.aspx ?pubRef=-//EP//TEXT+IM- PRESS STO DOC+XML+V0//CS ?pubRef=-//EP//TEXT+IM- PRESS STO DOC+XML+V0//CS Energie.htm Energie.htm mojaderna-fuze-energeticka-spasa-nebo- armageddon.aspx mojaderna-fuze-energeticka-spasa-nebo- armageddon.aspx