Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Sekundární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem sekundární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, procvičeno vyhledání informací na internetu a využití sekundárních zdrojů dat v praktickém příkladu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Zdroje dat - sekundární sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) vnitřní vnější primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému) Zdroje dat
Sekundární zdroje dat vnitřní plynou ze systémů vnitřního zpravodajství firmy účetnictví (např. přehledy o tržbách) ekonomické plány zprávy obchodních pracovníků (např. zájem o naše výrobky, požadavky zákazníků) systém objednávek a fakturací
Sekundární zdroje dat vnější byly již zjištěny nějakým jiným subjektem publikace vydávané státní statistickou službou veřejně přístupné databázové systémy odborné tiskoviny a knihy
Sekundární zdroje dat vnější - úkol představte si, že chcete vyrábět plyšové medvídky se jménem dítěte najděte na stránkách Českého statistického úřadu, jaká byla v posledních deseti letech nejoblíbenější jména
Sekundární zdroje dat vnější - řešení ske_republice_1999_2007/$File/jmena1999_2007.pdf pozn: pouze ukázka řešení Zdroje:
Sekundární zdroje dat Výhody levné dostupné rychle k dispozici Nevýhody nejsou vždy aktuální nemusí mít přímý vztah k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé (záleží na zdroji)
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 nejsi_detska_jmena nejsi_detska_jmena si_detska_jmena_v_ceske_republice_1999_200 7/$File/jmena1999_2007.pdf obrázky – kliparty sady Microsoft Office