Spisová a archivní služba jako outsourcingový produkt v průmyslovém podniku Štěpán Štěpanovský, ÚISK FF UK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategie podniku v globálním světě
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Facility management ČSN EN
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
>>. CONSULTECH Kritéria posuzovaná při zavádění e-learningu ve firmě Ing. Erik Dianiš ConsulTech s.r.o.
Referenční modely ERP Procesní dekompozice ERP: MTS, MTO, ATO, ETO
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Vybrané metody analýzy
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Základy marketingu šestá přednáška
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
Mezinárodní vědecká konference Transakční náklady českých ekonomických subjektů v insolvenčním řízení, možnosti jejich snižování a zlepšení statistiky.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Administrativní technika. Struktura předmětu Přednášky: –Úvod, struktura předmětu –Procesy v organizaci, jejich charakteristika –Administrativní procesy,
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací procesy.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Integrace logistických služeb
Důvody vstupu na zahraniční trhy
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Petráčková Jozová Cézová
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Marketingový plán podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Zavádění informačních systémů
ŘÍZENÍ PROCESU POČÍTAČEM
Transkript prezentace:

Spisová a archivní služba jako outsourcingový produkt v průmyslovém podniku Štěpán Štěpanovský, ÚISK FF UK

Osnova Předmět outsourcingu Výchozí situace – vznik projektu Charakteristika organizace zákazníka Implementace outsourcingu Závěr – zhodnocení Diskuze

Předmět outsourcingu Komerční spisovna-archiv –Formální požadavky –Bezpečnost Digitalizace –Napojení na IS zákazníka –Vytěžování dat Věcné pořádání informací Spisové služby –Pojaté v širším smyslu, workflow, zpracování korespondence, životní cyklus dokumentů Informační služby –Kompletní zajištění informačních potřeb

Předmět outsourcingu Administrativní služby –Kumulace neproduktivních služeb navázaných na jiné neproduktivní služby Skartace Potenciál pro další outsourcing: –Personální služby – organizace a správa školení –Správa dokumentace –Účetní služby –Výkaznictví –Správa smluv –Správa pracovních instrukcí Optimalizace podnikových procesů –Proaktivní přístup, návrh a modelování procesů pro zákazníka (BPR)

Předmět outsourcingu

Výchozí situace – vznik projektu Rychle rostoucí podnik s tradiční strukturou předjímá vývoj a snaží se přizpůsobit Spolupráce studentů UISK FF UK a FAV ZČU Vývoj a komercionalizace spolupráce Standardní režim

společnost vyrábějící podvolantové spínače a elektrokomponenty Charakteristika zákazníka

nadstandardní závazky vůči zákazníkům

Charakteristika zákazníka Rychlý vstup do českého prostředí a prudký nárůst výroby pro globální trh

Charakteristika zákazníka Jeden z největších zaměstnavatelů na Berounsku Lokální deficit odborníků Nadnárodní společnost

Charakteristika zákazníka Vnější faktory, které formují organizaci zákazníka: Zmenšování světa a zvyšování konkurence Turbulentní prostředí Rychlost expanze zákazníka na světové trhy Extrémní požadavky na jakost a na zpětnou sledovatelnost Personální náklady JiT management + snižování přepravních nákl. „Krize“

Charakteristika zákazníka Snaha redukovat hierarchické řízení za účelem úspor, zvýšení rychlosti a přesnosti v rozhodování, kvality řešení a schopnosti reagovat na požadavky zákazníka. Snaha prosazovat co nejplošší organizaci a procesní řízení Zákazník implementoval SAP a některé BP.

Charakteristika zákazníka Tendence k procesnímu řízení: organizace je postavena především na procesech, které dělíme zhruba na hlavní (core) a podpůrné - nikoliv na úkolech a funkcích.

Charakteristika zákazníka Zákazník nevytváří složité hierarchické struktury kolem tradičních funkcí. I když každý proces má svého vlastníka se specifickým cílem, mohou vznikat a vznikají kritické mezery mezi jednotlivými procesy a také v řízení organizace.

Charakteristika zákazníka Hlavní procesy jsou standardizovány jak u mateřské tak u dceřiných společností.

Charakteristika zákazníka Hierarchie organizace je maximálně plochá a je determinována procesním řízením. Tím zákazník získává možnost redukovat náklady na supervizi a koncentrovat podpůrné procesy, které následně outsourcuje.

Charakteristika zákazníka Hlavní procesy zajišťují procesní týmy orientované na maximální uspokojení zákazníka, se kterým jsou v co nejužším kontaktu. Zákazník nákupčí kvalita logistika

Charakteristika zákazníka Členové týmu musejí být naprosto kompetentní, informovaní a školení. Zákazník nákupčí kvalita logistika

Charakteristika zákazníka Lze říci, že se firma pokouší o procesně řízenou, horizontální organizaci, kterou můžeme charakterizovat společně s Tapscottem jako síťovu:

Charakteristika zákazníka Ztráta orientace ve vlastním podniku Dokumentační nouze Informační nouze

Implementace outsourcingu Outsourcing bývá definován jako využívání zdrojů zvnějšku. Outsourcing se může realizovat ve složitých expertních variantách a nemusí se omezovat pouze na podpůrné činnosti.

Implementace outsourcingu Procesní řízení nám umožnilo nastavení procesů a rozhraní spolupráce a také rozhodnutí, co a do jaké hloubky outsourcovat.

Implementace outsourcingu Outsourcing je spoluprací firem na velmi dlouhou dobu, proto musí být jasné, co taková spolupráce obnáší. Zde je výčet hlavních důvodů pro outsourcera: Při intenzifikaci konkurence je zákazník flexibilnější a reaguje uspokojivěji na požadavky svého zákazníka. Zákazník produkuje efektivněji, protože neefektivní činnosti outsourcuje. Zákazník provádí snadněji organizační změny.

Implementace outsourcingu Dodavatel zvyšuje spokojenost zákazníka odběratele. Zákazník úspěšněji zvládá risk management a redukuje rizika v dlouhodobém horizontu. Zákazník lépe splňuje normy kvality. Outsourcing je chybně chápán jako pouhý dodavatelsko-odběratelský vztah. V našem případě je velmi úzce spojen s core procesy zákazníka a je proto nutná společná strategie, taktika i operativa.

Implementace outsourcingu Zlepšení disciplíny a transparentnosti zaměstnanců zákazníka Přístup ke znalostem, odbornosti a expertním řešením Centralizace a standardizace dat a informací Časové výhody – zkracování cyklů (reklamace apod.) Vyšší bezpečnost při zpracování informací Převedení fixních nákladů na variabilní

Implementace outsourcingu Výhody a nevýhody poskytovatele jsou zejména: Předvídatelné tržby a spolehlivé plánování Minimální náklady na marketing Snížení podnikatelské nejistoty Dočasná eliminace konkurence (transakční náklady na jiného dodavatele jsou vysoké) Nevýhodou je provázanost se strukturálními změnami zákazníka. Je náročné udržovat vysokou efektivnost a přiměřené kapacity pro zpracování. Vysoké požadavky na personál a řízení. Dodavatel nese riziko technologických změn.

Závěr Je zřejmé, že se tento velmi složitý model outsourcingu osvědčil, a to jak po odborné tak po komerční stránce. Kritické aspekty outsourcingu informačních, spisových, administrativních a archivních služeb jsme do hloubky nerozebírali. V některé příští prezentaci se vrátíme k tomu, jaký vliv má náš outsourcing na podnikovou kulturu, vnitropodnikovou konkurenci a na formování neformální struktury organizace.

Závěr Projekt by nevznikl bez „prvního hybatele“ ze strany ÚISK (doc. Vlasáka), který přes všechny handicapy vzdělávání té doby dokázal motivovat pohodlného studenta k novým věcem, na které většina kapacit z jiných VŠ hleděla velmi nedůvěřivě. Mj. to byl ohromný záběr znalostí nutných k řešení projektu, které celý projekt u jiných odborníků teoreticky zpochybňovaly. Ukazuje se, že interdisciplinární pohled informační vědy k otevírání neotřelých řešení má velmi vysoký potenciál jak k teoretickým řešením tak i k praktickým. Domnívám se, že aktér v tomto doktorském projektu potenciál informační vědy dostatečně demonstroval.