Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Mýdla Mgr. Lenka Fasorová.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_32_INOVACE_CHK4_4760 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_52_INOVACE_ZB03_1364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_493_OŠETŘENÍ A REGENERACE VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_VERA_MERKLOVA_PECE_O_VLASY_MYTI_VLASU_A_POKOZKY_HLAVY_ PREZENTACE_1_04 Název školyStřední.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV50 Název školy.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Chemické vlastnosti vlasu III.
Výskyt vody v přírodě II.
Negativní vliv mycích prostředků I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Regenerační přípravky II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ošetření pleti po holení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Diagnóza vlasu - metody
Mytí, smáčivost, emulgace I.
Mytí, smáčivost, emulgace II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Chemické vlastnosti vlasu II.
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu 14 - Šampony Autor Mgr. Vladimíra Bagová Tematická oblast Materiály Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva v rámci odborného výcviku pro obory Kadeřník – kadeřnice. Charakteristika a význam šamponů, druhy nečistot ve vlasech, požadavky n a šampony, složení šamponů, základní a speciální druhy šamponů. Ročník 1. , 3. Datum tvorby Listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ŠAMPONY

ŠAMPONY charakteristika Kosmetické přípravky slouží k odstraňování nečistot z povrchu vlasů a kůže pokrývající vlasovou část hlavy

Nečistoty ve vlasech Pot Tuk (kožní maz) Prach Lupy (částečky odlupující se rohové vrstvy pokožky) Zbytky kosmetických přípravků použitých k fixaci nebo jiné úpravě vlasů (laky, gely, vosky)

Požadavky na šampony Musí: dokonale čistit se snadno a příjemně aplikovat (nanášet) dobře pěnit mít příznivý účinek na vzhled vlasů se dát snadno odstranit vodou

Nesmí: zanechávat na vlasech nerozpustné zbytky (projevují se jako matný a šedý povlak) dráždit pokožku při vniknutí do oka působit silné podráždění

Složení šamponů Tenzidy Přitučňující látky Ošetřující látky

1. Tenzidy jsou molekuly, které obsahují: hydrofilní složku přitahuje vodu a je rozpustná ve vodě odstraňuje nečistoty rozpustné ve vodě hydrofobní = lipofilní složku rozpustná v tucích a odpuzuje vodu odstraňuje nečistoty nerozpustné ve vodě

Vznik a význam pěny pěna vzniká pohyby rukou pěna zachycuje nečistoty až do spláchnutí při silném znečištění nemůže pěna pojmout všechny nečistoty, sráží se a vznikne jen málo pěny účinek mytí se podporuje teplem a pohybem dobrá tvorba pěny při druhém mytí ukazuje, že vlasy a vlasová pokožka jsou čisté

Obr. 1 molekula tenzidu

Obr. 2 Mycí účinek tenzidu

Obr. 3 Molekula tenzidu emulguje mastnou nečistotu

2. Přitučňující látky při mytí se odstraní část kožního mazu šampony obsahují tuky, které se při mytí vlasů opět dodávají do kůže brání se tak svědění, pocitům napětí ve vlasové pokožce a nadměrnému odmašťování

3. Ošetřující látky mokré vlasy se do sebe zaklesávají svými kutikulami, jdou špatně rozčesat a dochází k jejich poškozování suché vlasy jsou elektrostaticky nabité, jednotlivé vlasy odstávají, nelze je upravovat tyto látky zlepšují rozčesávání vlasů a brání vzniku elektrostatického náboje

Druhy šamponů Mýdlové Nemýdlové Suché Vlasový petrol

1. Mýdlové šampony Nejstarší přípravky k čištění vlasů Dnes se nepoužívají Vyráběly se suché (práškové) nebo tekuté Základem práškových bylo sodné mýdlo Základem tekutých bylo mýdlo draselné Aby nezůstávaly na vlasech nerozpustné soli, přidávaly se do šamponů látky schopné vázat vápenaté a hořečnaté ionty

2. Nemýdlové šampony Vyrábějí se v různých formách – tekutiny, gely, krémy a práškové přípravky Neobsahují mýdla Obsahují povrchově aktivní látky (syntetické detergenty) Předností je vysoká pěnivost, neutrální reakce, nesrážlivost v tvrdé vodě

smáčedla, která jsou dokonale rozpustná ve vodě Mají minimální vedlejší účinky – dráždivost, alkalita, nepříznivý účinek na pokožku Obsahují: smáčedla, která jsou dokonale rozpustná ve vodě látky, které upravují vlastnosti pěny, vytváří hustou a stálou pěnu, omezují silný odtučňovací účinek barviva upravující vzhled šamponu parfém biologicky aktivní látky zlepšující a zvyšující kosmetické vlastnosti

3. Suché šampony Prachové substance (směsi prachových látek) Schopné přijímat (absorbovat) tuk z vlasů a vázat na sebe nečistoty Po aplikaci se z vlasů vykartáčují

4. Vlasový petrol Přípravek na bázi organických rozpouštědel Používal se kdysi k rychlému odmaštění vlasů Druhy - hořlavý a nehořlavý petrol Silně odtučňoval vlasy i pokožku hlavy Nebezpečný – uvolňovaly se jedovaté výpary a hrozilo nebezpečí výbuchu či požáru Dnes se nepoužívá

Speciální druhy šamponů Pro normální vlasy Pro mastné vlasy Proti lupům Pro suché vlasy Pro roztřepené vlasy Speciální šampony

Použité zdroje HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, 356 s. ISBN 80-867-0612-5. PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 140 s. ISBN 80-733-3020-2. Obr. 1 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 31 Obr. 2 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 32 Obr. 3 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 326