Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_07_EKO_375_Jan Druh učebního materiálu Prezentace Autor Ing. Lenka Janovská VY_32_INOVACE_07_EKO_375_Jan
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Hotelnictví PředmětEkonomika Ročník3. Název tematické oblasti (sady) Zásobovací, výrobní a odbytová činnost v gastronomických zařízeních z ekonomického pohledu Název vzdělávacího materiáluHotelové služby Anotace Prezentace se zaměřuje na hotelové služby, jejich členění a jejich význam. Je velmi důležité, aby všechny služby poskytované v hotelu byly na vysoké úrovni. Perfektní služby zajistí, aby se zákazník vrátil, což je základním cílem každého hotelu. Profesionální poskytování služeb je důležité pro tvorbu zisku v hotelovém odvětví. Zhotoveno, (datum/období)Prosinec 2013 Ověřeno21. února 2014
HOTELOVÉ SLU Ž BY
SLUŽBA Hotelový základ HOST Hotelový poklad
Služby musí uspokojit zákazníka tak, aby měl důvod se VRÁTIT. Zásady ke spokojenosti zákazníka: 1. Poznat svého hosta 2. Vytvořit pozitivní první dojem 3. Splnit hostovi jeho očekávání 4. Redukovat své požadavky na hosta 5. Usnadnit hostovi jeho rozhodnutí
6. Soustředit se na vnímání hosta a jeho potřeby 7. Poskytovat služby rychle, přesně, ochotně 8. Vytvářet zážitky, které bude host chtít zopakovat 9. Nepřipustit zážitek, který zkazí i snahu ostatních 10. Všechny služby jsou úzce propojené a je tedy nutné, aby byly poskytovány na všech úsecích stejně profesionálně 11. Personál musí být vyškolený, ochotný, loajální 12. Střežit soukromí hosta
Členění hotelových služeb – A) ZÁKLADNÍ – 1. Ubytovací 2. Stravovací DOPLŇKOVÉ OSOBNÍ SEKRETÁŘSKÉ
Ubytovací služby Služby front office – recepce -první kontakt – oslovení hosta jménem -vhodná komunikace; ochota; vstřícnost -informace o VIP hostech, o hostech, kteří se vrací apod. Služby housekeeping – hotelové pokoje - čistota, útulnost - účelné a funkční vybavení - ekologické chování - prodloužení pokojové služby (nepřetržitá)
Stravovací služby rychlá a ochotná obsluha v restauraci nabídka snídaňového bufetu a snídaňového menu sázka na místní speciality používání čerstvých a kvalitních surovin používání regionálních a bio potravin nabídka nějaké zvláštní gastronomie ochutnávky např. vín
Doplňkové služby Jsou uzpůsobeny klientele, na kterou se daný hotel zaměřuje: wellness spa půjčovny sportovního vybavení půjčování věcí potřebných pro děti rezervace výletů, vstupenek taxi, transfery, shopping tips obchod v hotelu a další
Tematické pobyty Další nadstavbou v poskytování služeb poskytování různě zaměřených balíčků podle klientely korporátní klientela – byznys balíčky doplněné volnočasovými aktivitami rodiny s dětmi – animace, hlídání dětí, výlety zdravý odpočinek – rehabilitace, fyzioterapie aktivní dovolená – tréninky, sport, turistika romantické pobyty regionální specifika a další
Sekretářské služby podávání informací zajišťování služeb hostesek tlumočnické služby zabezpečení korespondence hosta překlady zajišťování schůzek, pracovních jednání apod.
Členění služeb – B) Placené stravování bazén fitness masáže Wi-Fi minibar další - doplňte Neplacené (zahrnuty v ceně) Wi-Fi úklid pokoje hygienické potřeby domácí obuv, župan další – doplňte
Placené x neplacené? Odpověď na tuto otázku je plně v kompetenci vedení hotelu. Příklad: internetové připojení Hosté preferují – komfort, rychlost, jednoduchost a spolehlivost doporučením pro hotel dnes je zapomenout na složitý systém přihlašování a na poplatky (náklady hotel zahrne do ceny ubytování)
A vždy jde o zisk … ZISK = výnosy - náklady Výnosy = tržby z poskytovaných placených služeb (je nutné dobře zvážit a ekonomicky propočítat, které služby se vyplatí poskytnout klientům v ceně ubytování mohou zákazníky přilákat Náklady = spotřebované vstupy na poskytování služeb – v současné situaci (finanční krize; vyšší nezaměstnanost; velká konkurence v oblasti hotelových služeb) je nutné velmi pečlivě hlídat výši nákladů a snažit se přijmout opatření k jejich snižování
Jakým způsobem může hotel zvýšit zisk?
Použitá literatura a zdroje: SMETANA, František a KRÁTKÁ, Eva. Podnikání v hotelnictví a gastronomii pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, s. ISBN LIDINSKÁ, Markéta. Poskytněte svým zákazníkům opravdový luxus. Hotel & spa Management. 2012, roč. VI., č. 11/2012, s ISSN LIDINSKÁ, Markéta. Hotel prodává kvalitní servis. Hotel & spa Management. 2012, roč. VI., č. 8/2012, s ISSN Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.