Čištění kolejového lože

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOLESOVÉ RÝPADLO KU Severočeské doly a. s
Advertisements

VRTÁNÍ.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
ENERGETIKA ZÁKON č. 458/2000 Sb.o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon)
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
TEPELNÉ ZPRACOVÁNÍ.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Modernizace a ekologizace provozu VE Lipno I. Milníky akce - generální oprava soustrojí TG2 Zahájení: 5. listopadu 2012 Dokončení: polovina prosince 2013.
Kontrola TDI – laminátové podlahy
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
TruTOPS BEND – ohýbání (ohraňování)
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Prostý beton - Uplatnění prostého betonu Charakteristické pevnosti
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
EM radiální pneu + Jeřábové pneu Product Story
Konstrukce, princip funkce a základní charakteristiky hydromotorů
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
Škola ISŠ-COP a JŠ Valašské Meziříčí Název Elektrické instalace
Rozdíl mezi kluznými a kuličkovými ložisky
Dopravní a liniové stavby
KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU.
s dopravní infrastrukturou
Návrh a konstrukce otopných ploch II
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
s dopravní infrastrukturou
KONSTRUKČNÍ ZÁSADY PŘI NAVRHOVÁNÍ A PROVÁDĚNÍ VYZTUŽENÝCH KONSTRUKCÍ
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Frézování - rovinné Používá se k srovnávání prken, fošen nebo hranolů, k frézování (hoblování) ploch do úhlů, spárování a k srážení hran. Rozlišujeme:
ZAŘÍZENÍ A PROSTORY PRO DIVÁKY
Produktová prezentace
Modernizace záp. části ŽST.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Dvourotorové stranové shrnovače
TDS HYDROIZOLACE PLOCHÝCH STŘECH – FÓLIOVÉ SYSTÉMY
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
mobilní kontejnerové nůžky
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Trasování lesních cest
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
10. JEDNOPLÁŠŤOVÉ A DVOUPLÁŠŤOVÉ PLOCHÉ STŘEŠNÍ KONSTRUKCE – STAVEBNĚ FYZIKÁLNÍ PROBLEMATIKA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad používání ručních mechanizovaných nástrojů.
PROTLAČOVÁNÍ. Protlačování Soubor metod, který umožňuje zabudovat do zeminy potrubí (konstrukce malých kruhových i nekruhových profilů) bez porušení nadloží.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Železniční doprava Železniční trať Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Ozubené převody Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie zateplování staveb a povrchových.
Dilatace obkladu Ing. Miloslava Popenková, CSc. Úvod Princip návrhu dilatace obkladu musí vycházet z definic jednotlivých deformací ve stavebních konstrukcí,
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Navrhování tunelových staveb
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Úvod Historie - Účel - Rozdělení metod „ÚPRAVY HORNIN A ZEMIN“
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

Čištění kolejového lože

Co musí splňovat kolejové lože rovnoměrné přenášení zatížení do podloží velký odpor proti podélnému i příčnému posunu pražců jednoduchou úpravu GPK zajišťovat pružnost koleje zajistit odvod vody (životnost pražců, únosnost podloží)

Požadavky na pláň tělesa ž. sp. dostatečná pevnost (únosnost) dostatečná mrazuvzdornost schopnost bránit pronikání (vzlínání) jemnozrnných částic do kolejového lože bez plošných nerovností - řádný odtok vody prosakující kolejovým ložem

Příčiny znečišťování kol. lože překročení podílu jemných částic (do 22,5 mm) dynamické síly (mechanické obrušování) navátí nečistot spad přepravovaných substrátů vzlínání, vytlačování podloží podbíjení, podsypávání

Následky znečišťování kol. lože omezení propustnosti redukce vnitřního tření nerovnoměrné sedání (výškové závady) zvýšení namáhání kolejového lože pronikání jemných částic až na povrch - blátivá místa podbíjení má jen krátkodobou účinnost

cílem čištění kolejového lože je obnovení jeho vlastností čištění kolejového lože znamená odstranění jemnozrnných částic

Nečistoty vzniklé vzlínáním rozbředlého podloží není možné dlouhodobě odstranit čištěním. Jejich odstranění je podmíněno zvýšením únosnosti železničního spodku.

Principy čištění suché mokré

Konstrukce třídičů Rotační nekončité pásy - menší účinnost Vibrační síta rovinné - kombinace rovinného a kolmého pomaluběžné (5-10Hz) - rychloběžné (20-30Hz) výstředník, nevývažek, ojničky, elektromagnet kruhová - čtvercová oka Rychlost dopadu, odskoky, velikost otvorů, vyrovnávání převýšení

Těžicí zařízení Brázdicí řetěz - články s hroty nekončitý - materiál je jím vynášen k třídiči jednostranný - vynášení zajišťuje korečkový dopravník Korečkový dopravník - záhlavové čističky Nekončité síto - současně těžení a třídění sklon, šířka, hloubka těžení, schopnost těžit i velmi ulehlé, znečištěné lože

Ostatní zařízení manipulace s odpadem (cca 0,6-1 m3/m) zdvihání koleje - příčný posun (překážky) kontrola polohy koleje doplňování štěrku - rovnoměrně hutnění

Druhy čištění celoprofilové za hlavami pražců samostatně před celoprofilovým

Používané stroje

Historie SČ 100 SČ 200 SČP 200 DELČ 800

SČ 600 dvoudílný stroj (SČ 600 + PA 300) rychlost 80 km/h celoprofilová nekončitý hrabací řetěz vibrační třídič zdvih koleje zásobník na štěrk 3 m3

SČ 600 S jako SČ 600 vkládání geotextilie pod kolejové lože zřizování konstrukční vrstvy „obracením vrstev“ zřizování konstrukční vrstvy novým materiálem dopravovaným ze zásobníkových vozů

SČ 600 - technické parametry hmotnost 82 t , PA 300 53,5 t šířka záběru 3800 mm, 4250 mm (4400 mm) rozšíření přihrnovacími pluhy 2x350 mm odhoz odpadu 6100 mm od osy koleje hloubka záběru až 1200 mm pod TK boční posun těž. zař  250 mm

SČ 600 - technické parametry max. zdvih 150 mm max. snížení nivelety 150 mm min. poloměr pro práci 150 m max. převýšení 160 mm rovina řezu max.  5 % technologický výkon až 600 m3/h, tj. 250-300 m/h

SČ 600 S - odlišnosti technologický výkon při čištění až 450 m3/h, tj. 250 - 300 m/h technologický výkon při vkládání konstr. vrstvy až 200 m3/h, tj. 60 m/h max. zdvih 200 mm boční posun těž. zař  315 mm hranice třídění 22 mm

SČ 600 S - sanace výkon dopravníků 100 m3/h šířka vrstvy 4000 mm tloušťka vrstvy 150 - 250 mm vkládání geotextilie šířka až 4000 mm tloušťka cca 5mm průměr svitku max. 400 mm

Ztrátové časy příprava stroje z přepravní do pracovní polohy a naopak cca 20 min vložení svitku geotextilie 5 - 10 min příprava na zřizování konstrukční vrstvy až 1,5 hod

Překážky v práci překážky zasahující do pracovního prostoru objekty bez průběžného kolejového lože nástupiště, obrubníky pražcové kotvy, pojistné úhelníky přejezdy, přechody

Ostatní údaje obsluha stroje - 4 pracovníci (3 strojníci + elektromechanik) střídají se na jednotlivých pracovních místech max. po 1,5 hod bezpečná vzdálenost před strojem 3 m práce na vyloučené koleji za napěťové výluky opatrnost při práci (padající štěrk, překážky, provoz na sousední koleji, stožáry návěstidla)

Podobné stroje RM 74 U - Reinigungsmachine, celková šířka záběru 7,7 m (ostupňováním po 0,5m RM 76

SČH 150 dvounápravová, vlastní pohon rychlost 60 km/h záhlavová korečkové dopravníky vibrační třídič

SČH 150 - technické parametry hmotnost 42 t šířka záběru max. 1,5 m, min. 0,75 m největší dosah od osy koleje 3800 mm odhoz odpadu 5000 mm od osy koleje hloubka záběru až 1000 mm pod TK min. poloměr pro práci 150 m technologický výkon 110 - 210 m/h

Ztrátové časy a překážky příprava stroje z přepravní do pracovní polohy a naopak cca 5 - 10 min překážkou je všechno ve vzdálenosti do 1,3 m od hlav pražců

Ostatní údaje obsluha stroje - 3 pracovníci (2 strojníci + elektromechanik) bezpečná vzdálenost před strojem 3 m práce na vyloučené koleji za napěťové výluky, na neel. tratích i v přestávkách mezi vlaky = bez výluky koleje opatrnost při práci (padající štěrk, překážky, provoz na sousední koleji, stožáry návěstidla)

Technologie práce

Kdy čistit ? dosáhne-li znečištění cca 30 % hmotnosti při částečné výměně pražců při rekonstrukci žel. svršku (vždy; před výměnou kolejového roštu, aby nedocházelo k jeho deformacím)

Přípravné práce zjistit míru znečištění (i nebezpečného) ověřit průchodnost těžicího zařízení (šířka, tloušťka, překážky, mosty-hydroizolace, kabely...) posoudit stav svršku - zajistit držebnost upevňovadel stanovit směr práce obnovit funkčnost odvodnění

Přípravné práce stanovit úpravu stezek způsob odvozu a místo deponie odpadu množství kameniva na doplnění profilu vypracovat technologický postup odstranit ukolejnění (elektr. tratě) vykopat rýhu 1 x 0,3 metru

Vlastní práce začátek práce nesmí být v přechodnici a na kolejnicovém styku výškové přechody - začátek práce, mosty, konec práce nesmí se poškodit/znečistit další části tratě - stezky, odvodnění, TV, kabely odpad nesmí být ukládán na svahy tělesa a do blízkosti odvodnění

Vlastní práce kontrola účinnosti (zejména při nevhodném počasí) kvalita pročištění hloubka těžení, sklon lišty těžicího zařízení kvalita kameniva na doplnění vložení sanační vrstvy a/nebo geotextilie

Dokončovací práce doplnění rýhy po vyjmutí těžicího zařízení doplnění kolejového lože do profilu posouzení změny upínací teploty BK - její oprava připevnění demontovaných zařízení (ukolejnění, části zabzař, propojky)

Dokončovací práce likvidace odpadu očištění TV a dalších zařízení vyčištění odvodnění úprava GPK, podbití asi po 3 měsících následná úprava GPK

Převzetí práce jakost dodaného kameniva kontinuální záznam GPK kontrola zajišťovacích měr kontrola prostorové průchodnosti (mosty, nástupiště, návěstidla, tunely) sjízdnost trakčního vedení, kontrola GPT elektrické parametry kolejových obvodů doklady o likvidaci odpadů

Příště Mechanizace pro opravy GPK Vaše otázky ? Příště Mechanizace pro opravy GPK