Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

[ 1 ] © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv PADĚLKY A NELEGÁLNÍ LÉKY
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Předpokládaný vývoj české elektroenergetiky Pozice ERÚ seminář VSE 28. května 2007 – Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Druhá mezinárodní konference k finanční gramotnosti Praha, 27. listopadu 2009 Eva Zamrazilová členka bankovní rady ČNB Finanční krize a finanční gramotnost.
Mediální komunikace ČD
Projekt Svět techniky Obsah 1. Časová osa 2. Mise a cíle Světa techniky 3. Obsah Světa techniky 4. Next steps 2.
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA ŠKOLE. ANO, NE?
Ostrava | Projekt Energeticky nezávislý kraj analýza silných a slabých stránek.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Bariéry a příležitosti rozvoje strojírenských oborů v regionu Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Bariéry a příležitosti.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Prezentace na konferenci
Komunikační kampaň Ryba domácí
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
9.Komunikace.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Evaluace komunikační kampaně na podporu spotřeby sladkovodních ryb a výrobků z nich v ČR - RYBA DOMÁCÍ 6. prosince 2011 Sub Title.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingová komunikace
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Detailní akční plán aktivit Ryba Domácí 2013
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
Výroční konference OP Rybářství Víceletý národní strategický plán pro akvakulturu na léta 2014 – 2024 Praha, 12. prosince 2012.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Revitalizace značky Víno Mikulov, spol. s r. o.
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře 4. 12. 2009

Neznalost, nízká konzumace, nedostupnost vytváří bariéru Cílová skupina 0. Etapa Otevření komunikace = odstranění bariér 1. Etapa 2008 2. Etapa 2009-2011 3. Etapa od 2012 VAROVÁNÍ A PŘEDSTAVENÍ SEZNÁMENÍ A POZNÁNÍ Potřeba života s rybími produkty RŮST A ROZVOJ ODVĚTVÍ Upozornění na produkt a jeho benefity Vysvětlování benefitů a zdravotních důvodů

Strategie komunikace Startovní situace na trhu sladkovodních ryb připomínala „začarovaný kruh“: Producenti a zpracovatelé nenabízejí dostatek produktů ze sladkovodních ryb. Distributoři je tudíž nezařazují do své nabídky. Spotřebitel je nekupuje. Spotřebitel je nevyžaduje.

Hlavní cíle Prostřednictvím brandu „RYBA DOMÁCÍ“ posilovat image sladkovodních ryb jako celku Upozorňovat na nedostatečnou konzumaci sladkovodních ryb a rizika, která z toho vyplývají Dále představovat sladkovodní ryby a možnosti, jaké nabízejí Působit na zpracovatele a výrobce Zvýšit spotřebu zejména zpracovaných sladkovodních ryb, udržet tak celkový výkon a zaměstnanost v sektoru produkčního rybářství a rozložit produkci sladkovodních ryb do celého roku

Ryba domácí Prvním krokem bylo vytvoření značky projektu. Sladkovodní ryby jsme zahrnuli pod jednu značku, pod nímž budeme po celou dobu kampaně komunikovat i jednotlivé ryby. Tento brand odliší sladkovodní ryby od jiných druhů ryb a měl by se stát synonymem pro danou komoditu. Tato značka, mimo jiné, zákazníkovi sdělí: tento produkt je sladkovodní ryba, respektive kapr nákupem sladkovodní ryby podporujete rybářství, ekologicky čisté odvětví

Ryba domácí V souvislosti s legislativou, kdy je omezeno používání zeměpisného označení v propagaci a vzhledem k jednotnému evropskému trhu, je hlavním identifikačním prvkem slovo RYBA, přívlastek domácí slouží jako vyvolání potřeby u konečného spotřebitele, že RYBA DOMÁCÍ je něco, co je potřeba mít doma, tzv. na talíři Prvořadým důvodem k použití slovního výrazu Ryba Domácí je potřeba silně a transparentně komunikovat, že chované sladkovodní ryby jsou jednoznačně určeny k naší domácí spotřebě, patří na náš domácí stůl a jsou nedílnou součástí našeho rodinného jídelníčku

Klíčové komunikační sdělení kampaně V rozdělení na jednotlivé fáze komunikace NAŠE DOMÁCÍ RYBA JE ZDRAVÁ A CHUTNÁ 2012 2008 2009-2011

Cílová skupina pro komunikaci S kým komunikujeme? Komunikaci rozdělíme pro dvě základní cílové skupiny: ŠIROKÁ VEŘEJNOST Primární Žena – hospodyně Sekundární Ostatní ODBORNÁ VEŘEJNOST

Ryba domácí – rok 2008 Kampaň byla realizována ve dvou krocích: 1. krok Upozornění na problém Varování Nízká spotřeba sladkovodních ryb! Co s tím uděláme? 2. krok Hledáme řešení Seznámení a poznání Seznamte se se sladkovodními rybami. Překvapí Vás! Jsou zdravé, jsou chutné, jsou kvalitní. Hlavní druhy ryb vybrané pro komunikaci s cílovými skupinami: kapr tolstolobik amur Použité nástroje: hlavní část kampaně v roce 2008 prezentována v TV formou TV spotu

Poměr aktivit 2008

Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Druhá část kampaně je soustředěná do let 2009 – 2011 a nese název VYZKOUŠENÍ produktů a jejím hlavním cílem je dosáhnout poznání kvality sladkovodních ryb a vzbuzení obliby u spotřebitelů. V rámci jednotlivých let je kampaň od roku 2009 rozčleněna do tří tématických fází, a to hlavně z důvodu pokusit se rozložit produkci sladkovodních ryb rovnoměrně a nespoléhat pouze na poptávku v závěru roku.

Ryba domácí v roce 2009 Jaro – Velikonoce apel na tradici konzumace sladkovodních ryb jako postního pokrmu hlavní téma: Velikonoční kapr období komunikace: březen – duben Léto – grilování sladkovodní ryba jako ideální produkt ke konzumaci v letním období hlavní téma: Kapr vás příjemně překvapí – grilování sladkovodních ryb období komunikace: květen – srpen Podzim – výlovy čas výlovů a s tím spojené zajímavé aktivity, příprava na Vánoce – hlavní cíl přilákat celou rodinu na tradiční výlovy rybníků v souvislosti s poznáním tradičního odvětví „rybníkářství“ a posílení tradice konzumace ryb na vánočním stole hlavní téma: S podzimem je tradičně na pořadu dne kapr termín: září – listopad

Ryba domácí v roce 2009 Nástroje marketingového mixu: TV sponzoring Kluci v akci, 8 dílů – poslední díly 7. 12. a 14. 12.2009 Pod pokličkou a VKV Inzerce v magazínech Outdoor Internet Rozhlas Instore podpora a Makro spolupráce Ochutnávky v hypermarketech spojené se spotřebitelskou soutěží, účasti na regionálních slavnostech, podpora výlovů formou kola štěstí POS materiály PR a TK 23.9.2009 s novináři Kurzy pro profesionální kuchaře a další…

Poměr aktivit 2009

Ryba domácí v roce 2010 pokračování v informační formě kampaně hlavní sdělení “sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ v další úrovni budou spotřebitelům předkládány specifické důvody pro konzumaci sladkovodních ryb (zdraví, obsah nenasycených mastných kyselin omega 3) způsoby úpravy a vhodné recepty V roce 2010 bude komunikační kampaň nadále rozložena do tří tématických fází jako v roce 2009 (jaro, léto, podzim). využity budou obdobné nástroje jako v roce 2009 posíleny budou nástroje marketingového mixu: TV sponzoring rozhlas ochutnávky v místech prodeje omezí se nástroje marketingového mixu: komunikace s odbornou veřejností OOH (smart boxy)

Konkrétní aktivity pro rok 2010 Cílová skupina – Široká veřejnost Celoroční komunikace PR komunikace, web rybadomaci.cz, road show, POS, Makro Jaro - Velikonoce Podzim - výlovy TV sponzoring Tisk - magazíny Rádio – spot Internet Promoakce TV - sponzoring Tisk – magazíny Rádio - spot Internet Promoakce Léto – grilování TV sponzoring Tisk – magazíny Rádio – spot Internet Ochutnávky HM Spotřebitelská soutěž BRAND KREATIVITA

Poměr aktivit 2010

Shrnutí RYBA DOMÁCÍ: je informativní kampaní o sladkovodních rybách probíhá na národní úrovni musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006

Doporučení a šance pro vás Využití synergického efektu Navázání na národní kampaň regionálně a lokálně Navázání na aktivity RYBA DOMÁCÍ Prezentace prodejních míst

Doporučení a šance pro vás Konkrétní příklady: Inzerce v regionálním tisku Inzerce v regionálním rozhlase Přidružení se k promoakcím RD s vaším prodejním stánkem producenti, zpracovatelé… Sdělení: Sdělení: Jezte sladkovodní ryby Kupte si sladkovodní ryby u nás Benefity a zdravotní důvody Spotřebitel

Děkujeme za pozornost info@rybadomaci.cz