Strategické analýzy MANAGEMENT 2 - 7. CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
FORMULACE A VÝBĚR STRATEGIE
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
2.Vnitřní analýza.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Výrobek a jeho životní cyklus
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Analýza konkurenčního postavení
Strategické plánování v marketingu
MANAGEMENT a MARKETING
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Životní cyklus výrobku
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Komplexní analýzy.
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
SPACE ANALÝZA.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Marketing Základy a postupy..
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Strategické marketingové plánování
Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Plánování a rozhodování v organizaci
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
SWOT Cíle Strategie 4. přednáška MVVS
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Plánování a rozhodování v podniku
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková

MANAGEMENT 2 - cvičení2 SWOT analýza

MANAGEMENT 2 - cvičení3 SWOT analýza WRelativně vysoké výrobní náklady TKonsolidovaní odběratelé ORůst poptávky po produktu firmy WVysoká ztrátovost dílů ve výrobě SRelativně dobrá vybavenost laboratoří a testovacích zařízení SDobrá pověst firmy TÚzká specializace firemních dodavatelů

MANAGEMENT 2 - cvičení4 SWOT analýza SRelativně vyšší kvalifikace zaměstnanců WSelhávání výrobků v záruční lhůtě OTrh firmy s konzervativními zákazníky věrnými jedné značce TJednání o novém zákoně zpřísňujícím požadavky na výrobky firmy SKvalitní informační systém firmy WPříliš vysoká likvidita TAtomizované tržní prostředí

MANAGEMENT 2 - cvičení5 BCG analýza

MANAGEMENT 2 - cvičení6 > 11< 1 Relativní tržní podíl Tempo růstu trhu

7 Otazníky produkty na trzích s vysokým tempem růstu ale nízkým podílem na trhu zpravidla nové produkty vyžadující vysoké finanční investice pro zvýšení podílu na trhu a udržení se na rostoucím trhu ? = není jasné, zda firma žádoucí vývoj zvládne

8 Hvězdy produkty na trzích s vysokým tempem růstu a s vysokým podílem na trhu úspěšné produkty X finančně nákladné jejich udržení na trhu

9 Peněžní (dojné) krávy produkty na trzích s nízkým tempem růstu ale s vysokým podílem na trhu produkt ve fázi zralosti (! bude následovat úpadek !) není třeba výrazných investic do udržení na trhu zdroj příjmů firmy slouží k financování „hvězd“ a „otazníků“

10 (Bídní) psi produkty na trzích s nízkým tempem růstu a s nízkým podílem na trhu výrobky ve fázi úpadku nebo které se „neuchytily“ doporučuje se jejich stažení

MANAGEMENT 2 - cvičení11 Relativní tržní podíl celkový podíl dané firmy na trhu (v %) RPF = podíl největšího konkurenta firmy na trhu (v %)

MANAGEMENT 2 - cvičení12 Relativní tržní podíl výrobků: Výrobek A= 40/30= 1,33 Výrobek B= 15/15= 1 Výrobek C= 15/20= 0,75 Výrobek D= 4/40= 0,1

Tempo růstu trhu ABCD 2009?5-6%? % ? 9- 11% ?0-5% % % %2.2502% % %85042%2.2000% %9000%600100%2.2005% %90013% %

A 1,335-6 B C 0, D 0,10-5 > 1< 11 Relativní tržní podíl Tempo růstu trhu 15% 7% 0% Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi A B C D

15 Interpretace analýzy: Produkt A: hlavní zdroj zisku (ten investovat do produktu B, popř. C) – produkt pravděpodobně na konci životního cyklu – je třeba ho nahradit (B???) Produkt B: vyžaduje investice pro udržení pozice na trhu, potenciální dojná kráva? (prognózy vývoje růstu trhu???) Produkt C: vyžaduje výrazné investice, potenciální hvězda (zvýšíme produkci B, stáhneme C nebo z obou vytvoříme dojnou krávu???) Produkt D: stáhneme z trhu, nic nám nepřináší

16 Děkuji za pozornost!!!