Vývoj počítačové grafiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Ing. Bohuslava Vitekerová
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Vývoj počítačové grafiky
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Datové formáty grafiky, jejich specifika a možnosti využití
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Vektorová grafika.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika, prezentace
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Vývoj počítačové grafiky
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Datové formáty grafiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Základní pojmy z počítačové grafiky
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Vývoj počítačové grafiky Václav Vaněk

Agenda Historie 2D grafika Rastrová Vektorová 3D grafika Budoucnost

Počítačová grafika použití PC k tvorbě umělých grafických objektů, nebo jejich úpravě úzká spojitost se zobrazovacími zařízeními (-> problémy)

Historie historie sahá mnohem dále před první počítače založeno na vynálezech a objevech z různých oborů, hlavně matematiky

Historie - vynálezy 300-250 př. n.l : Euklidus formuluje základy geometrie. 1377 – 1446 : Filippo Brunelleschi se intenzivně zabývá perspektivou. 1596-1650 : René Descartes pracuje v oboru analytické geometrie a zabývá se systémem popisu objektů v prostoru. 1700 (přibližně) : Gottfried Wilhelm Leibniz a Issac Newton vynalezli systém pro popis dynamických systémů 1814 – 1897 : James Joseph Sylvester vymyslel maticový zápis. Bez něho by byly transformace ve 3D značně komplikované. 1943 : J. Presper Mauchly a John William Mauchly staví ENIAC.

ASCII art základy v 19. století reprezentace obrázků pomocí písmen a znaků ASCII použití: psací stroje, negrafické počítačové terminály, email, …

2D grafika pracuje s 2D objekty informace popsaná v rovině 2 základní přístupy: rastrová (bitmapová) vektorová

Rastrová grafika pravidelná síť pixelů uspořádaných do mřížky každý pixel má specifické informace kvalitu udává rozlišení a barevná hloubka použití: fotografie, televize, složité ilustrace

Rastrová grafika Výhody: snadné pořízení, převod mezi formáty, široká podpora, složité předlohy Nevýhody: velký objem dat, ztráta kvality při transformacích a změně velikosti, omezená možnost zvětšení

Formáty & programy ztrátová/bezztrátová komprese PSD, JPEG, GIF, TIFF, PNG, BMP Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Corel Paint Shop Pro, GIMP, …

Vektorová grafika obrázek složen ze základních geometrických tvarů (bod, přímka, křivka,…) základem je analytická geometrie – Pierr Béziere použití: sazba, ilustrace, loga, animace, …

Vektorová grafika Výhody: bezproblémová editace, práce s každým objektem odděleně, menší paměťová náročnost Nevýhody: složitější pořízení obrázku, složitější objekty náročnější na CPU a operační paměť

Formáty & programy SVG, ZMT, CDR, EPS, PS, PDF, AI, DWG Adobe Illustrator, Corel Draw, Zonner Callisto, ACD Canvas, …

3D grafika vychází z vektorové 2D grafiky, ale geometrická data se ukládají v prostoru skládá se z polygonů pro finální prezentaci se používá tzv. rendering

3D grafika modelování texturace animace rendering

Historie 3D grafiky USA, 60. léta 20. století projekt pro rozvoj počítačové grafiky – Utah 1968 Firmy Netscape, Pixar, Adobe, Silicon Graphics

Budoucnost - vektorová SVG (Scalable Vector Graphics) webová grafika 2D grafika popsaná pomocí XLM GIS aplikace přechod na plně vektorovou grafiku

Budoucnost – 3D grafika Ray-tracing metoda renderingu 3D obrazovky

Dotazy

Děkujeme za Vaši pozornost