SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Význam informací v podnikání
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Cenová strategie Eduard Andráši.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mikro a makroekonomické aspekty tělesné kultury
EKOS P1 Základní pojmy.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
8. Marketing.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Cenová politika – klíčová slova
Výrobkové strategie dle investičních cílů
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Cenové strategie.
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová

Co je produkt? … souhrn hmotných a nehmotných atributů zahrnujících balení, barvu, cenu, kvalitu a značku včetně služeb a pověsti prodejce, může to být hmotné zboží, služba, místo, osoba nebo myšlenka … je sumou fyzických, psychologických a sociologických uspokojení

Sportovní produkt … veškeré hmotné a nehmotné statky nabízené k uspokojování přání a potřeb zákazníků pohybujících se v oblasti tělesné výchovy a sportu Například: prodej členství ve fitklubu nákup sportovního zboží prodej reklamy

Nabídkový list musí zaujmout svou estetickou úrovní (papír, tisk, barva, …) Například: Tradice a úspěchy Proč investovat do mé TJ/SK – média, akce Plán sezóny – letošní akce Nabídka reklamy – oblečení, dresy, zařízení, vybavení, tiskoviny

Sportovní produkty dle Chelladuraie, 1994

Jiné rozdělení dle Pittse, 1994 Prům. segment výkonnostního sportu jako účastník jako divák Prům. segment sportovní produkce produkty výbavy produkty tvorby výkonu Prům. segment propagace sportu merchanidising propagační akce média sponzoring dary a podpora Přináší koncepci průmyslových segmentů - uvažuje jejich funkci a užitek pro zákazníka Ad 1. sport amatérský i profesionální, zaměstnanecký sport, sport daňově podporovaný, členství v organizacích, neziskové sportovní organizace, vzdělávání, fitnesscentra Ad 2. Jednak vybavení a výstroj. Jednak trenéři, lékařská péče, sportovní zařízení, vládní útvary Ad 3.

Jiné rozdělení dle Čáslavové, 1996 Základní produkty tělesné výchovy a sportu Produkty vázané na osobnost Myšlenkové produkty Produkty v oblasti podmínek a vedlejší produkty Klasické materiální produkty Základní produkty tělesné výchovy a sportu – tělesná cvičení, sportovní akce, turistické akce Produkty vázané na osobnost – sportovní výkon, trenér, reklamní vystoupení Myšlenkové produkty – iniciující myšlenky, sportovní informace v médiích, zážitky Produkty v oblasti podmínek a vedlejší produkty – sportovní zařízení, společenské akce, pojištění cvičenců a sportovců, doprava, vstupenky Klasické materiální produkty – nářadí, náčiní, oblečení

Vlastnosti sportovního produktu Subjektivní oceňování Abstraktnost a nemateriálnost Nepředvídatelnost Malá možnost kontroly Sport jako komplex výkonů Sport jako veřejné zboží Neexistuje tržní cena Subjektivní oceňování – různé hodnocení úrovně zápasu, náročnosti hodiny fitness, kvality vybavení Abstraktnost a nemateriálnost – zážitek ze hry, služby nelze skladovat, spotřebovávají se přímo, závisí na čase a prostoru Nepředvídatelnost – výsledek zápasu Malá možnost kontroly – vše připravíme perfektně, ale závod nemusí mít očekávanou úroveň (viz předchozí bod) Sport jako komplex výkonů – již zmiňované členství, akce, sportovec, ale také hospodářství, reklama, politika, kultura, vzdělání Sport jako veřejné zboží – ta část, která je veřejně přístupná a je užívána bezplatně nebo bez velkých nákladů Neexistuje tržní cena – sportovec, veřejné zboží, média

Co ovlivňuje vývoj trhu? – I. + nových sportů, rekreačních aktivit, fitness + počtu institucí pro stejné aktivity + počtu sportovních časopisů + volného času + času věnovaného sportu v médiích + počtu zařízení, akcí, návštěvníků + výroby zboží + počtu profi sportů pohyb od jednoúčelových k multiúčelovým zařízením

Co ovlivňuje vývoj trhu? - II. + různosti populace + sponzoringu, sport jako obchod + bezhotovostního prodeje + vzdělávání ve sportu + zisku + technologie ve sportu + sportu jako produktu + marketingu + kompetentnosti v řízení globalizace sportu

Marketing sportovního klubu Současná a budoucí koncepce klubu, realizace činnosti Ekonomické, sportovní a sociální cíle klubu v čase, směr jejich dosažení prostřednictvím trhu Nabídka produktů, jejich distribuce, komunikace, cenová politika, finanční politika

Marketingový plán prodeje sportovních služeb Dobře postavená nabídka pro zákazníka Taktická cenová politika Vybavení Informovanost zákazníků Kvalita personálu Úroveň komunikace se zákazníky Služby jsou sportovní a tělovýchovné doplňkové – prodej oblečení, výživy

Stanovení ceny služeb dolní hranici tvoří vynaložené náklady, horní hodnota vnímaná zákazníkem přirážkou s ohledem na návratnost investic sledování ceny konkurence přirážkou – náklady (tj. vynaložené prostředky se vydělí počtem zákazníků za rok) + přirážka, je dobré srovnat výši s konkurencí s ohledem na návratnost investic – zaručí návrat investic při určitém obratu v určitém čase, opět je důležitý odhad zákazníků, složitější výpočet – viz literatura sledování ceny konkurence – je možné, pokud máme shodné parametry – velikost, náklady