NetMonitor jaké služby nabízí a jak s ním pracujeme CIF
NetMonitor základní popis: projekt měření návštěvnosti internetu a sociodemografie návštěvníků - oficiální a trhem uznávaný a kontrolovaný způsob měření návštěvnosti českého internetu - v současné době zahrnuje cca 463 médií - výzkumu se účastní všichni stěžejní hráči na trhu od největších portálů po menší oborové či zájmové servery Význam výzkumů na internetu - jednotná měna porovnávající výkon (kvalitu a kvantitu na internetu), - sjednocení výkonnostních charakteristik s ostatními médii - měření návštěvnosti a výzkum sociodemografické skupiny uživatelů internetu přináší důležitou informační hodnotu účastníkům trhu (jak médiím tak agenturám) - obecně je argumentační devizou pro přínos vyšších reklamních rozpočtů
NetMonitor Jakým způsobem NetMonitor získává data ? kombinovaná metodika zahrnující měření návštěvnosti na straně měřeného serveru (site-centric) panelové šetření realizované kombinací metod: stará metodika 1. Pop-up panel – měření na základě pop-up dotazníků na straně měřeného serveru (site-centric) (v srpnu pop-up panelistů) nová metodika 2. Joint panel - základ panelu (skupina internetových uživatelů, jejichž profil a chování je zdrojem při odhadu sociodemografie uživatelů serverů) tvoří panelisté s nainstalovanou měřící aplikací netSoftware, kteří jsou doplněni o tzv. Pop-up panelisty (uživatelé, kteří vyplnili internetový Pop-up dotazník, avšak nemají nainstalovanou měřící aplikaci)
Co umožňuje NetMonitor, jaká data přináší
Průměrný uživatel českého internetu 53% muž 25% ve věku let 36% SŠ vzdělání 50% svobodný 55% v pracovním poměru 24% nár. socioekon.klas. D 14% s čistým příjmem domácnosti tis Kč 14% žijící v Praze 90% připojen z domova 46% aktivní jako zaměstnanec
Průměrný uživatel českého internetu 53% muž 25% ve věku let 36% SŠ vzdělání 50% svobodný 55% v pracovním poměru 24% nár. socioekon.klas. D 14% s čistým příjmem domácnosti tis Kč 14% žijící v Praze 90% připojen z domova 46% aktivní jako zaměstnanec Sociodemografie
- jeden ze stěžejních měřených údajů, který přináší základní informace o uživatelích - znalost sociodemografie uživatelů se získává pomocí panelu - k dispozici sociodata za vlastní médium nebo za celý trh jako celek - práce se sociodaty např. v rámci aplikace gemiusExploreru - ukazatel RU pouze z ČR
Návštěvnost - základní údaj o počtu uživatelů, počtu zobrazených stránek či době strávené nad stránkami - měření návštěvnosti pomocí site-centric (pro zapojená média) - reální uživatelé RU, RUest - data návštěvnosti v OLA, offline reportech, v aplikaci gemiusExplorer Současná (nová) metodika pro výpočet RU: září osob (osoba 10+ let, alespoň 1x měsíčně na internetu)
gemiusTraffic - nástroj pro hlubší analýzu chování návštěvníků internetových stránek - nabízí široký rozsah analýz na bázi cookies
gemiusExplorer - je unikátní analytický software, který umožňuje analýzy návštěvnosti webových stránek, profilu jejich uživatelů a jejich online aktivity - statistiky zahrnují například: počet návštěvníků (reálných uživatelů), počet zobrazení, průměrný čas návštěvy, dosažený reach nebo afinitu, překryvy - aplikace gemiusExplorer je distribuována s výsledky výzkumu o návštěvnosti a sociodemografickém profilu reálných uživatelů
Alternativy NetMonitoru - české: Toplist, Navrcholu, vAudit, Zebricek, Website Tracker... - zahraniční: Alexa, Google analytics, Google trends, Google Ad Planner, Yahoo web analytics, Scl analytics, Dotcom-Monitor …
Alternativy NetMonitoru
Kategorizace NetMonitoru - zpřehledňuje výstupy Netmonitoru - člení média podle jejich primárního obsahu do 19 základních kategorií - zjednodušuje srovnání médií stejné kategorie Co dál NetMonitor umí měřit ? - měření streamovaného videa - měření mobilů Kategorie 1. Vyhledávače a katalogy 2. Služby - mapy, , jízdní řády 3. Zpravodajství (domácí+zahraniční) 4. Sport 5. Bulvární zpravodajství, společenské magazíny 6. Životní styl, hobby 7. Cestování 8. Reality, servery o bydlení 9. IT servery, web, SW, HW 10. Mobilní komunikace, digi, foto, video 11. Ekonomika, finance, právo 12. Komunitní servery, chaty, seznamky 13. Média - tv, rádia 14. Auto-moto servery 15. Hry, zábava, hudba, film, kultura, děti 16. Obchod, prodej, inzerce 17. Pracovní servery 18. Servery zaměřené na ženy a zdraví 19. HP rozcestníků
Výzkum využívání NetMonitoru mezi jeho uživateli Výzkumu se účastnilo celkem 16 subjektů, mezi nimi zástupci mediálních agentur, médií, mediazastupitelů, zadavatelů Jak často pracujete s NetMonitorem ?
Jaké výstupy jsou pro vaši práci nejcennější, která nejčastěji používáte ?
Máte k dispozici globální data ?
Z dat nejvíce ke své práci využívám
Máte zkušenost s jinými měřícími systémy např. Google analytics, Toplist, Navrcholu ? Pokud ano, používáte tato data ? 67% zadavatelů a 25% agentur mají zkušenost s jinými měřícími a porovnávacími systémy a používají je při svém plánováni
Jsou pro vás výstupy NetMonitoru přehledné nebo máte problém s orientací ? 88% agentur, 75% médií a 100% zadavatelů je spokojeno s přehledností výstupů Netmonitoru
Je pro vás NetMonitor tou hlavní a stěžejní měrnou jednotkou, která měří internet ? 100% médií a agentur považuje NetMonitor jako stěžejní měrnou jednotku, 33% zadavatelů dává stejnou váhu NetMonitoru jako GA
Jste spokojeni s výstupy z NetMonitoru ? 63% agentur, 50% médií, 67% zadavatelů je spokojeno s výstupy NetMonitoru bez větších výhrad
Závěr převážná většina považuje NetMonitor jako základním měrnou jednotku měření internetu většina z uživatelů pracuje s aplikací gemiusExplorer a offline reporty ke své práci používá ve valné většina data jak sociodemografie, tak návštěvnosti výstupy NM považuje za přehledné má zkušenost i s jinými měřícími systémy Petr Hanisch – AliaWeb, spol. s r.o