捷克語(一) 2012 1-3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fonologie Cvičení číslo 6.
Advertisements

Lekce 7.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
S LOVESA vyjadřují co osoby, zvířata a věci dělají nebo co se s nimi děje jsou to slova ohebná obr. 1obr. 2.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Word Order & Emphasis Come up with the questions that the following statements answer. Remember that new information usually comes at the end of a sentence.
P R A H A 布拉格 V L T A V A 伏尔塔瓦河 Symfonická báseň od Bedřicha Smetany 斯美塔那的交响诗 Auto.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Bílý Dům je sídlem amerických prezidentů už přes dvě stě let. má 132 pokojů 35 koupelen 3 kuchyně, kde slouží 5 celodenních kuchařů 412 dveří 147 oken.
Bílý Dům je sídlem amerických prezidentů už přes dvě stě let. má 132 pokojů 35 koupelen 3 kuchyně, kde slouží 5 celodenních kuchařů 412 dveří 147 oken.
Historický vývoj japonštiny
捷克語(一) 捷克語(一) 第五課 第一單元 課文【】 第一單元 課文【購物 -1 Nakupování-1 】 第二單元 文法與句型 第二單元 文法與句型 【數字 Číslovky základní 】 【數字 Číslovky základní 】 【主格複數.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
捷克語(一) 捷克語(一) 第四課 第一單元 課文 第一單元 課文 第二單元 文法與句型 第二單元 文法與句型 【單數直接受格 Akuzativ singuláru 】 【單數直接受格 Akuzativ singuláru 】 <課文回顧> <課文回顧> 練習測驗.
Conjugating Verbs Make sentences out of the following word groups. Omit personal pronouns. Use only the present tense. Vzor: /překládat/ vaši hru. (já)
Právě chystám snídani. Právě píše úkol. Právě se díváme na televizi. Proč se mi směješ? Proč odcházíš? Těšíš se na prázdniny? Co to jíš? Kam jdeš? Jdeme.
lidnatost jazyky rasy náboženství vyspělost hospodářství
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
行銷學 marketing: an introduction
林宏欽 中央大學天文所 遠距遙控天文台 林宏欽 中央大學天文所.
日常分析的注意点. 维护流程图 吸滤头 单向阀 柱塞密封圈 线路过滤器 手动进样器 检测器 日常维护 材料:不锈钢烧结,孔径 10um 故障:堵塞 表现:管路中不断有气泡生成 措施:用 5 %~ 20 %的稀硝酸,超声波清洗, 再用蒸馏水清洗 注意点:吸滤头拆下时不必将塑料管剪断 吸滤头.
药用植物学 第十讲 主讲教师:王广树 学时 32. 植物分类学概述 植物分类学的目的意义 植物分类简史 植物分类的等级 植物的学名 植物界的分门别类 植物分类检索表.
第7章第7章 海外直接投資 之政治經濟學. 7-2 本章重點  探討 政府在 FDI 的角色  透過政策的選擇,政府提供投資誘 因來鼓勵 FDI ,或藉由法律和政策 執行來 限制 FDI  政治意識型態影響政府政策.
Chapter 5 Metabolism of Carbohydrates
Perfume 宮本貴浩.
1. 2 交通大學網路電話架構 交通大學網路電話編碼規則 交通大學網路電話撥打方式 網頁電話 (Web Call) 如何申請網路電話號碼 如何設定軟體式網路電話 (Soft Phone) – X-Lite 如何設定硬體式網路電話話機 - D-Link DPH-150SE 通話量 參考資料.
自我瞭解與自我肯定 台大哲學系教授 林火旺. 一、前言:你幸福嗎? 國人快樂分數調查: 2007 年元月,經建會委託一項 “ 國人快樂分數 ” 的調查,將近 5 成的民眾感到不快樂。如果以 10 分為滿分,超過 35% 民眾給自己 5 分,更有 5% 的人給自己 0 分,而認為自己生活非常快樂 的,只有.
第十章 脂类代谢 脂类概述 脂肪的分解代谢 脂肪的生物合成.
1 期貨契約種類及 交易實務. 2 本章內容  期貨合約的種類  期貨合約的標準化要素  期貨市場的參與者  期貨市場的交易流程  期貨市場的保證金交易實例  商品期貨  世界主要期貨市場  結語.
Introduction to BOND MARKET 債券市場概論 二版 Chapter 9 債券創新設計 薛立言、劉亞秋.
第五节 担子菌 Basidiomycete 江南大学生物工程学院. 担子菌 Basidiomycete 担子菌纲的真菌称为担子菌。 包括植物致病菌、人致病菌(新型隐球 酵母 Cryptococcus neoformans )、食用菌 (蘑菇、木耳等)。 许多能形成肉眼可见的子实体。
原生蟲與寄生蟲病害 Protozoan Diseases and Infestation 黃顯宗 東吳大學 M202 第五部份:食品與病害.
館藏目錄系統及電子資源 之整合檢索和利用 日期時間: ( 三 ) 12:10-13:20 地點:圖資館 1F J124 遠距教學教室 主講:圖資館 諮詢服務組 謝雪鶯組長 圖資館 100 學年度第 1 學期資源利用指導活動.
太阳风发电 祁磊 (生命科学院 ) 指导老师:张璞扬. 内容: 内容: 1 、太阳风简介 2 、磁流体发电简介 3 、太阳风发电具体设想及功率计算.
金太陽鸚鵡作者:魏郡萱. 金太陽鸚鵡 金太陽鸚鵡又名金色錐尾鸚鵡,牠們 的身體大部份呈黃色,不過牠們也有 綠色的飛羽。
空间天气学国家重点实验室 关于 MHD 算法的讨论 报告人:梁腾飞 单位:空间科学与应用研究中心 日期:
4.1 s平面和z平面之间的映射 4.2 稳定性分析 4.3 稳态误差分析 4.4 时域特性分析 4.5 频域特性分析 4.6 应用实例.
財務趨勢中的金融危機 國立中正大學企管系 劉亞秋教授. 現代財務管理  始自 1958  領航者  米勒教授 (Merton Miller) F1990 年諾貝爾經濟學獎得主 F  墨迪教授 ( Franco Modigliani) F1985 年諾貝爾經濟學獎得主 
第六章 RNA 的生物合成 DNA 携带的遗传信息(基因)传 递给 RNA 分子的过程称转录 ( transcription )。 在生物界, RNA 合成有两种方式:一 是 DNA 指导的 RNA 合成,此为生物体 内的主要合成方式。另一种是 RNA 指 导的 RNA 合成,此种方式常见于病毒。 转录产生的初级转录本是.
复杂物质 剖析技术.  现代分析科学中,面临的最困难课题 之一就是对复杂体系的分析。  要圆满完成一个复杂体系的全分析, 几乎囊括了全部的现代分析方法,这 就是所谓的综合分析,也简称为剖析。
5. lekce.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Čínské písmo stručná historie četnost znaků a úrovně gramotnosti
LOGO 2015 研究生新生入馆 教育讲座 品味书香 ,智慧导航 官方微信 欢迎与我们积极互动!.
理想的家居 第 6 組 – 郭啟鋒、馬勇程、彭寶堅、吳浩賢、范善達 房屋的類型 私人住宅 ( sī rén zhù zhái)
1 民 航 客 机 欣 赏 (下 集) 各国领导人专机 外国民航客机 (前:点击换页 后:自动换页 5 秒一幅) 文化传播网
Dative singular (Komu? Čemu?) after verbs: rozumět, kupovat, posílat, věřit, radit Eva chce dát Petrovi dárek. KOMU chce dát Eva dárek? Medik měří pacientovi.
Slovesa - osoba VY_32_INOVACE_15 Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
RENDAKU 連濁 /s/ → /z/ [take] + [sao] → [takezao]
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
1. LEKCE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština Je dnes středa?  Bruncvik.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
White House 美国白宫.
Enzymová kinetika.
A long time ago, in China, the Jade Emperor decided that there should be a way to measure time. He told the animals they were to compete in a race. The.
Transkript prezentace:

捷克語(一) 2012 1-3

第三課 第一單元 課文 第二單元 文法與句型 【捷文動詞的現在式Prézens českých sloves】 <課文回顧> 第三單元 會話 練習測驗 Cvičení IV

第一單元 課文 你好嗎? Jak se máš? P:Ahoj!Jak se máš? 嗨!你好嗎? J:Děkuju, dobře. 謝謝。很好。 P:Máš teď čas? 你現在有時間嗎? J:Nemám. Čas mám odpoledne. 沒有。下午我有時間。

【單字新詞 Nová Slova】 mít 有 (Vt 原形及物動詞) mít se 有+反身動詞 děkovat 謝謝 (Vi 原形不及物動詞) Jak se máš? 你好嗎? dobře 好 (Adv 副詞) teď 現在 (Adv 副詞) odpoledne 下午 (Adv 副詞) Čas 時間 (陽性名詞)

第二單元 文法與句型 【捷文動詞的現在式Prézens českých sloves】 I. II. III. 原形動詞-at 原形動詞-it, -et/ět 原形動詞-ovat dělat 做 mluvit 說 studovat 學習 1sg já 2sg ty 3sg on/ona dělám děláš dělá mluvím mluvíš mluví studuju/i studuješ studuje 1pl my 2pl vy 3ploni/ony děláme děláte dělají mluvíme mluvíte studujeme studujete studujou

I. 原形動詞-at znát 知道 čekat 等待 odpovídat 回答 já znám čekám odpovídám ty znáš čekáš odpovídáš on/ona zná čeká odpovídá my známe čekáme odpovídáme vy znáte čekáte odpovídáte oni/ony znají čekají odpovídají

II. 原形動詞-it, -et/ět prosit 請 myslet 聽 rozumět 瞭解 já prosím myslím rozumím ty prosíš myslíš rozumíš on/ona prosí myslí rozumí my prosíme myslíme rozumíme vy prosíte myslíte rozumíte oni/ony prosí myslí rozumí

III. 原形動詞-ovat pracovat 工作 děkovat 謝謝 kupovat 買 já pracuju/i děkuju/i kupuju/i ty pracuješ děkuješ kupuješ on/ona pracuje děkuje kupuje my pracujeme děkujeme kupujeme vy pracujete děkujete kupujete oni/ony pracujou/í děkujou/í kupujou/í

動詞字尾變化的ㄧ些例外 mít 有 číst 讀 psat 寫 pít 吃 mám čtu píšu piju máš čteš píšeš piješ má čte píše pije máme čteme píšeme pijeme máte čtete píšete pijete mají čtou píšou pijou

動詞字尾變化的ㄧ些例外 jít 走(用腳走) jet 走(以交通工具) jdu jedu jdeš jedeš jde jede jdeme jedeme jdete jedete jdou jedou

動詞字尾變化練習 P:Co děláš? 你在做什麼? J:Studuju a pracuju. (我)在學習和工作。 P:Co dělá Pavel? 保羅在做什麼? J:Studuje a pracuje. (他)在學習和工作。 P:Co děláte? 你們在做什麼? J:Studujeme a pracujeme. (我們)在學習和工作。

<課文回顧> P:Ahoj!Jak se máš? 嗨!你好嗎? J:Děkuju, dobře. 謝謝。很好。 P:Máš teď čas? 你現在有時間嗎? J:Nemám. Čas mám odpoledne. 沒有。下午我有時間。

練習測驗 Cvičení III 請在下列動詞前面加上相符的人稱代詞: _______ čtu. _______ studujeme. _______ mluvíte. _______ jedu. _______ pracujou.

【答案】 já čtu. 我讀(書) 。 my studujeme. 我們學習。 vy mluvíte. 你們說話。 on/ona jede. 他/她走。 oni/ony pracujou. 他們/她們工作。