 West Smethwick Enterprise – rodinné centrum  Netherton Park – mateřská škola a dětské centrum  The Butterfly – dětské centrum a jesle  Woodside Community.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Alternativní formy péče o děti
Služby péče o dítě – diferenciace péče
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
Kariérové poradenství
Hmotná nouze Mgr. Terezie Pemová.
Gastouderopvang Holandský boom hlídání dětí a jeho dopady na pečovatele Tijne Berg- le Clercq 30. listopadu 2010.
Analýza Centra ProEquality
Mateřská a rodičovská dovolená
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI  Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit  Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání 
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
P.
Modelové příjmové situace rodin s malými dětmi při vstupu pečujícího rodiče na trh práce Robert Jahoda VUPSV, v.v.i.
Rozdíly a interakce veřejné služby a dobrovolnické služby Mgr. Petr Beck Odbor rodiny a dávkových systémů Ústí nad Labem
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Různé role zástupce ředitele školy
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Potřeby jeslí Mgr. Martina Mandáková. Historické shrnutí Výchova, vzdělávání a péče o děti do tří let v institucionálních zařízeních má v našich podmínkách.
SOCIÁLNÍ POLITIKA – 3. nástroj hospodářské politiky – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Zdravotnické zařízení městské části Praha 4 mezinárodní projekt Péče o děti jako mezigenerační most CZ.1.04/5.1.01/
Studijní obor: Sociální činnost
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština) 5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4,
Individuální výchovný plán
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Návrh zákona o podpoře rodin s dětmi
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Stávající stav Normativní financování (rozpočet na mzdy pedagogů je určován podle počtu dětí, stejně jako počet pedagogů na určité množství dětí) 112.
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Program Mládež v akci. Program MLÁDEŽ V AKCI Největší grantový program na podporu volnočasových aktivit Podpora a rozvoj neformálního vzdělávání Propagace.
Právo sociálního zabezpečení J.Kožiak. Předmět úpravy  Pojem Právní odvětví, které upravuje pomoc občanům v tíživé společenské situaci z veřejných zdrojů.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
P. VZDĚLÁVACÍ KURZ ASISTENTKA V PŘEDŠKOLNÍ PÉČI Lenka Hrkľová Odborná garantka mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
SOS dětské vesničky.
OSVČ – zdravotní pojištění 2014 Každý občan ČR a cizinec s přechodným či trvalým pobytem v ČR musí být zdravotně pojištěn Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Logopedická třída MOTÝLCI
Výzvy a další cesta pro dětské služby v Maďarsku Rodičovská péče o děti a politika zaměstnanosti „Kolize nebo komplementarita?" Praha, 5. -
Projekt dětská skupina MOTÝL
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová. Společnost a dítě  Postavení dítěte = postavení dospělého  ( stvrzeno Úmluvou o právech dítěte 1989 )  Národní politika.
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
Systém sociálního zabezpečení Úvod. Používané zkratky ÚP – úřad práce OSVČ – osoba samostatně výdělečně činná OBZP – osoba bez zdanitelných příjmů ČSSZ.
Konference SLAĎOVÁNÍ PRACOVNÍHO, RODINNÉHO A SOUKROMÉHO ŽIVOTA: VÝZVA SOUČASNOSTI 3. února 2015.
Šluknovsko – dopady migrace na život v obcích 09/2011 Volfová Hana, Kafková Jiřina.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Organizace předškolního vzdělávání
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Novinky v předškolním vzdělávání
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Wroclaw 2. –
Pracovní stáž Malta 2019.
Transkript prezentace:

 West Smethwick Enterprise – rodinné centrum  Netherton Park – mateřská škola a dětské centrum  The Butterfly – dětské centrum a jesle  Woodside Community school and Children‘s centre – dětské centrum a škola  Priority Family Centre - rodinné centrum  Murray Hall Community Trust – dobrovolnická organizace  PERTEMPS – úřad práce

 Celá oblast Birminghamu a okolí (tzv. West Midlands County) je z celé Velké Británie zasažena nejvíce chudobou, nevzdělaností a nezaměstnaností.  Jedná se o tzv. Black Country Area – silně průmyslová oblast.  Na počátku 50. let 20. století příliv imigrantů z Asie a Afriky z důvodu snadného získání pracovního místa bez nutnosti znalosti anglického jazyka a vzdělání (po 2. světové válce probíhala obnova celé Anglie a z této oblasti pocházela většina surovin k nové výstavbě země).

 Na přelomu 70. a 80. let však došlo k uzavření dolů a továren. Imigranti již měli britské občanství a navíc vybudované rodinné zázemí, proto zůstali v zemi dodnes. Většina z nich neumí anglicky, nemá vzdělání a žije z dávek státní sociální podpory.  Děti a vnuci těchto přistěhovalců jsou velmi často ve stejné situaci.  To způsobuje v oblasti Black Country Area vysoké procento nezaměstnanosti (30 – 40%, v extrémních případech až 60%, přitom průměrný stav nezaměstnanosti v zemi je 12%).

 Štědře nastavený sociální systém v Anglii umožňuje těmto lidem celkem slušně žít a bohužel je nemotivuje ke změně. V dnešní době již 3. generace žije v Anglii bez znalosti jazyka a bez práce.  Navíc systém sociální podpory je velmi štědrý k mladým matkám. Nezřídka proto dochází k tomu, že dívka má dítě ve věku 14 let. Tím je často řešeno finanční zajištění celé rodiny.

Peněžitá pomoc v mateřství  Prvních 6 týdnů = 90% platu  Následujících 33 týdnů = Ł136.78/týdně Rodičovský příspěvek – 13 týdnů neplacené volno

Minimální mzda  Do 18 let Ł3.68/h  Do 21 let Ł4.98/h  Od 21 let Ł6.19/h

1) Platili řádné národní pojistné  let = až 56.25Ł/týdně  Od 25 let = až 71Ł/týdně 2) Neplatili dostatečné pojistné + nízké příjmy  Jednotlivec pod 25 let / samoživitel do 18 let = až 56Ł/týdně  Jednotlivec starší 25 let / samoživitel od 18 let = až 71Ł/týdně  Pár, oba starší 18 let = až Ł/týdně Pokud projevují registrované osoby na úřadu práce aktivitu, mohou dostávat podporu v nezaměstnanosti neomezenou dobu.

OFSTED = kontrolní, nezávislý a nestranný úřad. Dohlíží na dodržování standardů v organizacích, které se starají o děti a mládež a dále na osoby, které poskytují vzdělání a učí nové dovednosti studenty a děti všech věkových kategorií (

Výběrová kritéria pro přijetí dítěte do školky:  Sociálně slabší rodiny  Děti se speciálními potřebami  Bydliště

Počet pracovníků v mateřských školách na počet dětí dle věku dětí :  do 2 let = 3 děti  Do 3 let = 4 děti  Nad 3 roky = 8 dětí

Teacher – učitel Vysokoškolsky vzdělaný pracovník, jehož hlavní náplní práce je příprava a kontrola realizace individuálních a skupinových plánů dětí. Není ve všech organizacích.

Nurse – sestra, ošetřovatelka Středoškolsky vzdělaný pracovník, jehož pracovní náplní je přímá práce s dětmi, realizace individuálních a skupinových plánů dětí. Úzce spolupracuje s učitelem.

Child Minder – chůva (pečovatelka) Nutná registrace v organizaci OFSTED. Stejně vzdělaný pracovník jako sestra, tedy středoškolské vzdělání (kvalifikace chův pro děti ve věku 0–5 let, 5–let, 14–18 let). Ve Velké Británii vychází péče o dítě levněji při využití chůvy, než při umístění dítěte do kolektivního zařízení.

 Personál MŠ často doplňují dobrovolníci z řad rodičů a prarodičů dětí. Práce dobrovolníků se po určité době může změnit na práci placenou, někteří rodiče dokonce absolvují rekvalifikační kurzy nebo si dodělávají vzdělání.

Další fakta:  Děti nesmí být bez dozoru dospělé osoby do 14 let (ani během nemoci či jednodenních prázdnin).  V některých MŠ nemají děti prostor vyhraněný ke spánku (ani postýlky či matrace) a do „spací zóny“ chodí spát individuálně dle své potřeby.

Další fakta:  Děti mohou chodit ven na zahradu MŠ dle své potřeby – učitelky jim pomohou s oblékáním a svlékáním (vždy min. 1 učitelka venku dohlíží na děti).  Děti chodí po celou dobu svého pobytu v MŠ obutí v botách, ve kterých přijdou (např. i holinách).  V Británii se řídí heslem „Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení.

Další fakta:  V zařízeních předškolní péče jsou velmi často používány piktogramy.

 Tvořeny ve spolupráci učitelky, sestry a rodičů dětí.

 Informace o plnění individuálního plánu dětí je k dispozici pro všechny zúčastněné osoby. Rodiče tedy průběžně ví, jaké dovednosti si jejich děti v MŠ osvojují

 Docházka dětí do mateřské školky (Nursery school) není ve Velké Británii povinná. Ve školkách je poskytována péče o děti od 3 měsíců do 5 let věku.  Péči o děti do 3 let věku zajišťují pouze nestátní mateřské školy.

 V námi navštívené oblasti je rodičům nabízena bezplatná 15 hodinová docházka dítěte ve věku 2 – 3 roky do MŠ. To má rodiče motivovat k umístění dítěte do MŠ a zajistit tak jeho lepší socializaci a vzdělání. Současně to umožňuje snáze odhalit případné sociálně patologické jevy v rodině, které bohužel nejsou v této oblasti výjimkou.

 Děti od 3 do 5 let mají možnost navštěvovat státní mateřské školy (statemaintained nursery schools), školy při základních školách (nursery clasess), soukromé mateřské školy (nurseries) a nebo různé neformální skupiny (pre–school playgroups) provozované většinou rodiči.

 Zákon z roku 1944 stanovuje v Británii tři stupně vzdělávání. Základní (primary), druhý stupeň (secondary) a vzdělání dospělých. Do škol chodí děti od 5 do 16 let, od 16 do 18 navštěvují tzv. college, nebo dokončují secondary school. A to vše zdarma.  Základní školní docházka trvá 11 let. Dále vzdělání není povinné.

 Školky a školy v námi navštívené oblasti úzce spolupracují se státní policií. To má v dětech již od nízkého věku budovat vědomí, že policie je přítel. Policista, který je k dané škole či školce přidělen, je s dětmi v úzkém každodenním kontaktu, organizuje pro ně volnočasové aktivity a lépe tak může odhalit kriminální či patologické aktivity.

 Ceny za MŠ jsou ve Velké Británii velmi vysoké.  Pro sociální rodiny by byly mnohdy bez nabídky 15 bezplatných hodin týdně zdarma nedostupné.

 V oblasti West Midlands County je předškolní péče většinou zajišťována organizacemi, které sledují dítě od jeslí až po ukončení povinné školní docházky. Zajišťují i zdravotní péči a v případě nutnosti dokáže organizace zajisti i péči sociální. Pro rodiče, kteří neumí anglicky nebo jim chybí základní návyky (hygienické, výchovné apod.) poskytují vzdělávací či rekvalifikační kurzy, nebo dokonce péči o nehty a vlasy pro matky umístěných dětí.

 Sami pracovníci organizací vyhledávají a oslovují rodiče dětí a motivují je k umístění dítěte do MŠ. Docházejí k nim přímo do domácností.  Často rodičům pomáhají nejen s výukou anglického jazyka, ale i se zjišťováním, zda mají nárok na státní podporu a v jakém rozsahu.

 Většina financí, s kterými organizace hospodaří, pochází ze zdrojů loterie, které tyto organizace provozují.  Otázkou zůstává, zda je toto řešení ideální. Může v oblasti způsobovat vysoký výskyt gamblingu.