SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Advertisements

Neurózy, psychózy, rané poruchy
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
Pozitivní hodnocení sebe
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
Psychické stavy.
PSYCHICKÉ JEVY.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
Psychohygiena seniora
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
AUTOR: MGR. JAROSLAVA SUCHÁ, ZŠ A MŠ ŠVIHOV
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
OSOBNOST.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Sebepoznávání a sebepojetí 6. ročník
Rozdíly mezi osobnostmi
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
obecně, prožívání a chování
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
CHARAKTER Karolína Hejmová.
Psychologie osobnosti
Vůle.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
Tekuté krystaly DANIEL TOMEK. Co to jsou tekuté krystaly? Jsou to jakési částečky hmoty mající optické vlastnosti jako kapalina a zároveň elektromagnetické.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Chyby při vnímání druhých lidí
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Agrese a agresivita.
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Sebepoznání a sebepojetí
MOTIVACE.
ANTROPOMOTORIKA.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Temperament, charakter, motivace
Náročné životní situace
Transkript prezentace:

SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk

SEBEVĚDOMÍ sebereflexe vědomí vlastní ceny, kvalit a schopností, víra v ně a v budoucí výkony lidská schopnost sebereflexe je předpokladem odpovědnosti - jen proto, že je člověk schopen o vlastním jednání přemýšlet a sám je hodnotit, mohou se i ostatní na toto jeho hodnocení spolehnout a uznat jej jako odpovědnou, a tudíž i svobodnou osobu

hodnocení vlastních nedostatků SEBEKRITIKA hodnocení vlastních nedostatků

SEBEPOJETÍ vyjadřuje postoje a očekávání, která jedinec chová vůči sobě samému, jak vidí sám sebe (představa sebe sama) vytváří se po celý život již od prenatálního období v sociálních interakcích (působení jedince nebo skupiny na jiného jedince nebo skupinu) důležitými součástmi jsou sociální srovnání a zpětná vazba

4 OBRAZY SEBE SAMA subjektivní JÁ – jak člověk vidí sám sebe v současné době zrcadlové JÁ – jak mě vidí druzí lidé reálné JÁ – jaká je skutečnost ideální JÁ – jaký bych chtěl být, kým bych se chtěl stát

uvědomění si zvláštností v průběhu vlastního prožívání a chování SEBEPOZNÁNÍ uvědomění si zvláštností v průběhu vlastního prožívání a chování snaha porozumět způsobu svého chování, prožívání životních situací, svým náladám

VŮLE záměrné, vědomé úsilí směřující k dosažení cíle soubor vlastností osobnosti souvisejících se sebekontrolou vlastnosti podmíněné vůlí člověka - volní vlastnosti: iniciativa, samostatnost, důkladnost, rozhodnost, cílevědomost, vytrvalost, odpovědnost, rozvážnost, spolehlivost, sebeovládání, zásadovost, svědomitost, sebekázeň, sebekritičnost volní vlastnosti pomáhají při překonávání překážek k dosažení určitého cíle, formují se v průběhu života zejména pod vlivem výchovy

snaha člověka změnit svou povahu SEBEVÝCHOVA snaha člověka změnit svou povahu

SEBEREGULACE plánování změn chování na základě zjištěných rozdílů mezi chováním a normou

SEBEHODNOCENÍ výsledek vyhodnocování kladů i nedostatků, které jedinec dělá o sobě měla by z něj vyjít snaha lépe se ovládat a zdokonalovat své jednání

chování je vnějším projevem duševního života (psychiky) člověka PROJEVY CHOVÁNÍ CHOVÁNÍ = aktivita jednotlivce, kterou může pozorovat druhá osoba nebo ji mohou zachytit přístroje, vzniká v interakci člověka s jeho přírodním, a zejména společenským prostředím, na základě chování usuzujeme nejen, co člověk prožívá, ale též jaké má vlastnosti aktivitou jednotlivce, označovanou jako jeho chování, rozumíme: a) reakce - činnost svalů a žláz s vnitřní sekrecí fungujících na vrozeném (nenaučeném) základě, jsou to nejjednodušší projevy chování zahrnující nepodmíněné reflexy a instinkty b) odpovědi - činnost svalů a žláz s vnitřní sekrecí fungujících na naučeném (nikoli vrozeném) základě, jsou to složitější projevy chování založené na osobní zkušenosti, zahrnují zejména všechny návyky a zvyky člověka, při odpovědích se uplatňuje množství psychických funkcí (např. paměť, myšlení) c) jednání - všechna činnost, kterou člověk vykonává uvědoměle, představuje nejsložitější projevy chování, projevují se v něm psychické funkce (myšlení, řeč, rozhodování) a vlastnosti člověka d) vnější výrazy - změny tváře (červenání, blednutí, mimika), vegetativní změny (např. zrychlení, zpomalení nebo zastavení dýchání, změny tepu, pocení) a pantomimika (např. gestikulace, pohyby a projevy útoku v zlosti, útěky ze strachu) vyvolané prožíváním, jsou doprovodnými jevy zejména reakcí a odpovědí e) řeč - řečová aktivita (verbální chování), kterou může člověk nejvýrazněji a nejpřesněji projevit své prožívání chování je vnějším projevem duševního života (psychiky) člověka

ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Sebereflexe http://cs.wikipedia.org/wiki/Sebepojet%C3%AD http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFle_(psychick%C3%A1_vlastnost) http://cs.wikipedia.org/wiki/Voln%C3%AD_vlastnosti http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a-zivotni-styl/nase-zdravi/22428-nizke-sebevedomi-vam-zkazi-zivot http://www.sebevedomi-zvyseni.cz/ http://studentka.sms.cz/index.php?P_id_kategorie=7630&P_soubor=%2Fstudent%2Findex.php%3Fakce%3Dprehled%26ptyp%3D%26cat%3D49%26idp%3D%26detail%3D1%26id%3D3168%26view%3D1%26url_back%3D