JAK SE UČÍ V ANGLII BEXHILL HIGH SCHOOL
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM V ANGLII Jedenáctiletá povinná školní docházka Primary School – věk 5-11 let / Year 1-6 Secondary School – věk 11-16 / Year 7-11 General Certificate of Secondary Education (GCSE) College – věk 16-18 let A-levels (maturita)
BEXHILL HIGH SCHOOL
ROZVRH HODIN 8.30 – 11.30 Session 1 11.30 – 14.30 Session 2 30 min pauza v každé session Učitelé – učí dvě session denně, třetí na přípravu Žáci – třikrát týdně do 17.00 „Vše dělat ve škole“
V jedné třídě 90 žáků Tým tří učitelů Teacher assistants
DRESS CODE Učitelé – skromné, profesionální oblečení, odpovídá roli ve škole, muži musí nosit kravatu, ženy nesmí mít holé nohy a otevřené boty, tetování a piercing jen na místech, která nejsou na očích, ne extravagantní účes, make-up, oděv, …
DRESS CODE Žáci – školní uniforma (mikina, tričko) + černé formální kalhoty (ne džíny, bokovky, příliš těsné) / černá sukně bez rozparků 2“ pod/nad kolena Mohou mít nenápadné náušnice a hodinky Jen přírodní barva vlasů, neviditelný make-up, ne falešné nehty, řasy, příčesky, …
BUDOVA ŠKOLY 15 učeben (+ 60 netbooků v každé učebně) Sportovní hala Divadlo Místnost pro výuku tance Galerie a výtvarná dílna Vědecké laboratoře Počítačová místnost Food technology Design a Technology Posilovna Heart Space
KEY STAGE 4: YEAR 7-8 Culture & Communication + Well Being DISCOVERIES – matematika, věda, technologie 30 min matematika na začátku (cca 8 příkladů) 2 hod – Investigation (např. naučit se pracovat s programem; zjistit, jak co funguje; přijít na vztah mezi něčím, …)
T-TOTALS INVESTIGATION Síť 10x10 Tvar písmene T Najít vztah mezi spodním číslem a součtem všech čísel v T Otočení tvaru T Jiné rozměry sítě Posun o vektor
KEY STAGE 5: YEAR 9-10 „Normální“předměty, půlení session Math – teoretická část, procvičování, příprava na GCSE (Year 11) Triple Science – biologie, chemie, fyzika Rozdělení podle úrovně znalostí GCSE Physics – teoretická a praktická zkouška
Praktická část Hypothesis: „The rate at which a container of water cools depends upon the surface area of the water exposed to the open air.“ Prozkoumat dva zdroje informací Určit veličiny, které budou měřit, měnit Popsat metodu, rizika, pomůcky Zasadit do kontextu, použití v běžném životě Graf, tabulka s naměřenými hodnotami
PŘÍPRAVA UČITELŮ C:\Users\Bara\Desktop\LIGHT.doc C:\Users\Bara\Desktop\LIGHTPpres.doc
MOJE PRÁCE VE ŠKOLE Pomoc s pokusy Vysvětlování látky menším skupinám Individuální pomoc Pomoc dětem se speciálními potřebami, nadaným a pomalejším dětem Vymýšlení aktivit „navíc“
POSTŘEHY Ignorování SI jednotek Znak násobení „x“, 1 a 7, desetinná tečka Čínská metoda, Autobusová zastávka Vysvětlování mezi žáky Hlavní téma semestru Dlouhá vyučovací doba, plýtvání časem Samostudium Sebehodnocení Tleskání