POSTAKVIZIČNÍ INTEGRACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Finalizace akvizičního procesu
Vize, Strategie, Cíle.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Listopad 2013 Příprava a proces vstupu zahraničního investora.
DOBRÁ STRATEGIE PRODEJE FIRMY PARDUBICE, JIŘÍ SLEZÁK.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Úvod do podnikových financí
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Nauka o podniku Seminář.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Předmět: Řízení podniku 1
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zpětné vyhodnocení akvizice Lucie Konečná 2009/ /2010.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Zpětné vyhodnocení akvizice
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Prosperita organizace
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Život na dluh…aneb zadluženost českých domácností
Plánovací proces a druhy plánování
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Poradenství v obecném řízení
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Obsah A. Due diligence I. Základní vymezení II. Vymezení zadání
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 14: Spojování podniků. Zánik podniků 1. Formy spojení podniku 2. Motivy fúzí a akvizic 3. Strategie podniku a akviziční strategie 4. Ocenění podniku.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Ekonomika malých a středních podniků
AKVIZICE V ZEMĚDĚLSTVÍ
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

POSTAKVIZIČNÍ INTEGRACE Pavel Novák N85 FSV ČVUT

Obsah prezentace Opakování Post akviziční integrace Integrace z hlediska systému řízení: Způsoby (formy) integrace Kulturní integrace Vyhodnocení akvizice

Restrukturalizační doporučení (post-akviziční opatření) Procesy akvizice Monitoring trhu a sběr informací Provedení finanční a právní prověrky společnosti (Due Diligence)   Stanovení hodnoty (tržní ocenění) Akviziční vyjednávání a převzetí společnosti investorem Restrukturalizační doporučení (post-akviziční opatření)

Po kupní smlouvě a zaplacení Nejobtížnější: Integrování koupeného podniku do podniku kupujícího Pokud se nepodaří koupenou firmu integrovat v rámci stávající organizace akvizitora, jsou vynaložené finanční prostředky ztracenou investicí. Bez náležité integrace kupované firmy není možné dosáhnout předpokládané synergie Nutné mít: Predbežný postakvizicní plán by mel být vytvořen již před fází vyjednávání s vlastníky kupovaného podniku.

Post – akviziční integrace Dvě rozhodující roviny integrace: 1) integrace z hlediska systému řízení 2) kulturní integrace

Integrace z hlediska systému řízení: Okruhy problémů stanovení hodnoty manažerského know-how rozhodnutí, zda kupovanou firmu integrovat do stávajících organizačních struktur, či zachovat samostatnou získání loajality zaměstnanců kupované firmy co nejrychlejší i realizace strategie, to závisí i na tom, jak se strategií management identifikuje Integrace po stránce organizační – mohou vzniknout těžkosti (viz graf.)

Integrace v rámci systému řízení:

Integrace v rámci systému řízení: finanční a funkční synergii je možno uplatnit ihned na organizační úrovni – nejdříve dissinergie Je nutné udržet činnost na dosavadní konkurenceschopné úrovni a věnovat mnoho pozornosti novým činnostem a obchodům Při rychlé rychlém zvládnutí – efekty synergie vysoké x Při několika navazujících akvizicích – kumulace dissinergií

Integrace z hlediska systému řízení: finanční a funkční synergii je možno uplatnit ihned na organizační úrovni – nejdříve dissinergie Je nutné udržet činnost na dosavadní konkurenceschopné úrovni a věnovat mnoho pozornosti novým činnostem a obchodům Při rychlé rychlém zvládnutí – efekty synergie vysoké x Při několika navazujících akvizicích – kumulace dissinergií

Způsoby (formy) integrace: a) Holding Nejvolnější způsob integrace Nedochází k organizační integraci Jednoduché x nezískáme organizační synergie b) Základní obchod s autonomními dceřinými společnostmi Ty se zaměřují na jiné činnosti než základní obchod c) Integrované podnikatelské okruhy Ty jsou na sobě nezávislé d) Zcela integrovaný podnik Akvizované podniky jsou soustředěny ve strategických skupinách (GE)

Způsoby (formy) integrace: Výhoda – ponechat podnik po čas jako autonomní jednotku Jednoduchost Omezení kulturního šoku Rychlý návrat k dennímu pořádku Jasná odpovědnost Žádné zbytečné iluze o synergiích Možnost provádět desinvestice Důležitou součástí je zajištění odpovědného managementu (rozdělit odpovědnost, postarat se o pobídky). Ideální je mít všechny potřebné pracovníky k dispozici.

Kulturní integrace: Zdánlivě nepodstatná část, ale důležitá Úspěšnost podniku je závislá na mezilidských vztazích Požadavky na manažery: Taktnost Trpělivost Přesně vědět co od akvizice očekávat Ochota a čas se seznámit s novým prostředím společnosti Ne každý manažer je schopen tuto roli zvládnout.

Vyhodnocení akvizice: Provádí se s časovým odstupem Hlavní důvody: Zda byla naplněna očekávání spojená s převzetím firmy Poučit se z chyb pro další akvizice V případě že akviziční předpoklady nebyly naplněny  korekce

Vyhodnocení akvizice: V případě že nedošlo k naplnění přínosu (mylné předpoklady, změna dlouhodobé strategie) z transakce  prodej převzatého podniku (divestiture) Důležité zvážit – ztráty z držení mohou převýšit ztrátu danou prodejem za nižší cenu oproti nákupu

5 zásad pro úspěšnou integraci Akvizice je úspěšná jen tehdy, je li kupujícímu jasné, co je schopen kupovanému poskytnout (ne naopak) Úspěch závisí na kulturní shodě nebo alespoň příbuznosti Akvizice nemůže být úspěšná při velkých rozdílech v temperamentu. Nelze spojit obchod s knihami s obchodem a televizemi. Do roka je třeba dát podniku nové vedení Příjmy manažerů je potřeba v dohledné době upevnit tak, aby vznikl pocit osobních výhod.

Literatura Miloš Mařík, Jan Dědič: „Akvizice a oceňování majetku“, VŠE v Praze, Fakulta Mezinárodních vztahů, 1994 Šárka Chadtová: „Fúze a akvizice a jejich význam pro současnou etapu rozvoje národních i nadnárodních finančních trhů“, Diplomová práce, VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s., Praha 2009 Autoreferát: Fůze a akvizice jako nástroj růstu a restrukutralizace podniku, https://webhosting.vse.cz/ekisl/prace/Kusak.pdf, dne 16.11.2009. Eva Kislingerová a kol. : „Manažerské finance“, Beckova Edice Ekonomie, C.H.Beck, Praha 2004, ISBN 80-7179-802-9