32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní druhy- procvičování ohebných sl. druhů- 1-5
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
Podmět (Po) - opakování
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Věta jednoduchá- souvětí
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zjišťují co je poměr v matematice.. Speciální.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Základní větné členy - podmět
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura   Tematický okruh, téma Skladba, základní větný člen, podmět, slovní druhy Autor, datum vytvoření Mgr. Monika Nademlejnská, 10. 11. 2011 Jazyk český Očekávaný výstup Žáci si upevní učivo o podmětu pomocí prezentace, seznámí se s druhy podmětu( všeobecný) a sami se pokusí rozlišit, čím bývá podmět vyjádřen Speciální vzdělávací potřeby ne Klíčová slova Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, sešit, psací potřeby, pastelky Druh interaktivity Výklad , aktivita žáků, samostatná práce Cílová skupina 7. ročník, 12 – 13 let Stupeň a typ vzdělávání 2. stupeň ZŠ Potřebný čas 30 min Řešení ano Celková velikost 333 kB Zdroje vlastní Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

PODMĚT Metodický pokyn: Žáci si zopakují, co znají o podmětu z nižších ročníků. Zaměří se hlavně na to, jakým slovním druhem bývá ve větě vyjádřen. Upevní si učivo o druzích podmětu názornými příklady. Zopakují si, že podmět může být vyjádřený, nevyjádřený a seznámí se všeobecným podmětem. Samostatně vyhledají ve větách podměty a určí, čím jsou vyjádřeny. Rozlišují podmět nevyjádřený a všeobecný. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

přísudek o něm něco tvrdí, vypovídá ptáme se na něj 1. pádem KDO, CO? PODMĚT – PO - základní větný člen přísudek o něm něco tvrdí, vypovídá ptáme se na něj 1. pádem KDO, CO? bývá vyjádřen: podstatným jménem (Maminka žehlí.) přídavným jménem (Mladší pracují na zahradě.) zájmenem (Někdo zvoní.) infinitivem ( Dokončit okopávku je důležité.) i dalšími slovními druhy Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Holý – není rozvit jiným slovem Maminka žehlí prádlo. DĚLENÍ: Holý – není rozvit jiným slovem Maminka žehlí prádlo. 2. Rozvitý – význam podmětu bývá blíže určován, zpřesňován Naše maminka Jana žehlí prádlo. 3. Několikanásobný – skládá se z několika členů Maminka a Adéla žehlí prádlo. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Vyjádřený – je přímo ve větě Petr přišel domů pozdě. b) Nevyjádřený - není přímo ve větě - bývám jím mluvčí (1.os), posluchač (2.os) - můžeme ho doplnit ze souvislosti (3.os) Viděl jsi ten film? (TY) Už to umím. (JÁ) c) Všeobecný – nedovedeme ho jednoznačně doplnit - víme, že se týká několika lidí (neumíme je pojmenovat) - vyskytuje se v rčeních a přirovnáních. Co dávají dnes v televizi? Hlavou zeď neprorazíš. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Vypište podměty a určete, jakým slovním druhem jsou vyjádřeny. Nízká stavení zakrývaly stromy. stromy – podstatné jméno 2. Všichni si mysleli totéž. všichni – zájmeno 3. Nemocný přijel k lékaři na kontrolu. nemocný – přídavné jméno 4. Ti dva jsou nerozluční přátelé. dva – číslovka 5. Už mě nebaví uklízet každý den. uklízet – infinitiv Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

V neděli jsme byli na výletě. nevyjádřený Rozhodněte, v kterých větách je podmět známý, ale nevyjádřený, a v kterých je všeobecný. V neděli jsme byli na výletě. nevyjádřený 2. Jak si usteleš, tak si lehneš. všeobecný 3. Dívali jsme se na televizi. 4. Dávali pěkný film. 5. Hlásili to v rozhlase Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace