Téma hodiny: Problémy Afriky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nedostatek pitné vody Autoři : Vošterová, Nováková, Petrák.
Advertisements

Přelidnění planety.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ OBŽIVA A MIGRACE
Problém hladu a podvýživy
Nedostatek potravy Jakub Průdek Kateřina Pužejová Adéla Chloubová
Sociální problematika světa
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Turecko a Zakavkazská oblast. Studenti se rozdělí.
Téma hodiny: Severní Afrika
Téma hodiny: Spolková republika Německo
Téma hodiny: Afrika – národní parky
AUTOR: MgF. Ing. Petr Fiala ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Čína. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny,
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní a Střední Amerika – Obecně SG. Studenti se rozdělí.
Téma hodiny: Afrika FG Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
NIKAZAM „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové spolupráce a managementu přírodních zdrojů v zemích třetího světa“ ,
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ON Anotace: Seznámit žáky s problematikou Ročník:
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Vietnam.
Globální svět.
Ekologické problémy Společenské problémy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Ekologické problémy Společenské problémy
PROBLÉMY AFRIKY.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Výživa a potraviny Metabolismus člověka Obrázek:
Téma hodiny: Severní Evropa
Ohrožování základních složek biosféry
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Téma hodiny: Lucembursko
Téma hodiny: Belgie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Problémy současné Afriky
Téma hodiny: Západní Evropa
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Téma hodiny: Střední Evropa
Téma hodiny: Západní Afrika
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Albánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
Téma hodiny: Dánsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2. Anotace: Seznámení se státem severní Evropy, jeho přírodními a socioekonomickými.
Černá Hora Téma hodiny: Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Východní Afrika
Globální problémy - Politická ekonomie Úvod do mezinárodních vztahů 2011.
AFRICKÉ SLUMY SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY AFRIKY
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Globální problémy soudobého světa Mgr. Marie Mikulcová.
PROBLÉMY AFRIKY. chudoba války nemoci voda vegetace hlad negramotnost.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
CELOU PREZENTACI I PDF PODOBU NALEZNETE NA
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Lidstvo - problémy demografické problémy jako součást problému globálních 1) vyplývající 2) související.
Globální problémy lidstva
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_ZE6-19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Téma hodiny: Oceánie + Nový Zéland – opakování formou kvízu
GLOBALIZACE.
Téma hodiny: Nový Zéland
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Téma hodiny: Problémy Afriky Předmět: Zeměpis Ročník: 2. Anotace: Současné problémy světa a jejich projevy v Africe, problém globálního oteplování, problémy výživy, zaostalosti, vody, existuje řešení. Klíčová slova: problémy světa - Afriky, výživa, voda, oteplování, nemoci Autor: Mgr. Petr Dušek Datum vytvoření: 2.9. 2013 Škola – adresa: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, Komenského 3

AFRIKA SOUČASNÉ PROBÉMY

Globální problémy - vznikají vědomým lidským přetvářením okolního prostředí - vznikají následkem rozvoje lidské společnosti - vytvářejí hrozbu celému lidstvu http://www.national-geographic.cz/ http://stephenleahy.net//

oteplování planety ------ „SKLENÍKOVÝ EFEKT“ Globální oteplování oteplování planety ------ „SKLENÍKOVÝ EFEKT“ tání ledovců, zaplavení přímořských oblastí, sušší podnebí v pouštních oblastech -----„DESERTIFIKACE“ = rozšiřování pouští ---------------------úhyn zvířat a rostlin http://geologie.vsb.cz/

Demografický problém vysoká porodnost a snižující se úmrtnost důvody:nízká gramotnost, špatná sociální a zdravotní situace, nedostatečná informovanost - vzdělání následkem je chudoba, hlad, migrace, nemoci nejzávažnějším onemocněním obyvatel Afriky je AIDS a další infekční onemocnění http://genderinpopculture.wordpress.com/

HIV - http://www.glogster.com/

Problém vody voda je pro člověka nepostradatelná tekutina 97% vody je v oceánech, který je intenzivně využíván a současně znečišťován( únik ropy, jaderný odpad….) hlavní problém vody pevnin je její NEDOSTATEK (1/3 populace světa) a znečišťování, je zdrojem konfliktů mezi státy a stane se strategickým problémem světa!!!!!!!!!!!! http://janetnewenham.wordpress.com/

Problém výživy - nejhorší situace je v tropické Africe (150 ml hladových) na světě pak 500 000 000 a 1 mld. trpí nedostatkem potravy Aktuální hlad: příjem energie je menší než výdej Chronická podvýživa: trvale nedostatečný energetický příjem způsobuje náchylnost k nemocem. Specifický hlad: jednostranná skladba stravy, postrádá zejména živočišné bílkoviny, vitamíny, tuky, minerální soli http://arabiangazette.com/ http://www.novinky.cz/

V rozvojových zemích umírá hladem ročně až 20 000 000 (asi 38 za minutu) z toho je 75% dětí (přibližně 28 za minutu) kolem 70 zemí není schopno zabezpečit své obyvatelstvo výživou a jsou odkázáni na dovoz potravin, to prohlubuje jejich zadluženost, proto je jim poskytována bezplatná potravinová pomoc http://s-w-e-e-t-d-i-a-r-y.blog.cz/

Problém zaostalosti Země nejméně rozvinuté, neustále jich přibývá!!! - velmi nízký HDP/ 1 obyvatel (Etiopie, Kongo – 100 $) - nízký podíl průmyslu na HDP - malý podíl gramotných dospělých ( méně než 50%) http://nreusch.wordpress.com/

Existují možnosti řešení?

Použité zdroje: ANDĚL, J., MAREŠ R. (1999): Starý svět – Asie, Afrika. Encyklopedický přehled zemí. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 293 p. NATIONAL-GEOGRAPHIC [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://www.national-geographic.cz/detail/reportaz-psana-na-skladce-aneb-kena-kde-jsou-sloni-leda-tak-v-igelitu-6379/ STEPHENLEAHY [online]. [cit. 2013-22-8]. Dostupné z WWW: http://stephenleahy.net/2012/01/19/toxic-pollution-shortens-lives-by-more-than-a-decade/ GEOLOGIE [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://geologie.vsb.cz/jelinek/tc-global-oteplovani.htm GENDERINPOPCULTURE [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://genderinpopculture.wordpress.com/ SWEETDIARY [online]. [cit. 2013-2-9]. Dostupné z WWW: http://s-w-e-e-t-d-i-a-r-y.blog.cz/1107/zachrante-deti-v-afrike ARABIANGAZETTE [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://arabiangazette.com/billion-children-risk-malnutrition-report/ JANETNEWENHAM [online]. [cit. 2013-2-9]. Dostupné z WWW: http://janetnewenham.wordpress.com/tag/water/ NOVINKY [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://www.novinky.cz/ekonomika/281016-kazdy-osmy-clovek-na-svete-trpi-hladem-tvrdi-osn.html NREUSCH,WORDPRESS [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://nreusch.wordpress.com/2009/03/24/war-journalism/starving-african-children-aids/ GLOGSTER [online]. [cit. 2013-29-8]. Dostupné z WWW: http://www.glogster.com/jennii15/hiv-aids-in-africa/g-6mv0cpo7o3o2ctlmdp4mda0