Život.  Jeho otec byl lékárník.  Kvůli finančním potížím jeho rodiny, nemohl Hanz chodit do školy. Učil se sám z knih.  Ve 12. letech pomáhal svému.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Škola a sport
Advertisements

Nicola Tesla století.
PROČ SE UČÍM FYZIKU? O čem fyzika je?
Albert Einstein.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Luigi Galvani 9. září 1737–4. prosince 1798.
Elektrický obvod a jeho části
GALILEO GALILEI 15.února 1564 Pisa - 8.ledna 1642 Arcetri
Francouzský fyzik a matematik
Georg Simon Ohm ( století).
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
ELEKTROMAGNETICKÁ INDUKCE.
Wilhelm Conrad Röntgen
Na konci jsou obrázky. ◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze.
Christian Andreas Doppler
FY_076_Elektrický proud v kovech_ Elektrický proud
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Elektrický obvod V..
James Prescott Joule Narozen 24. prosince 1818, Salford
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Významné osobnosti fyziky a chemie
Narozen Zemřel Anglický fyzik
Michael Faraday Ivo Vidlička Fyzika 9.B.
Antoine Henri Becquerel
Významné osobnosti fyziky a chemie
OTTO WICHTERLE -Narodil se: v Prostějově
Magnetické pole elektrického proudu
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Georg Simon Ohm Narodil se 16. března 1789 Zemřel 7. července 1854
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrodynamika.
Pierre Curie Nikola Kolev 9.B.
André Marie Ampére Francouzský matematik a fyzik.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Elektromagnetická indukce
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: André Marie Ampére
Wilhelm Conrad Röntgen
Fyzika Vodiče a nevodiče.
Alessandro Guiseppe Antonio Anastasio Volta
Milan Rastislav štefánik.
VYBRANÉ FYZIKÁLNÍ OMYLY
Marie Currie-Sklodowská
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
DRUHÁ FÁZE PRŮMYSLOVÉ REVOLUCE – OBJEVY A VYNÁLEZY NOBELOVA CENA Autor: Nikola Šimánková, 8.ročník.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OHMŮV ZÁKON Ohmův zákon vyjadřuje vztah mezi elektrickým odporem, napětím a proudem. Je pojmenován podle svého objevitele Georga Ohma. Zákon říká, pokud.
Mikuláš Koperník Mikuláš Koperník, polský matematik, astronom a lékař (1473 – 1543)
Marie Curieová-Sklodowská
William Thomson.
Marie Curie Sklodowska
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Magnetické pole cívky.
Základní škola Čelákovice
Magnetické pole cívky.
Magnetické pole Z pokusů vyplývá :
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Fyzici a fyzikální jevy
Elektromagnetická indukce
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_09
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_09
Wilhelm Conrad Röntgen
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
ELEKTROMAGNETICKÁ INDUKCE.
Fyzika 2.D 5. hodina.
Transkript prezentace:

Život

 Jeho otec byl lékárník.  Kvůli finančním potížím jeho rodiny, nemohl Hanz chodit do školy. Učil se sám z knih.  Ve 12. letech pomáhal svému otci v lékárně  Měl rád chemii a přírodní vědy.

 Přes nedostatek finančních prostředků se mladý Oersted dal na studium na které si ovšem musel přivydělávat. Nastoupil na střední školu a po maturitě odešel na Kodaňskou univerzitu, kde studoval medicínu, fyziku, chemii, astronomii a filozofii.  Psal se rok 1799 když získal doktorát z medicíny.  Na své univezitě přednášel o fyzice a chemii.

 V roce 1806 byl jmenován profesorem chemie a fyziky na univerzitě v Kodaňi (přednášel až 4 hodiny denně).  V roce 1817 se stal řádným profesorem.  V roce 1820 přednášel v kodaňské univerzitě o Voltově sloupu a „galvanizmu“( tak se tehdy nazývala nauka o elektrickém proudu).

 v roce 1829 založil kodaňskou polytechniku a stal se jejím ředitelem.  zemřel ve věku 74 let v roce  Vynález: Orsted dokázal že elektrický proud udělá kolem sebe magnetické pole

 Jednou z verzí tohoto příběhu je, že nějaký student upozornil svého učitele na nepatrnou výchylku magnetky postavené rovnoběžně s vodičem, kterým probíhal tak silný proud, že se drát rozžhavil. Jakmile Oersted zjistil, že pozorovaný jev není způsoben vzniklým teplem, ale eletrickým proudem, začal se věnovat dalšímu hledání.  S pomocí dvaceti voltových článků zjistil, že jev nenastal, byla-li magnetka kolmo k vodiči. Zjistil také, že magnet uvádí do pohybu vodič s proudem uzavřený do kruhu v blízkosti jiného přímého vodiče s proudem se chová stejně jako magnetka.

 Pokusy vykonal s různými druhy kovů. Mezi magnetku a vodič kladl různé materiály a zjistil, že dřevo, voda, sklo pryskyřice hlína nezeslabují účinky nového jevu. Jako materiál magnetky vyzkoušel mosaz, sklo, pryskyřici a jiné látky, které však elektrické pole neovlivnilo. Přiblížil se tak objevu paramagnetismu a diamagnetismu.  Bohužel neměl dostatečně citlivé přístroje. Svoje objevy uveřejnil 21. července 1820 v latinsky psaném čtyřstránkovém spise Experimenta circa effectum conflictus electrici in acum magneticum (Pokusy s působením elektrického konfliktu na magnetku), který ještě v témže roce, rozeslal všem významným fyzikům a učeným společnostem.