Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti oxidů. Vlastnosti oxidů CO2 OXID UHLIČITÝ plynná, nedýchatelná látka Obrázek č.1 plynná, nedýchatelná látka ( má větší hustotu než vzduch)
Advertisements

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Uhlík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1. VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
IV. S K U P I N A.  Císař Sicilský Germány Snadno Pobil  Co Si, Gertrůdo, Snědla: Plumbum?  Cudná Simona Gertrudu Snadno Pobuřovala.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_79.
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_zástupci uhlovodíků
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
CHEMIE 9. ROČNÍK HALOGENDERIVÁTY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Dvouprvkové sloučeniny
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Opakování vlastností oxidů Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Opakovací.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.33 – EROZE - prezentace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Zlato, Stříbro Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: roč. Stručná anotace: Seznámení se základními.
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
OXIDY Kyslík patří mezi nejrozšířenější prvky.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Oxidy.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Zástupci oxidů RZ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Opakování kovy a nekovy Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace:Opakovací.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Transkript prezentace:

Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, 570 01 Litomyšl Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid uhličitý a uhelnatý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: 23.1.2012, 9.roč. Stručná anotace: Seznámení se základními vlastnostmi oxidu uhelnatého a uhličitého. Jejich výskyt a použití

Oxid uhličitý - CO2 Oxid uhelnatý - CO Vlastnosti a použití 14 Oxid uhličitý - CO2 Oxid uhelnatý - CO Vlastnosti a použití 14.1 opakovací test učebnice str. 18 - 22

Opakovací test 1) Vodí síra elektrický proud? ne 2) Je chlór jedovatý? Odpověz na otázky! ( Učebnice strana 18 – 22 ) 1) Vodí síra elektrický proud? 2) Je chlór jedovatý? 3) Je uhlík hořlavý? 4) Použití vodíku. 5) Použití chlóru. ne ano ano sváření kovů, létající balóny úprava vody, desinfekce

Oxid uhličitý (CO2) Vlastnosti a použití 14.1 nové učivo str. 22

Oxid uhličítý = Uhlík + 2 Kyslíky

Oxid uhličitý vlastnosti Plyn který vzniká při hoření. nedýchatelný těžší než vzduch bez barvy a zápachu nehořlavý zamezuje hoření, slabě nakyslé chuti. kyslík kyslík

Oxid uhličitý (CO2) použití hasící přístroje chladící zařízení bublinky v limonádě dodává se v bombách s černým pruhem nebo v pevném stavu jako „suchý led“

Oxid uhličitý vlastnosti a použití Zapiš si! Oxid uhličitý vzniká při hoření. je to nedýchatelný plyn těžší než vzduch bez barvy a zápachu nehořlavý slabě nakyslé chuti. Použití: hasící přístroje chladící zařízení bublinky v limonádě

Použité materiály Text je zpracován podle učebnice Chemie pro devátý ročník zvláštní školy, nakladatelství Parta ISBN 80-901709-8-6 a pracovního sešitu –Chemie pro 9.ročník zvláštní školy, nakladatelství Parta Použité obrázky: Komíny - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZR5rQboML krl3Xcz8XylDmkPTr0ISOwLUzQn0yXS7hFML7IlYBAhttp://nd03.jxs.cz/ 143/205/dc87dca90c_55078881_o2.jpg Hasící přístroj -http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGGkswn9MhRH thVN08RqsNKwaMeRiKnn_ozpBl2l6Rao4NwM- rVQhttp://raketovemotory.ic.cz/obr/sp.jpg Chladící zařízení -http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGgbrieEYDo_ pR7paBSzuUVgX0gXi57cWkOOQqXWRsp8IX3mVw4Ahttp://t0.gstatic.com /images?q=tbn:ANd9GcTls4LJLMVSuajmP8TlM-gLVLJVNGW5bWbI PTN2w69A_uiJixwLjA Limonáda – http://www.google.cz/imgres?q=limon%C3%A1da&hl=cs&gbv=2&biw=1143&bih=654&tbm=isch&tbnid=aj4oE6YUEJ71pM:&imgrefurl=http://bonny-drink.cz/limonady-bonny/bonny-citron&docid=DZkHeL0XLYWbcM&imgurl=http://bonny-drink.cz/files/citron.jpg&w=433&h=650&ei=BlIcT9OnEIHk4QTBu53ZDQ&zoom=1 Suchý led-páry - http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSiVoUXPdgYWSJpn7J-vdROa1RtyedMuCJsRXaG8n9O1soGoCgmLw Suchý led - kostka-http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwsC0nkDLmIk_ NF9jYU9xUgL0XPAJmrbWr3Nvz-bl_HRhQKTc1

Oxid uhelnatý (CO) Vlastnosti a použití 14.1 nové učivo str. 22

Oxid uhelnatý = Uhlík + Kyslík

Oxid uhelnatý vlastnosti Plyn který vzniká při nedokonalém hoření. prudce jedovatý bez barvy a zápachu hořlavý kyslík kyslík

Oxid uhelnatý vlastnosti a výskyt Zapiš si! Oxid uhelnatý vzniká při nedokonalém hoření. Je to prudce jedovatý plyn bez barvy a zápachu hořlavý Způsobuje znečištění ovzduší Následky kouření

SKLENÍKOVÝ EFEKT Příčiny: ničení tropických pralesů, spalování nejrůznějších látek, rostoucí průmyslová výroba, zvyšující se doprava. Z těchto příčin roste obsah CO2 ve vzduchu – to působí jako sklo ve skleníku = skleníkový efekt. Následky: tání ledovců na pólech i ve vysokých nadmořských výškách, rozmary a výkyvy počasí, oteplování moří a změny mořských proudů.

Použité materiály Text je zpracován podle učebnice Chemie pro devátý ročník zvláštní školy, nakladatelství Parta ISBN 80-901709-8-6 a pracovního sešitu Chemie pro 9. ročník zvláštní školy, nakladatelství Parta Použité obrázky: Továrny - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTldCkWwGRzisVca PUnOnybDidQLsNPOEbjlvhxgQnSxp4h0Vmxbg Ústa s cigaretou - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJtBd5_bq-LdjcWJi87bZaxk_jhTVa1GS2VxIbt8t8Kv65aI9C Obličej s rakovinou - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRES9K3VcQHgsO 9gOY9RNCBWKoBQ0AbWgZLn1B2u4h9XIUXWIJUgg