Název projektu: Škola a sport

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název projektu: Škola a sport
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.06 Název pro školu:EU CH 06 Název materiálu:Směsi stejnorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Směsi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Název projektu: Škola a sport
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Název projektu: Škola a sport Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, 761 25 Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK- 1. 4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1395 Název projektu: Škola a sport VY_32_INOVACE_167 Autor DUM: ing. Alice Ernestová Datum (období), kdy byl materiál vytvořen: 2011/2012 Ročník, pro který je materiál vytvořen: 8. ročník Vzdělávací oblast, obor, tematický okruh, téma: Člověk a příroda, Chemie, Směsi Anotace-metodický list: powerpointová prezentace Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu.

SMĚSI CHEMICKÉ LÁTKY

Chemie je přírodní věda o látkách a jejich vzájemných přeměnách LÁTKY CHEMICKÉ LÁTKY SLOUČENINY PRVKY SMĚSI STEJNORODÉ KOLOIDNÍ NESTEJNORODÉ

Směsi Většina látek kolem nás jsou směsi Směsi jsou látky, ze kterých můžeme oddělit jednotlivé složky – nejsou vázány chemickou vazbou Příklad: hamburger houska maso zelenina kečup, ... 2

SMĚSI Směsi jsou látky, které můžeme oddělit na látky jednodušší – složky směsi Jaké složky směsi obsahuje drcená křída ve vodě? voda + drcená křída Jaké složky směsi obsahuje mořská voda? voda + sůl Z jakých složek směsi si připravíš šťávu? voda + sirup 3

1. Stejnorodé směsi – roztoky Částice jednotlivých složek směsi nerozlišíme ani pod mikroskopem pevné roztoky – slitiny kovů – bronz, sklo kapalné roztoky – cukr rozpuštěný v čaji plynné roztoky – vzduch 4 5

2. Koloidní směsi částečky rovněž nelze rozlišit ani pod mikroskopem částečky jsou výrazně větší na částečkách dochází k rozptylu světla (tyndallův jev) příklady: mléko majonéza marmeláda syrový vaječný bílek 6

3. Různorodé směsi Jednotlivé složky můžeme rozlišit pouhým okem nebo mikroskopem žula – lesklý křemen, narůžovělý živec, tmavá slída druhy: suspenze emulze pěna aerosol 7

Suspenze Směs nerozpuštěné pevné látky rozptýlené v kapalině. 7 příklad: říční písek ve vodě džusy s vlákninou křída ve vodě 8 polévka

Emulze Směs nerozpuštěné kapaliny rozptýlené v jiné kapaliny. vzájemně nerozpustné příklad: olej ve vodě tělová mléka ropa ve vodě – havárie plnotučné mléko 10

Pěna 11 Směs plynné látky rozptýlené v kapalině pěna na pivu 12 pěna ve vaně šlehačka 13

Aerosoly Směs plynné nebo kapalné látky rozptýlené v plynu Dým Mlha

Zdroje Obr. 1 http://www.auren.sk/images/polodrahokamy/polodrahokami1.jpg Obr. 2 http://www.animondos.com/wp-content/uploads/2012/07/hamburger.jpg Obr. 3 http://img.blesk.cz/img/1/full/972599_.jpg Obr. 4 http://www.profimedia.cz/fotografie/ctyri-barevne-sklenice/profimedia-0012777677.jpg Obr. 5 http://zdrava-vyziva.zdrave.cz/ir/images/zdrave_ArticleModule-Articles/1218-image-med_v_caji--ifresize-200x.jpg Obr. 6 http://www.aetherwavetheory.info/backup/Fyzika4/tyndall2.jpg Obr. 7 http://www.daviddarling.info/images/granite.jpg Obr. 8 http://www.vseovareni.cz/public/galleries/2/1526/_thbs_/280X280__122.jpg Obr. 9 http://img2.rajce.idnes.cz/d2/4/4096/4096554_2b1be068abe6f6a20293f476a3bad32a/images/Tropheus_660_l_1_.jpg Obr. 10 http://chemie.websnadno.cz/emulze.png Obr. 11 http://media.novinky.cz/138/81389-top_foto2-qmtwr.jpg Obr. 12 http://media.novinky.cz/707/297072-top_foto1-letgj.jpg Obr. 13 http://static.prozeny.cz/images/stories/6-erven/18/verrine-fraise.jpg Obr. 14 http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3chzjqRVIw-4wr_33TDudWct5lfiU9c6qCyXHMfxIWtFBzN-B Obr. 15 http://nd03.jxs.cz/070/784/00b0008133_60841556_o2.jpg Obr. 16 http://fyzmatik.pise.cz/img/193530.jpg